Vad har ni för reflexer?????

Sv: Vad har ni för reflexer?????

Okej då är jag helt med på vad som menas, det kändes först som att det skulle vara så pass distraherande att man tappar stor fokus på vägen men så är det alltså inte.

Då är jag med..

Jag tycker om reflexer och är en sådan som hellre tar på det än låter bli. Både när det gäller hundarna och när jag rider. Egentligen går jag med hundarna på upplysta gångvägar, aldrig på bilvägar. Men jag tänker alltid att något kan ju hända. En gång gick mitt läderkoppel av när min hund slängde sig efter en fågel. :eek: Tänk om det händer när det är mörkt ute, och det råkar vara en hare han slänger sig efter. Fåglar flyger ju så då brukar han sluta jaga, men kommer det en hare skulle han nog springa jag vet inte hur långt. Så hellre för mycket reflexer än för lite helt enkelt. Billig livförsäkring som det så fint heter. Dessutom kan man skriva sitt telefonnummer på dom, ganska praktiskt. :)

kl
Mina vovvar har reflexvästar eller selar. Inskaffade en varsin blink lampa till dom igår. Men blev själv lite knasig av blinkandet, så ska försöka få tag på något som bara lyser starkt :laugh:

kl

Min hund har reflextäcke, reflexhalsband och reflexkoppel. Ibland har vi bara en av sakerna men jag försöker vara noga.
Jag har reflexväst på mig. Reflexer på sonens vagn + att han också ha reflexväst.

Tycker själv det är mycket obehagligt att möta folk utan reflexer så jag syns hellre för mkt än för lite.

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 395
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 767
Senast: Nota
·
Övr. Hund Stötte på detta med att man kan läsa hundens känslotillstånd baserat på om svansen går till höger eller vänster. Det finns dock en sak...
Svar
4
· Visningar
481
Övr. Hund Låt oss snacka lite hundburar till bilen! Vad för typ av bil, hund och bur har ni? Jag har i nuläget en stor kombi som mina föräldrar... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 514
Senast: attheedge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips mot hårbollar!
  • Akvarietråden V
  • Vilken hundras?