Vad har ni för hjälmar?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare weeh_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 40
  • Visningar Visningar 2 660
Sv: Vad har ni för hjälmar?

weeh_ skrev:
Ja, JW:n är riktigt populär nu! Även jag har en JW, marinblå, Älskar den! :love: (2699,-)
Sen har jag en 'kruka' (terräng) Jacsons, minns ej vad den kostade :confused:
Har även en 'kopia' av Toxel Spirit hjälmarna (även detta terränghjälm), svart, kostade 499,- :D
Även ngra gamla sammetshjälmar, mer elr mindre dassiga! :angel:

Men funderar på att köpa en ny kruka då min är ngt för stor, ngn som har ngn skön o bra att tipsa om? Märke? Cirkapris? :d :d
Hehe, kom på att jag har en svart Hi-lite plus CRW hjälm från Hööks också, 679,- :angel:

Jag har en Wembley (?) jockeyhjälm som jag haft i typ 10 år. Den är hutlöst skön!

Sen har jag en Wembley (?) sammetshjälm som jag haft i ca. 11 år. Den är inte så skön och den används inte längre...

Sen har jag en CRW Hi-Lite Plus. Älskar den hjälmen!!!:) Den är superskön! Jag är sån att jag anser inte att man behöver lägga ut 2000 spänn på en hjälm utan köper en billigare:)

Ett tips om ni åker i backen med hjälmen och måste byta ut den: Kolla er olycksfallsförsäkring. (Om ni har någon.) Jag gjorde det nu och fick ersättning både för hjälmen och västen! Hjälmen ersatte de fullt ut eftersom det var första gången jag red med den. :crazy: :idea: Jag vet inte om det behöver vara så mycket olycka att det kräver läkarvård eller om det räcker med en "vanlig" avramling. Hjälmen ska ju alltid bytas efter en smäll!

HI-LITE PLUS från H**ks. Den sitter underbart på mig :love: :love:
Jag älskar den ^^ Den kostade nog som den kostar nu; 679 kr ^^

Jag håller med, hjälmen är underbar :love: Man måste faktiskt inte ha en hjälm för mycket för att den ska vara bra ^^ Vilken färg har du? ^^

en svart crw hjälm från hööks.. kanske inte jättemodern men den sitter bra på (mitt) huvudet, är skön och inte jätteful haha;)
den kostade ca 700:-

Jag har en CO Showhat, samt en CO Rider 2000. Gav runt 1000-lappen för båda. Hemskt underbara hjälmar, fast Showhaten har nog gjort sitt nu.

Har en JW men ska köpa en charles Owen rider 2000

Vardagshjälm: En gammal solblekt Olympic som är störtskön, men borde bytas ut p.g.a. ålder (10 år) och det faktum att den tappats i backen x antal gånger. Kostade 650:- ett plus är att man inte ser ut som en svamp:)

Tränings/tävlings-hjälm: En Hansbo lättviktshjälm, svart sammet med läder. En snygg, skön och stilren hjälm om man inte vill se ut som en rymdvarelse:p Kostade 950:- Skämt åsido, jag är lite sugen på en modernare hjälm nu när jag ska införskaffa en ny och har kikat lite på GPA-hjälmarna... Grymt snygga!

weeh_ skrev:
Ja, JW:n är riktigt populär nu! Även jag har en JW, marinblå, Älskar den! :love: (2699,-)
Sen har jag en 'kruka' (terräng) Jacsons, minns ej vad den kostade :confused:
Har även en 'kopia' av Toxel Spirit hjälmarna (även detta terränghjälm), svart, kostade 499,- :D
Även ngra gamla sammetshjälmar, mer elr mindre dassiga! :angel:

Men funderar på att köpa en ny kruka då min är ngt för stor, ngn som har ngn skön o bra att tipsa om? Märke? Cirkapris? :d :d

Charles Owen har en terränghjälm som är formad precis som JW, helt jävla underbar!:love: Tog hem från England och då mgick det på ca 1200:-

En Showring Champion.. blå, hur skönt som helst! =):love:

jag har en hööks CRW hjälm just nu, bekväm och passar huvet bra, men lite halvful och rosetten har ramlat av. jag gav 299,- för den.
Jag siktar på att köpa en ny hjälm inom en kort tid :)

Har en CO JW til tävlingar, svart.

GPA till träning

Casco (knallblå) till terrängen

*kl*
En olympic protector i svart sammet. (fulhjälm)
En Euro-lite i svart sammet. (finhjälm)
Lånar även en hjälm i stallet som är superskön, en Casco ser ut som en cykelhjäm typ.

*knapplån*

Jag har en Jacson IRH, köpt för ca 3-4 år sedan. Tror jag gav 1300:- eller 1700:-, minns inte riktigt :p
Håller på att spara ihop till en JW nu, ska köpa den om jag inte ser jättesvampig ut i den :crazy:

Jag har två stycken likadana :angel: CRW ventilationshjälm frå Hööks. Den utan sån där grå ventil fram. Svarta.

+ Billig, superskön :)
- Hm.. Kanske kunde ha liiite bättre passform (mitt huvud är lite ovalt liksom :D ), men den duger.

Liknande trådar

Utrustning Kommer att behöva börja rida med pannlampa nästa år om vi ska kunna göra längre turer än 1km 🙈 Finns det enkoma pannlampor till hjälmar...
Svar
10
· Visningar
402
Senast: Hedwig
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 737
Senast: Edla
·
Utrustning I somras skapade jag en tråd om att köpa ridhjälm. Nu försöker jag välja en säkerhetsväst att köpa och det är precis lika svårt 🙈. Då...
Svar
11
· Visningar
999
Senast: Takire
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
504

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka