Vad har ni för kläder?

Sv: Vad har ni för kläder?

Eftersom att jag inte rider utan enbart kör så har jag aldrig ridbyxor i stallet. Jag har jogging/sportbyxor som jag har köpt enbart för att ha i stallet (så det blir oftast märkesbyxor där, fast inte "hästmärken") och gamla jeans som jag har tröttnat på/blivit slitna.
Tröjor har jag klubb t-shirtar, gamla huvtröjor och sånt. Både sådana som jag har haft till vardags och som jag bara har i stallet.
Just nu har jag en klubbjacka från hööks, en höst/vinterjacka (slit och släng) från ullared och en riktigt varm, gosig shiresjacka när det är riktigt kallt.
jag sklitar alltid ned mig och blir på något sätt alltid blöt när jag pysslar med vatten så det spelar ingen roll vad jag har på mig, jag ser alltid ut som en luffare ändå :o :p

Jag har Pikeur Cindy i olika färger och oftast Kyrastrumpor. Upptill har jag oftast tunna vita polotröjor som jag har hittat av godkänd kvalitet och passform på Kappahl (eller hur det stavas)... Ovanpå det har jag ngn snygg Kyratröja, tunn jacka eller en väst. På fötterna har jag just nu Graninge eftersom det är lervälling.

Jag har gamla kläder som jag av ngn anledning inte använder längre, ser nog rätt sunkig ut i stallet, men jag vet vad en dusch är för det. När jag är i stallet är det för hästens skull och jag tror inte hon bryr sig om jag har "det senaste" på mig eller gamla avlagda kläder. Funktion före utseende för min del...:bump:
Annars har jag ridbyxor RTS-sportline...

Senast ändrad:

*kl*

ja du, alla kläder blir ridkläder efter ett tag. :) Har många udda plagg i min ridutstyrsel. Köpte faktiskt ny höst/vår-jacka nu som jag har och en väst från Intersport utanpå, men när det blir riktigt kallt åker min MORMORS gamla jacka på, inget går upp emot den. Blir det riktiga minusgrader så sätter jag även på min struthätta och sätter på mig min morfars avlagda hellyhansen. Har även ett par hemmagjorda shortchaps i ylle som jag snörar på benen för att hålla värmen bättre. skor, ja lite olika varianter, nästan alla med aercondition. De enda dyra ridkläder jag har är väl ridbyxorna ett par skinnbyxor från Timmervik. gudomliga att rida i och bra i övrigt. Kommer förhoppningsvis hålla i många år framöver.

Orkar verkligen inte bry mig om diverse märken, har varken råd eller tid att leka trendintresserad. det viktigaste är funktionaliteten, visst lite kul är det väl att vara snyggt klädd men det är ju helt subjektivt. viktigaste att jag tycker om det och trivs och det gör jag :)

Brukar mest bli jeans + långärmad tröja (nu på vintern stickad polo)
och en jacka.. Allt från vindjacka till täckjacka..
Är det för kallt åker ridoverallen på..

Joggingskor el. ridskorna... Hade faktiskt ridstövlarna för ca en månad sen, men det var så obekvämt så dom får nog stå ett par år till:angel:

Brukar bara ha ridbyxor om jag ska rida..

Från dag till dag. Kan vara största lodisen med mjukis, gympadojjor och ful mössa och nästa dag prydligt klädd..

Jag bryr mig faktist inte i stallet, okej på tävling och träning kanske men jag orkar inte engagera mig och lägga ner massor av tid på att bry mig om hur ja ser ut i stallet.

Jag köper de flesta kläder i ridsportbutiker, men ibland brukar jag ta vanliga kläder som det känns som om de 'gjort sitt' till vardags och använda dom i stallet i stället, men det är väll sällan jag köper stallkläder i vanliga butiker.

Jag matchar färger osv. tycker det är lite kul. Men det beror på , ibland får faktiskt det vara viktigare att kläderna är praktiska en snygga och då kan jag ha tjocktröjor som inte är jätte snygga :D , raggsockar, mjukisbrallor osv.

Ska jag inte rida kommer ja ibland i träningsoverolls/mjukisbyxor osv.
Ska jag rida är jag noggrannare med hur jag matchar och ser ut, tycker det är roligare då. Att se till hela helheten på ekipaget dvs. matcha både häst och ryttare.

Snygga stilfulla kläder ;) Dock händer det att jag tex. köper mina piké tshirts i någon sportaffär för att de har så bra passform :D
Jag avskyr slitna gamla tröjor , samt tröjor som 'hamnade fel i tvätten och är fläckiga' likaväl som att vara dunder skitig när man kommer till stallet. Det är begripligt att man kan vara lite smutsig när man kommer därifrån såklart!
Om jag ska släppa ut på morgon och så och man ska tillbaka och lägga sig nöjer jag mig dock med mysbyxor ;)

Jag vill gärna vara snyggt klädd i stallet, och för det mesta även matcha mina kläder med hästens utrustning!
Igår hade jag tex marinblåa ridbyxor, matchande ridstrumpor, vit piketröja och en mjuk tenniströja ovanpå.

Kände mig skitsnygg! :D

Hemma har jag i princip bara gamla urtvättade kläder som jag nog inte skulle visa mig ute bland folk med om jag så fick en miljon...
När är där folk kan se mig har jag riktiga "dyra" snobbridkläder :D

Jag har alltid kört med gamla avlagda kläder i stallet, men på senare år har jag börjat köpa kläder med avsikten att ha dem istallet. Kändes först jättekonstigt, typ 'Va den är ju ny, den kan jag väl inte ha i stallet!', men har insett att kläder som är designade för ridning ofta är mer praktiska än gamla avlagda kläder. Speciellt ridjackor med slits istället för andra gamla jackor i storlek XXL (köper alltid för stora kläder) som halkar in under rumpan och stryper en långsamt etc... Vad det gäller tröjor och byxor (rider i jeans) är det mindre viktigt. Stilmäsigt bryr jag mig inte så värst, men är viktigt att kläderna är praktiska, gärna håravvisande (dvs inte fleece som jag annars älskar) och inte är för bylsiga och i vägen.

funktion och komfort är viktigast tycker jag.. men kör oftast ridbyxor/ridskor/chaps med varierande överdelar.. kan vara en 2-3 tröjor och väst eller liknande.. blir mest tröjor jag inte avänder annars men som ser ok ut .. polos är ju alltid skönt till höst/vintern..:) viktigaste tycker jag är att kläderna inte hämnar rörligheten på hästryggen men ändå håller mig varm :p

har aldrig brutt mig så jättemycket om hur jag klätt mig i stallet. brukar ha ett par marinblåa manchesterridbyxor (islandsridbyxor)bruna ridskor å nån tröja. + svart mirajacka med massa reklam på=) (berga nbg).
nu kör jag samma på överkroppen men kan inte ha ridbyxorna längre, (gravid). så jag har et par för stora ljusblåa helskodda som jag lånat av mamma när jag rider, mjukisbyxor annars.

Jag har lite olika beroende på vart jag ska. Där hästen står är det inte jätte viktigt , men om man ska träna vill man ju inte se ut som "hej komoch hjälp mej " :D

jag använder inte märkesridkläder i stallet, är för snål för det(smålänning). däremot så ska kläderna man har vara hela och någorlunda rena, inga beständiga fläckar på dem. ridbyxor har jag alltid när jag ska rida och ibland även om jag bara ska mocka. joggingbyxor blir det ibland men väldigt sällan. jag brukar ta sådant som jag inte vill ha till vardags längre(tröjor alltså). men det är ingen i stallet som är särskilt mån om modet på ridkläder och måste ha märkeskläder på sig. däremot hon som äger grannstallet är rätt noga med sina kläder, har alltid sina läderstövlar på sig tom bara för mockning. iofs så är det nog rätt sällan hon mockar, man brukar oftast se hennes man göra allt annat förutom ridningen.

Från dag till dag. Kan vara största lodisen med mjukis, gympadojjor och ful mössa och nästa dag prydligt klädd..

Jag bryr mig faktist inte i stallet, okej på tävling och träning kanske men jag orkar inte engagera mig och lägga ner massor av tid på att bry mig om hur ja ser ut i stallet.
Samma här typ :D. Eller jag har ridbyxor och sunkiga skor på mig oftast :angel:.

ibland, när man är riktigt lat, då blir det lite lodis över det hela ;) men oftast så är det DTM (Die To Matc) :D föredrar grönt, men jag ska faktist ta och investera i ett par marinblåa ridbyxor hade jag tänkt, eftersom att min tjocka vinterjacka är en marinblå Kyra, och då måste jag ju dessutom köpa ett blåtta schabrak och blåa lindor :P

I dag hade jag på mig min gröna ridläger t-shirt, min gröna tjocka ridlägertröja, mörkgröna ridbyxor (helskodda) gröna strumpor och gröna jacka från JW och en gröna halsduk, allt matchar, till detta brukar pollen ha ett grönt schabrak och svarta eller bruna lindor.
5414429.jpg

Men om jag ska vara riktigt snygg så kanske jag rider med vita lindor, och en lite finare tröja, men det är typ bara när jag tränar, då använder jag mina dressyrstövlar också.

:) Det beror lite på. Jag har oftast ridkläder som är köpta i en vanlig hästsportbutik, men tröjan är oftast från en vanlig kläaffär.:smirk:

En sak fattar jag inte... och det är personer som klär sig ordentligt och snyggt utanför stallet men som går runt som lodisar i stallet med urtvättade och trasiga kläder (främst tröjor brukar det vara).

Varför köper ni inte snygg och billiga kläder att ha i stallet... Lindex, Kappahl osv?

Köper vanliga kläder och använder.
Har en Marwin väst och en VeroModa dunjacka. och en snowboardjacka ifrån Ptouch. Samt ett par Cheap mondayjeans och ett par veromoda jeans.
Använder oftast toppar ifrån Marwin (sköna!) och fleecejackor/munkjackor ifrån H&M.
Men varierar med jackor och västar ifrån typ Hööks. :)

När jag jobbar har jag dock lediga och bekväma kläder (typ munkjackor ifrån champion och adidas. stoora) och jeans eller mjukisbyxor. Det blir så mkt in å utflängande med hästar, körning och av å på selning å duschning osv så de lite finare stallkläderna används bara när man är i sitt eget stall :devil:

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 872
Senast: Stereo
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 283
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite... 2
Svar
27
· Visningar
9 040
Senast: tuaphua
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
24 295
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II
  • Födda -21