Vad har ni för kläder?

Sv: Vad har ni för kläder?

Jag brukar ha min klubbjacka eller en klubbjackeliknande jacka, under det har jag antingen nån fleecetröja eller någon annan tröja som jag har tröttnat på. Om jag ska rida och oftast annars också har jag helskodda ridbyxor och matchande strumpor. Ibland har jag mina fula mjukisbyxor :p
Jag försöker iaf alltid se hel och ren ut och matcha;)

BEKVÄMT äre focus på. oftast fleecebraller när de är kallt. sen kvittar de om de är mammas tröja eller om de står JL på den, bara den är skön :P

Helskodda beiga ridbyxor (ska köpa islandsridbyxor så fort jag kan), blå jacka eller en gul reflexjacka (på vintern), grå skor, ridstrumpor och svarta vantar. Och en svart sammetshjälm när jag rider. Stallet ligger mitt ute i skogen ungefär, så ingen bryr sig om vad man har för kläder...

nu på vintern har jag nästan alltid någon av dunvästarna med luva :love: och oftast är det märkesridbyxor som pikeur, euro star osv. när jag har väst brukar jag ha nån lite tunnare långärmad tröja. om jag inte har väst brukar det bli v-ringad tröja. på sommaren brukar jag nästan bara ha piké tröjor. jag vill ha det mesta matchat och det ska vara stil på det hela och mest märkes kläder

Ska jag släppa ut hästar eller "bara" göra stallsysslor så har jag underställ (på vintern) jeans,collagetröja, gummistövlar och en gammal jacka. När jag rider har jag ridbyxor från Hööks el. Börjes, gammal collagetröjor,chaps,bloundston skor och samma gammla jacka...(underställ och termoridbyxor om det är riktigt kallt).

Får väl erkänna att jag var betydligt mer matchad förr när jag fortfarande red på ridskola och då gick inga plagg säkra från stallvistelse. Nuförtiden har jag egen häst som står i ett pyttigt stall där inte en j-vel ser mig så då bryr jag mig inte så mycket :banana:

Såhär på vintern blir det oftast 2-delat underställ (Börjes), svarta bomullsridbyxor (Ge-Kå's) och en gammal uttöjd klubbtröja med väldigt fransiga muddar eller tunnare tröja och fleeceväst. Till detta "matchas" mössa (med Fjällfil-kossa på!!) och rejäla vantar. Ska jag ut och rida tillkommer min bylsiga men uppskattade och varma reflexjacka från Hööks.

Nu på vintern har jag underställ + vanliga ridkläder och en tjock ridjacka.
PÅ sommaren är det väl olika, beroende på hur varmt det är.

Allt utom tröjor köper jag i ridsportaffärer (eller några tröjor har jag oxå köpt där förresten). Men i regel åker gamla skoltröjor ut i stallet.
Brukar allt som oftast ha ridkläder på mig i stallet, inte typ joggingbyxor o gympaskor alltså.

Hjälmar har jag lite olika, men använder GPA:n mest. Ridbyxor vill jag ha kvalitet på, brukar använda Cavallo, Euro Star, Sarm Hippique o Pikeur mest. Jackor har jag oxå alla möjliga, för tillfället använder jag en från JW o en från Kingsland. Har både billiga jackor o lite mer kvalitetsjackor. Sen har jag alltid ett par jodphursskor från MH o Jacson leggins när jag rider.

Jag brukar väl inte matcha så mkt när jag bara ska va i stallet, det enda är väl att jag ofta matchar ridbyxor o strumpor bara. Åker jag iväg nånstans, ex till ridhuset eller ska träna, då är jag väl lite mer noggrann men inte överdrivet.

Jag är väl mer "snål" med ridkläder än när det gäller utrustning till hästen! :D

Brukar ha nu på vintern min reflexjacka från Shires eller min Jobman jacka (skoljacka) och jeans eller ridbyxor med matcande strumpor (måste alltid matcha strumpor med ridbyxor annars går jag och stör mig på det:crazy: ). Sen har jag alltid min tjocka CRW tröja eller en adidas tröja. På sommaren blir det nån T-shirt jag tröttnat på till vardags.
Tröjor köper jag aldrig i ridsportbutiker (förutom CRW tröjan då). Köper aldrig ridkläder iheller. Jo när jag var på Ullared, då köpte jag en beige ridjacka och ett par ridbyxor.
Köper nytt efterhand det går i sönder vilket är i princip aldrig.:D

Har alltid gympaskor, ska jag rida så tar jag ev på mig mina vinterridstövlar eller så har jag ridskor och shortchaps i stallet. Nån enstaka gång drar jag på mig mina läderridstövlar.

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 872
Senast: Stereo
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 283
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite... 2
Svar
27
· Visningar
9 040
Senast: tuaphua
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
24 295
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka