Bukefalos 28 år!

Vad har ni för sadel i terrängen?

Bates momentum,
Bra;
Den är lätt, bekväm och ger en bra fältsits i kortare länder. Ligger bra på hästen trots att hon ändrar sig stup i kvarten, smidigt med koppjärnen.

Dåligt;
lite väl lite stöd i ban hoppningen, kräver korta läder för att man inte ska flaxa med skänklen. Glider bakåt på hästen under fäll perioderna, så är mindre smidigt med intervallträning då:p.
Kardborren vid stöden är väldigt nött så att man inte kan flytta klossarna utan att riskera att inte få dit dem igen.

Men är väldigt nöjd med min sadel överlag :)
 
En Ordo Equester Mars. Jag gillar att det är gott om plats för mina långa ben, att man kommer nära hästen och att det är lätt att både stå i fältsits i terrängen och rida banhoppning eller trimma under träningar. Dessutom har den legat bra på mina senaste hästar (med en padd eller så), går att värma om ifall det skulle behövas och kostade inte multum.
 
Jag har en Crown Impala i både hoppning och terräng. Sadeln har stora stöd och gör att jag sitter som gjuten i sadeln och får en stadigare skänkel.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter I dag smyger den femstjärniga, brittiska klassikern Badminton igång. Här kan du hänga med mästerskapsmedaljören Nicola Wilson till några...
Svar
0
· Visningar
81
Senast: Gunnar
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 270
Senast: iNHALE
·
Western Tittar runt på lite western sadlar och kom förbi en bona allen sadel. Är det en kvalité sadeln? Har inte hört det märket förut.
Svar
2
· Visningar
714
Senast: Bubbles
·
Utrustning Är det någon som vet vad det är för märke på denna sadel? :)
Svar
0
· Visningar
222
Senast: casio01
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp