Vad har ni för mål?

FlipTheFrog

Trådstartare
Vad har ni för kortsiktiga och långsiktiga mål med dressyrridningen på er häst?

undrar nyfiken och träningsintresserad Flip

Sv: Vad har ni för mål?

mitt kortsiktiga mål är att kunna rida ett program utan att han blir spänd och tittig :D
mitt långsiktiga mål är att rida nationellt.

Jadu.. kortsiktiga är att hålla oss på banan på söndagens dressyrtävling, långsiktiga är väl att rida iaf nationellt.. men vi får se hur dte blir med det, rider vår första tävling på söndag!

Mitt mål är att hästen skall arbeta i stadig form i alla gångarter, även när man är ute och åker.

Ponnyns och mitt mål är att hon skall bli över 30 år iaf! :p

Mina kortsidiga mål är att innan våren när hästen ska trappa ner inför fölning ha fått upp en stabilare form och mer styrka så att hon orkar hålla formen i samtliga gångarter.

Långsiktigt är väl att ta upp henne så högt det går i klasserna, efter fölningen. Lägst MSV iaf.

Kontsiktigt mål är att komma ut och tävla LC nästa vår med godkänt resultat. Långsiktigt mål är att visa att man kan komma ganska långt med en arab:smirk:

Hejsan,vart ska du tävla någonstans på söndag?nyfiken! Min dotter ska oxå tävla på söndag för första gången.:)

Kortsiktigt mål är att få nedsittning i trav att funka - jag måste orka mer.

Långsiktigt: Att jag och pålle utvecklas och har kul tillsammans - och komma så långt som möjligt som vi bara kan inom dressyren. Men aldrig på bekostnad av glädje och harmoni..

Kontsiktigt mål är att komma ut och tävla LC nästa vår med godkänt resultat. Långsiktigt mål är att visa att man kan komma ganska långt med en arab:smirk:

Lycka till med din mission! Vi har också visat att en arab kan gå dressyr. Det finns så många fördomar om "stirriga araber" men de har inte träffat vår.

Den medelålders gentlemannen:

Kortsiktigt: Öka svårighetsgraden i förvänd galopp, befästa byten på volt, befästa bytesserier ner till tvåor. Få passagen mer uttrycksfull. Få mer energi i korta piaffrepriser på stället.

Långsiktigt: Att behärska alla GP-rörelser synnerligen väl. Att kunna gå in i ett ridhus, sätta på musik, och dansa till musiken.

Den unge slyngeln:

Kortsiktigt: Att inte hoppa över några fler bilar. Att arbeta lösgjort i form i alla gångarter på böjt och rakt spår.

Långsiktigt: Att etablera alla lättklassrörelser så att även ett barn kan utföra dem på honom = att han blir säljbar som dressyrponny. Om jag inte säljer honom, se de långsiktiga målen för den andra hästen.

Kortsiktigt: Att få min pålle att gå in en bra form och trampa under sig bra i traven!

Långsiktigt: Att pållen får en bärig och rund galopp, aa...att bara ta vänstergaloppen....:crazy:...Bra form och kanske komma ut och tävla en LC:1 eller något. Om det gick skulle jag bli hur glad som helst!

Senast ändrad:

oj oj oj:D Kortsiktigt Piruetterna

:angel:Ngt längre bort: piaff och passage innan jag får min rollator:D

Ponnyn

Kortsiktigt:Göra bra enkla byten och tävlingsnivå på öppna och sluta.

Långsiktigt: Kunna gå ett FEI program på 70%;)

Stora hästen (hopphästen)

Kortsiktigt: Klara av att rida honom utan att han stressar upp sig, kunna trava i normalt tempo. Även kunna sitta ner och styra i galoppen:p

Mittimellan: Starta LA:2 i vår (div:2:crazy::D)

Långsiktigt: Vara nöjd med starter LB- lättare LA klasser.

Den nya stora hästen (dressyr)

Kortsiktigt: Köpa en stor häst som enbart ska gå dressyr.:p

Långsiktigt: Msv med bra resultat. Och väldigt långsiktigt SM.

Kortsiktiga mål:
Att både hästen och jag ska bli starkare, och kunna behålla den höga formen även i galoppen. Just nu, lr nyss, har vi just börjat orka i traven, vilket är helt underbart.

Långsiktiga mål:
Att kunna utföra allt som krävs i Medelsvår, på hemmaplan, utan tränare. Målen inom tävlandet ligger vid att jag hoppas kunna tävla La:5, La:6 med godkända resultat.
Jag är ingen tävlingsmänniska, och min häst "räcker inte till" i de högre klasserna, med sina gångarter, och sin storlek.

MEN, det ska vara roligt att rida och träna, så det är mitt största mål. Att ha roligt och mysigt med min häst.

Jag ska till Tibro på en lokal tävling.. tror dte var en deltävling i Division II, men ska dock inte själv rida i något lag.. ni då?

kortsiktigt mål - att under hösten befästa bytena och öva upp styrkan. nästa säsong rida godkänt MSV B.

långsiktigt mål - lilla rundan

slutmål - svår klass

Kortsiktigt Mål Att jag ska kunna rida min häst i alla gångarter.

Långsiktigt Mål Att komma upp på MSV nivå med godkända resultat.

kortsiktigt: få min fem åring lugn på tävlingsplatserna så att vi slipper den ständiga kommentaren på protokollet "trevlig ritt på en för dagen spänd häst" vilket det har stått i olika formulleringar på alla protokollen.

lite längre sikt: över 70% i La

långsiktigt: segrar i msv

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Flera profiler inom svensk dressyr har gått samman i en nystartad förening – med ett gemensamt mål. De vill bygga underifrån, skapa...
Svar
0
· Visningar
331
Senast: Gunnar
·
Dressyr Jag kan inte hitta någon ”planer och mål för 2024”-tråd, annars hade det varit roligare att fortsätta i den men om någon annan hittar... 2
Svar
28
· Visningar
1 990
Senast: Hedwig
·
Dressyr Årets sista dag är här, utvärdering av 2024 pågår https://www.bukefalos.se/threads/hur-gick-det-med-era-planer-och-mal-for-2024.1532458/... 2
Svar
33
· Visningar
2 226
Senast: warg
·
Hoppning Såg idag en blå tunga på hopphäst på GHS. Syntes tydligt från min plats i TV-soffan- Såg också hästar som gapade med skarpa bett i...
Svar
18
· Visningar
1 691
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka