moon
Trådstartare
Vill ha tips & råd om vilka sadlar ni har till Era fullbod. Förstår att dom kan vara olika, men många av dom har väl några gemensamma drag såsom lite takformade & smala, om dom gått på galoppbanan.
Jag har idag en Kieffer Kur Excellent till mitt fullblod som passar fint, något tung bara.
Har vant mig vid en Amerigo DJ dressyr som mitt sto nyss fått , som är mer öppen i sitsen. Tog mig lång tid att vänja mig & fick mkt. träningsvärk av den.
Men idag älskar jag den & den nära kontakten jag får med stoet.
Har ridit i Kieffer sadlar i all år som låser & ger mer stöd i sitsen. Har älskat detta märke, men inte nu när jag jämför med Amerigon.
Nu kan jag knappt rida i Kieffern, avskyr att vara så låst i sitsen.
Så min fråga är vad som är mest lik Amerigo , men inte lika dyr. Kan tänka mig max 10 000:- begpris.
Köpte stoets sadel för 6 månader sedan & är lite fattig just nu.
Så vad har ni för dressyrsadlar till Era fullblod som ger Er bra kontakt & öppnare sits ?
Han har hög manke, rak & kort rygg & ngt överbyggd, ngt takformad.
Bilder finns att se på honom här, gamla med ryggen är densamma.
Bilder
Jag har idag en Kieffer Kur Excellent till mitt fullblod som passar fint, något tung bara.
Har vant mig vid en Amerigo DJ dressyr som mitt sto nyss fått , som är mer öppen i sitsen. Tog mig lång tid att vänja mig & fick mkt. träningsvärk av den.
Men idag älskar jag den & den nära kontakten jag får med stoet.
Har ridit i Kieffer sadlar i all år som låser & ger mer stöd i sitsen. Har älskat detta märke, men inte nu när jag jämför med Amerigon.
Nu kan jag knappt rida i Kieffern, avskyr att vara så låst i sitsen.
Så min fråga är vad som är mest lik Amerigo , men inte lika dyr. Kan tänka mig max 10 000:- begpris.
Köpte stoets sadel för 6 månader sedan & är lite fattig just nu.
Så vad har ni för dressyrsadlar till Era fullblod som ger Er bra kontakt & öppnare sits ?
Han har hög manke, rak & kort rygg & ngt överbyggd, ngt takformad.
Bilder finns att se på honom här, gamla med ryggen är densamma.
Bilder