Vad har ni för hjälmar?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare weeh_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 40
  • Visningar Visningar 2 660
W

weeh_

Finns säkert redan massa såna här trådar, men ändå! :angel:
Så, vad har ni för hjälmar bukefolk? Nöjda med dem? + och - ? Samt inköpspriset?

Sv: Vad har ni för hjälmar?

En Charles Owen Showjumper och en Charles Owen Showhat.
Vet bara att Showhaten kostade 900kr, har glömt bort vad Showjumpern kosta, var länge sen jag köpte den.

Har en Charles Owen JW. Den är jätteskön.Älskar den.:love: Har för mig att den kostade 2200kr.:)

Sen har jag en Euro Lite, Ganska skön,kostade ca700kr(har den bara när jag rider ut)

Jag har en JW som jag är super nöjd med! :D bara älska! :love: den kostade i sommras 2800 :-, ngt dyrt, men mne , värt det! :D

o så har jag en champion showring, som jag bara rider ut med.. den var skön i början men nu är den så himla hård så jag får ont i huvet.. :( men den funkar, skallen domnar ju bort efter ett tag.. ! ;)

Har en Horka.. Den skaver om man har den för länge och passar inte alls mitt huvud. Kostade väl 500 kronor ungefär.

Har en IRH, tycker den är jätteskön, kan nog inte komma på ngt negativt. Men börjar nog bli dax o byta nu. Föll av för ett halvår sen o flög med huvuet rakt in i staketet, dessutom hände det 1 gång till ngr dagar senare, så en rejäl vurpa till o... jaa:crazy:

tillägg: min kostade 999 kr

GPA Titium 3400 kr Henrikssons
Används dagligen, supernöjd, lätt o andas bra. Kändes otymplig i början, men man vänjer sig! (van vid CO innan....)

Charles Owen Showjumper ca 2000 kr Henrikssons
Används bara ibland nu, snygg med dom ljusa läderbanden. Väldigt nätt men man blir rätt varm i den.

Charles Owen Showhat ca 1000 kr Henrikssons
Används bara ibland nu, snygg o nätt modell. Passande till dressyr (tycker de 2 ovanstående är mer hopphjälmar). Dock rätt varm denna oxå.

Sen har jag nog kvar 2 sammetshjälmar som jag köpt på Börjes, kanske 300 kr/st. Inga höjdarhjälmar om jag jämför med mina senaste hjälmar! :D Men på den tiden va man väl nöjd me dom.
Har säkert min första hjälm, en Jofa plasthjälm, kvar oxå... :)

En JW, för cirkus 2200 kr. Supersnygg och superskön, nöjd till tusen.

Senast ändrad av en moderator:

Charles Owen JW :love: :love: :love:
Dyr men värd varje liten krona

Ja, JW:n är riktigt populär nu! Även jag har en JW, marinblå, Älskar den! :love: (2699,-)
Sen har jag en 'kruka' (terräng) Jacsons, minns ej vad den kostade :confused:
Har även en 'kopia' av Toxel Spirit hjälmarna (även detta terränghjälm), svart, kostade 499,- :D
Även ngra gamla sammetshjälmar, mer elr mindre dassiga! :angel:

Men funderar på att köpa en ny kruka då min är ngt för stor, ngn som har ngn skön o bra att tipsa om? Märke? Cirkapris? :d :d

Hade en CO showjumper som var alldeles :love: men är tyvärr kraschad och oanvändbar. (Finns dock kvar att beundra ;) )
Har nu en Jacson IRH hjälm, pikeurkopia som är läskigt skön att rida, trots att det är värsta spacecowboyhjälmen. (Men pikeur har ju gjort en ännu space-igare variant så det är ju inte så farligt längre :p )

Kostade 1100 spänn på EKO

En champion showrider. Jag köpte den för den passar min huvudform (lite avlångt), för att min förra hjälp var av samma märke och för att prisklassen passar mig. Tror jag gav strax under 600:- för den.

Jag slänger in en fråga till i tråden som jag hoppas ni ser och svarar på: Hur gammal är hjälmen och hur många gånger har den åkt i backen med den på?

Min är cirka 4 månader och har aldrig åkt i backen.

En lättviktshjälm jag köpte på nån mässa,riktigt skön och snygg...gav 800 tror jag. Har aldrig åkt av så hjälmen åkt i be
acken, då ska den ju bytas ut. Den e ca 1 år.

En champion showring som jag har i dressyren.Den är nog 1,5 år.

Och sen en äldre urblekt grön sammetshjälm som får gå skogsridning.

Men fundrerar på att lägga ner lite mer pengar nästa gång.En JW verkar folk vara väldigt nöjda med...

En CRW från Hööks.
Den är stor i storleken, har en strl mindre än vanligt och den glappar ändå, vill inte sitta still utan far upp som en kork. Ser helt ok ut om man har rätt huvudform för den. Kostar 300 kr vilket är fullt övermkomligt men det blir en Champion sen för det är den enda hjälmen som suttit bra på skallen.

Jag har dels en Chalres Owen Rider 2000, tror jag den heter. Minns inte riktigt. :p Kostade i alla fall 1200, och har haft den ca 1,5 år, aldrig vurpat med den. Jätteskön och jättesnygg! :love: :love:
Rider även med en Horka, ingen aning vad det är för modell och pris på den. :p

Jag har en Horka Airstream Techno Sport. Köpte en sån för några veckor sedan, for av första gången jag red med den, landade på huvudet och fick hjärnskakning, så den hjälmen slängde jag. Men jag har köpt en ny likadan, gillade den! Bra ventilation och den väger lite. Lite svampvarning kanske, men den är oerhört skön att ha på sig, i alla fall det lilla jag hunnit använda den!! Den kostade 695:- + frakt. Den nya har inte åkt i backen, den har inte blivit använd än.. Väntar på att yrseln ska bli bättre så jag kan rida igen! :idea:

köpte mina hjälmar för länge sen, 2001 showjumpern o 2002 showhaten.
tror jag iaf, har ingen vidare koll. showjumpern har väl åkt i backen några gånger, eller jag vet inte, åker inte av så mkt.

Har en pikeur... en sån med "lufthål" i fram :)
Är superskön, även om jag inte tror att hålen ventilerar särskilt mycket (blir lika varmt och svettigt som i en "vanlig" hjälm). Köpte den nog för typ fyra år sen och då kostade den ty 3000 kr. Har nog bara åkt i backen med den en gång. Dock börjar jag bli lite sugen på en sån där JW hjälm... :love: jäkligt sköna och sitter bra i nacken... tycker dock att man känner sig som en champinjon med den på skallen :rofl:

Liknande trådar

Utrustning Kommer att behöva börja rida med pannlampa nästa år om vi ska kunna göra längre turer än 1km 🙈 Finns det enkoma pannlampor till hjälmar...
Svar
10
· Visningar
402
Senast: Hedwig
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 737
Senast: Edla
·
Utrustning I somras skapade jag en tråd om att köpa ridhjälm. Nu försöker jag välja en säkerhetsväst att köpa och det är precis lika svårt 🙈. Då...
Svar
11
· Visningar
999
Senast: Takire
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
504

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka