Sv: Vad har ni för utrustning till era unghästar?
Jag har en -01:a. Hon har stått ca 3 veckor nu pga. hon troligen gått och slagit sig i hagen. Men nu är hon bra och jag ska skritta henne idag.

Men normalt sett så rids hon ca 4-5 dgr i veckan.
Jag har dels borstar och så ett skåp fullt med massa sjukvårdssaker såsom jodopax, salvor, liniment o dyl.
Sedan har jag diverse fleecelindor och stallpaddar samt ett par låga transportskydd. Även några acryllindor och paddar som används ibland vid ridning.
Men oftast så har jag senskydd fram och kotskydd bak när jag rider.
Ska spara ihop lite pengar så jag har och så ska jag köpa mig ett par snygga dressyrskydd på Scandinavium också (det är ju ett tag tills dess i oförsig

).
Senskydden hon har är ett par vanliga hampa och sedan har hon ett set med hampa pro skydden (senskydd + kotskydd då).
Sedan har jag en Olympic Jessica dressyrsadel och ett Jacson träns + märkeslösa träns. Samt ett antal dressyrschabrak.
Samt longerlina, och så ett flertal täcken:
*Ofodrat Himalya regntäcke
*Hööks Thermo Master Outdoor med lös hals till
*Shires Vintertäcke med halvhals
*Ländtäcke av okänt märke
*Ridtäcke från Börjes
*Golden Stripe filt i Ylle från Horze
*Finare och lite tjockare fleecetäcke m. silverfläta från Hansbo
*Beigt fleecetäcke av okänt märke
*Grått fleecetäcke av okänt märke
*Har säkert nåt mer täcke som jag inte kommer på just nu :smirk:
Det är väll det som jag kommer på så här på rak hand då.
Ska införskaffa en ny dressyrgjord om typ en halv timma

,
för den gamla är tyvärr trasig.
Jag klarar mig bra med det jag har men eftersom jag vill att hon ska få komma ut och tävla hopp också så skulle jag eg. behöva en hoppsadel också. Har tyvärr inte råd med någon sådan just nu, så antingen så hoppas hon med dressyrsadeln eller så har hon syrrans hoppsadel (denna ligger dock inte helt hundra tyvärr...)
Är det något jag behöver så brukar jag låna av någon annan i stallet, t.ex. av stora syrran. Fast som sagt så klarar jag mig rätt bra på de grejerna jag har själv.
Sedan skulle jag gärna vilja lära mig tömköra ordentligt och ev. köra in henne i framtiden. Så jag önskar mig en tömkörningsgjord (från Globus) + lädertömmar i julklapp.