Vad har ni för mål?

Sv: Vad har ni för mål?

Kortsiktiga mål:
Att få honom att vila en längre tid på varje galopp språng.
Att få honom att komma ner i form i höger galopp när vi är utomhus.
Att få honom att inte gå sidvärts i avbrotten mellan galopp-trav.

Långsiktiga mål:
Att få honom jämn i kroppen.

mitt kortsiktiga mål är att kunna rida ett program utan att han blir spänd och tittig
mitt långsiktiga mål är att rida nationellt.

Dt är exakt mina mål med :D

Kortsiktiga mål: Börja tävla dressyr till våren:banana:

Långsiktiga mål: MSV (eller högre):D

Miranda:

Kortsiktigt:
Ska bli helt säker på st:george rörelserna.
Långsiktigt: Bra placering på SM för Yr. Sedan antagligen säljas

Olivier

Kortsiktigt:
Ska bli säker på st:george rörelserna.
Långsiktigt: Rida Sm för Yr och sedan sälja.

Winder Flem
Kortsiktigt:
Få honom att orka arbeta med hela kroppen.
Långsiktigt:
Hoppas på att han kan gå hela vägenupp till GP, annars säljs han på vägen.

Hästen:
Kortsiktigt: Att bli mer samspelta och lära känna varann bättre. Fast det är ju typ samma sak nästan kom jag på nu;)

Långsiktigt: Att komma ut och starta någon tävling för att se hur han är där och vad vi måste träna mer på!
Sen vill jag tävla YR SM och satsa på NM och EM:banana:

Ponnyn:
Kortsiktigt: Att få upp kondisen på honom lite mer och sen får vi se vad han vill:angel:

Långsiktigt: Om han nu vill fortsätta träna o tävla med mig så blir det väl nån LA då och då och kanske någon msv om han känns fin. Annars blir det att få honom mer kontrollerbar ute i skogen :rofl:

Mig själv:

Kortsiktigt:
För min egen del blir det att få bättre kondis, bli lite tuffare i mitt sätt och sluta klaga på att pappa ger ponnyn för mkt godis (han förtjänar det ju faktiskt, även om han blir jobbig sen.:rofl:

Långsiktigt:
Att bosätta mig hos någon duktig ryttare/tränare och lära mig o hästen mer, antingen utomlands lr i sverige. :d

just nu är det väl att få min häst att arbeta i en super form xP
Långsiktigt kanske att tävla höga klasser ;)

Mitt långsiktiga mål är att kunna rida gallopombyten, förvänd gallop med min häst som är utbildad msv dressyr. Min tränare har gjort det med min häst men jag är inte så värst bra på dressyr ännu... Tycker mest om hoppningen, men det var iallafall mitt mål.

Kortsiktiga mål för både halvblodet och ponnyn är att kunna galoppera i båda varv innan vintervilan, och till våren el försommaren kunna starta Lc dressyr :d

Så långsiktigamål som jag har för båda just nu är att förbereda dem så bra om möjligt för kvalitets och göra så bra resultat som möjligt, sedan troligtvis sälja.
(de är båda 04: or)

KL

Kortsiktigt är mitt mål att kunna sitta upp :D Tyvärr verkar det inte som om det målet kommer att uppnås i år :cry: (P.g.a envis mugg som givit svullnad och medicinering.)

Långsiktigt iaf msv dressyr. :)

Eftersom min pålle inte kanvara kvar hos mig så säger jag de målen jag hade tidigare. Hoppas det är ok ändå.

Kortsiktigt: Att sätta alla MSV B rörelser. Få bytena helt befästa och bygga mer muskler och öka samlingen.

Långsiktigt: Att kunna starta GP med bra resultat:o

Kontsiktigt mål är att komma ut och tävla LC nästa vår med godkänt resultat. Långsiktigt mål är att visa att man kan komma ganska långt med en arab:smirk:
Vi har samma mål du och jag verkar det som, kanske vi skulle våga oss på en LB till våren också. Huvudsaken är nog att hon lär sig att vara på en tävlingsbana.

På kortsikt: Få en lugn häst som inte stresserad upp sig ute på banan. Få godkänt resultat i åtminstone LC

På långsikt: Rida LA med godkänt resultat

Vad har ni för kortsiktiga och långsiktiga mål med dressyrridningen på er häst?

undrar nyfiken och träningsintresserad Flip

Med båda hästarna att jag för det första måste hitta lite motivation till att överhuvudtaget börja rida dressyr igen, det måste bli ett jävla kortsiktigt mål.

Hilles mål blir att hålla sig på en bra nivå i Msv dressyr eftersom det inte blir högre krav i fälttävlan.

Barcelona tänker jag faktiskt om jag hittar motivationen träna till att kunna starta Int.1 till hösten eftersom hennes fälttävlans karriär definitivt är över.

Ska du inte tävla ft själv heller mer? Trodde du var sån där "inbiten" ft-ryttare:p Du kanske blivit feg tant du med:banana:

KL

Som gammal tant har jag inga tävlingsmål eftersom jag är för lat att tänka tävling på helger, när man jobbar heltid i veckorna:crazy: Sånt är för unga entusiaster.:cool: Skulle det råka vara en tävling mitt på dagen på sommaren mkt nära oss så kanske:rofl:

MEN jag vill träna och utvecklas ihop med en häst. Jag vill nå upp tilll att kunna rida program motsv msv m bra kvalité och även svårare rörelser om hästen/jag klarar det. Främst vill jag ha en spänstig lydig alert o vaken häst som är positiv till arbete. (dock gärna med humör och egna synpunkter)

Eftersom jag rider fullblodshästar som har lätt för rörelser i galopp har jag tidigare kunnat rida t o m piruetter i galopp tex, medan travarbete som passage har varit mycket svårare att åstadkomma (givetvis pga mej främst).

Det är helt enkelt roligt att träna och utveckla hästar, det är min drivkraft.

Jo jag skrev ju det med Hille blir det inte mer än det han redan kan i dressyrväg eftersom det inte blir högre krav i fälttävlan än Msv dressyr.
Det är barcelona som inte skall gå fälttävlan mer då hon blir så nervös.

Jo jag skrev ju det med Hille blir det inte mer än det han redan kan i dressyrväg eftersom det inte blir högre krav i fälttävlan än Msv dressyr.
Det är barcelona som inte skall gå fälttävlan mer då hon blir så nervös.

Aha, det var nog lite oklart, tror jag. För mej i alla fall.

Kortsiktigt mål är att få nedsittning i trav att funka - jag måste orka mer.

Långsiktigt: Att jag och pålle utvecklas och har kul tillsammans - och komma så långt som möjligt som vi bara kan inom dressyren. Men aldrig på bekostnad av glädje och harmoni..

Måste nog revidera mina mål: Måste lära mig rida, sitta, känsla, bla, bla, bla...

bläh! *varför ska det vara så SVÅRT!!?!*

Kortsiktigt: Få till galoppen! (Har en stooor 4åring som inte riktigt orkar ;))

Långsiktigt: Självklart att komma så långt inom dressyren som det bara går med båda mina hästar! :)

Kortsiktiga mål:
Att få hästen (4 åring) att tycka det är kul att jobba igen. Vi är på god väg efter en trotsig höst med massa bråk varje träningspass. När hon väl går bra då går hon verkligen bra. Har även som mål att starta någon lätt klass under våren.

Långsiktiga mål:
Komma upp till msv någon gång i framtiden med hästen.
Största målet är iallafall att få en frisk och välfungerande glad häst som gillar att träna.

Kontsiktigt mål är att komma ut och tävla LC nästa vår med godkänt resultat. Långsiktigt mål är att visa att man kan komma ganska långt med en arab:smirk:

Jag instämmer... :) EXAKT samma mål som jag har...:banana:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Flera profiler inom svensk dressyr har gått samman i en nystartad förening – med ett gemensamt mål. De vill bygga underifrån, skapa...
Svar
0
· Visningar
331
Senast: Gunnar
·
Dressyr Jag kan inte hitta någon ”planer och mål för 2024”-tråd, annars hade det varit roligare att fortsätta i den men om någon annan hittar... 2
Svar
28
· Visningar
1 990
Senast: Hedwig
·
Dressyr Årets sista dag är här, utvärdering av 2024 pågår https://www.bukefalos.se/threads/hur-gick-det-med-era-planer-och-mal-for-2024.1532458/... 2
Svar
33
· Visningar
2 226
Senast: warg
·
Hoppning Såg idag en blå tunga på hopphäst på GHS. Syntes tydligt från min plats i TV-soffan- Såg också hästar som gapade med skarpa bett i...
Svar
18
· Visningar
1 691
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka