Vad har ni för mål?

Sv: Vad har ni för mål?

Mina kortsiktiga mål är att få en placering lokalt (har bara tävlat 1 lokal dressyr än så länge och hamnade då i mitten av resultatlistan) och att jobba mer så att en mer ärlig form och lösgjordhet lättare går att ta fram i ponnyn.
Långsiktiga mål är att ev. satsa mer på dressyren än hoppningen (vi tävlar reg nivå hopp just nu) och komma högt upp i dressyrklasserna på en lydig, snygg ponny :D Förutsättningarna har vi iaf. Min ponny har väldigt nice gångarter (9:a på traven :d ) snygg typ och klar i skallen så om jag bara rider oxå (:angel: ) ska det nog gå bra :D

Kortsiktigt: Hitta alla ponnyns "knappar", lära känna henne ordentligt.

Långsiktigt: Kvala SM.

*kl*

Kortsiktigt: Att Tetris ska bli stark och jämnare i kroppen så att hon orkar och vill bli riden!

Mittemellan: Att hon ska ut och tävlas med Pelle och förhoppningsvis tycka det är kul och kunna visa sig optimalt. Sen får Pelle tävla henne så långt han tror att hon kan gå!

Långtbortistanmålet: Att jag själv ska fixa att tävla henne!

måste ändra lite på målen.. :angel: ett av kortsiktiga målen är iaf uppnått! vänstergaloppen funkar bra nu :banana:

Kallblodstravaren

Kortsiktigt:
* jag måste lära mig att sitta på hästen.. :crazy: fan jag kan ju inte rida :cry: balans o koordination, det måste jag träna upp
* bygga upp lite mer styrka hos hästen så han orkar bära upp sig mer.
* befästa skänkelvikning, öppna o sluta i skritt, o när det är uppnått även i trav.
* övergångar!! jag får inte bli slarvig!

Långsiktigt:
* Ridning i harmoni! :love: Att han ska kunna bära upp sig i alla gångarter! galoppen är den som han har mest svårt med.

Häst nr 1:
Kortsiktigt: Stärka galoppen och i övrigt allting,
över 60 % upp till la:6

Långsiktigt: Stärkt galoppen och bytena, Starta Msv längre fram i vår

Häst nr 2:
Kortsiktigt: Få honom stark, ut och ha roligt, skaffa rutin men några godkända la borde vi klara.
Långsiktigt: Fått honom starkare och även kunna starta någon la5 - la6

Vet inte vad som menas för långsiktigt men för mig är det typ fram till i sommar:smirk:

Kortsiktigt att få hästen i kondition igen och få allting att lossna lite med samarbete och styrka och allt.

Nu går det så dåligt att jag långsiktigt iaf vill rida de högre LA-programmen, men annars brukar jag ha högre mål :D.

Egentligen är jag ju hoppryttare men jag ska i alla fall tävla LA men min ponny ;)

Kortsiktigt; att få galoppiruetterna någotsånär tills om tre veckor då våran tränare kommer å kikar på hemläxan...
Långsiktigt; att få bytesserierna och piruetterna i tävlingsmässigt skick!

*kl*
Har mål inom hoppningen oxå, men tar bara inom dressyren här eftersom det är ett dressyrforum :smirk::D

Kortsiktigt: Att få Zorro att gå ner på tygeln och stanna kvar där, och att han arbetar i rätt form (han har efter 1 år äntligen börjat jobba neråt på tygeln. För er som undrar så hade han problem med både nacke och rygg när vi köpte honom, något som inte ägarna nämnde, eller rentav visste...) Och så småningom ska vi starta i en klubbtävling, LB:1 :D. Plus att jag ska hitta takten i traven på honom, så att jag kan sitta ner :angel:

Långsiktigt: Att få honom att jobba samlat och i balans, med svikt i steget, och att få högre än 60% ^^ :)...

Målen är typ så :p ;)

det kortsiktiga målet är att debutera MSV och försöka kvala till falsterbo i sommar.

Det långsiktiga målet är att rida GP

Vet inte vad som menas för långsiktigt men för mig är det typ fram till i sommar:smirk:

för mig är fram till sommaren ganska kortsiktigt. Ska man stärka upp hästen och få till rörelserna på en bra nivå tar det ju lite tid. Att då ha 6 månaders planering framåt är inte lång sikt. Det är snarare ett antal år framåt för mig...

*KL*

Kortsiktigt (inom 2008) fbl: Att lära om, lära rätt, få honom att glömma hjänspökena från bettet, och att han ska gå stadigt i LC-form hela pass. Starta LC dressyr på först klunn och sen lokal nivå.

Långsiktigt fbl: (Vidare)utbilda honom, och iaf ligga stadigt på LA-nivå.

Kortsiktigt (under 2008) matte: Komma tillbaka i 'ridkondition', rätta de mest uppenbara sitsfelen (handen, handen, haaaanden.. ). Börja RIDA igen (inte åka). Bli kvickare i mina responser, stärka mellandelen.

Långsiktigt (= över en livstid *s*) matte: Fortsätta finslipa och bli en bättre, mer liksidig ryttare.

Jag rider bara på ridskola , men ..

Kortsiktligt mål; Att kunna följa med bättre i nedsittning-trav , att få hästen att jobba mer med bakbenen , tydligare galoppfattningar , tydligare halvhalter .

Långsikligt: Få placering i en klubbtävling i ett enklare program (LC) .

Kortsigtigt mål: Få henne att fatta höger galopp... Samt att bli stadigare i formen i trav och galopp. Efter det att starta L:c &L:b, hehe.. Framför allt att vänja sig vid tävlingsmiljön.

Långsiktigt mål: Vinna med henne i L:A, och visa min dumma ridlärare att det visst går att göra ridhäst av ett surt femårigt travsto. (som tydligen inte går enligt henne :crazy:) :rofl:

Tussi:
kortsiktigt- att vi ska fixa enkla galoppombyte ochinte stressa upp oss hela tiden - samt att vi genom dressyren ska bli bättre (nåja mindre dåliga) i hoppning

långsiktigt - att hon ska hållas mjuk och smidig nu när hon börjar bli äldre

Danne
kortsiktigt - tävla LC/LB nu i år, siktar på 4 års championatet till hösten

långsiktigt - internationellt - kür

mitt kortsiktiga mål är att klara igenom ett program utan att hingst busen är spänd en enda gång :p. och mitt långsiktiga har alltid varit att rida SM innan jag fyllt 18, alltså att få rida ponny SM :). men det sa man innan dom ändrat reglerna om att man inte får vinna några pengar längre, så jag vet inte om jag har råd att få komma upp till den nivån.. tråkigt eftersom man har ponny med kapacitet för dom högre klasserna :(...

Mitt kortsiktiga mål med Sune är att stärka galoppen så han inte hoppar runt som en jag vet inte vad :angel: så galoppen är bara skit just nu.. Traven är :love:

men mitt långsiktiga mål är till våren då att starta LA med Godkända resultat =) ( det är långt till våren i mina ögon :rofl: ) så det ska gå : )

/Jenny

Att jag och hästen ska trivas, ha kul, utvecklas och må bra i kropp och knopp tillsammans så länge som möjligt. :bow:

lägger inte upp mina egna mål utan låter min tränare göra det åt mig för att jag har enförmåga att sätta aldeles för höga mål..

det jag har just nu är att om 2 år skall jag har startat min första st. george startade min andra la nu i dec.

Oj, va kul... jag som spånat halva natten och just nu satt och skulle slänga ner på papper vad jag ska göra med min ponni-älzkling 2008 och vilka mål vi har! Läs och begrunda, kommentera gärna om ni ser ngt "konstigt"... =)

Jan-juni 2008
· Arbeta vidare med att stärka galoppen
· Utveckla användandet av ridbanans vägar
· Arbeta med rakriktning
· Bärighet och form i skritt och trav
· Stabilisera övergångar skritt-trav-galopp
· Säkerhet, Trygghet och ork i skolor och sidförande arbete, bakdels- och framdelsvändningar
Mål: Starta 1-2 st LC:1 på miniklubb/klubbnivå med minst godkänt resultat (50%).

Aug-Dec 2008
· Avancera samling i skritt och trav
· Bärighet och form i galopp
· Vidare arbete med skolor
Mål: starta LC/LB på klubbnivå med minst godkänt resultat (50%).

Lek-arbete:
Jan-juni
Löshoppa med hinderstöd, ev också med LÄTT linje.
Trava över bom på marken, uppsuttet.

Aug-Dec
Liten bana med bommar, ev upphöjda på sockerbitar.

Målet 2008: Att få en stark och säker kompis som kan, orkar, vill och tycker allt är kul. Hästen ska jobbas rätt och må bra!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Flera profiler inom svensk dressyr har gått samman i en nystartad förening – med ett gemensamt mål. De vill bygga underifrån, skapa...
Svar
0
· Visningar
331
Senast: Gunnar
·
Dressyr Jag kan inte hitta någon ”planer och mål för 2024”-tråd, annars hade det varit roligare att fortsätta i den men om någon annan hittar... 2
Svar
28
· Visningar
1 990
Senast: Hedwig
·
Dressyr Årets sista dag är här, utvärdering av 2024 pågår https://www.bukefalos.se/threads/hur-gick-det-med-era-planer-och-mal-for-2024.1532458/... 2
Svar
33
· Visningar
2 226
Senast: warg
·
Hoppning Såg idag en blå tunga på hopphäst på GHS. Syntes tydligt från min plats i TV-soffan- Såg också hästar som gapade med skarpa bett i...
Svar
18
· Visningar
1 692
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Kids edition del 5
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Lekstuga

Hund, Katt, Andra Djur