Vad har ni för ridhjälm?

Då var jag på ruta ett i hjälm-djungeln igen. Provat båda EQ3 hjälmarna idag och tyckte inte att de satt särskilt bra, kändes som de satt ovanpå huvudet. Väldigt synd, så nu får jag försöka hitta någon annan hjälm som passar, har provat en billig Hansbo som satt bra, men den är förmodligen riktigt usel i säkerhet jämfört med Eq3.
 
Då var jag på ruta ett i hjälm-djungeln igen. Provat båda EQ3 hjälmarna idag och tyckte inte att de satt särskilt bra, kändes som de satt ovanpå huvudet. Väldigt synd, så nu får jag försöka hitta någon annan hjälm som passar, har provat en billig Hansbo som satt bra, men den är förmodligen riktigt usel i säkerhet jämfört med Eq3.

Tittat på Charles Owens modeller? De fick ju ok -> bra i testerna. :)
 
Ska kolla de också, såg en C.O för 4200kr, men var irriterad över att inte EQ3 passade så jag hade ingen lust att prova fler idag :D
Nu är jag inte helt 100 uppdaterad på priserna, men har för mig att de testade modellerna kostar ungefär enligt följande:
CO AYR8 - ca. 3000 kr.
CO Wellington Classic - ca. 2500 kr.
CO YR8 - ca. 2000 kr.

:)
 
Åkte av illa nyss och valde nu i samma veva att köpa en back on track lynx pga bäst i test. Har inte ridit med den ännu då jag inte ridit än, men gått med den hemma och först kändes det sådär, men sen när jag ställde in den rätt känns den jättebra. Tog den i läder. Tänkte köpa ngn swawoski och blinga lite lätt själv.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har köpt en ny ridhjälm. Min gamla hjälm är det minst nio år sedan jag köpte så det kändes dags att uppdatera den, särskilt som jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 795
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 038
Senast: JennyLz
·
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
1 634
Senast: Mogge
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 638

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp