Bukefalos 28 år!

Vad har ni i utklädningslådan?

majola

Trådstartare
Mina barn (1, 2 och 4) ska få utklädningskläder i julklapp. Jag är lyckligt lottad med en sömmerska som svärmor, så jag kan mer eller mindre välja och vraka, bara jag förse henne med idéer/mönster. Tyg har hon nästan obegränsat av.

De har en tigercape, brandmansjacka och indiankoltar med fjäderband hittills. Nu till Halloween har jag gjort en piratoutfit och ett häxkit (kjol, hatt och trollstav). Största sonen har önskat sig en riddarkostym och en dinosaurierhistoria också. Dottern skulle nog bli extatisk av en Elsa-klänning...

I övrigt har jag tänkt mig diverse capes, klänningar (svärmor har rensat ut gamla festklänningar så vi har gott om guldfärgat råsiden, sammetsbrokad eller vad det heter osv), lite krimskrams och jag får ihop något (typ hattar, smycken, fjärilsvingar, masker osv). Kanske en läkarrock? Bagarmössa? Polis?

Vad har ni (eller era barn) i utklädningslådan? Har jag missat något uppenbart?
 
Jag har för mig att det mest använda tygstycket i den utklädningslåda jag hade när jag var liten var en spetsgardin ;)

Den blev alltid(!) använd till nåt. Även om jag så här på äldre dar bara kommer ihåg att den användes som prinsess-krona/brudslöja. Så ett tips är att lägga in något som ungarna kan skapa själva med!
 
Jag har för mig att det mest använda tygstycket i den utklädningslåda jag hade när jag var liten var en spetsgardin ;)

Den blev alltid(!) använd till nåt. Även om jag så här på äldre dar bara kommer ihåg att den användes som prinsess-krona/brudslöja. Så ett tips är att lägga in något som ungarna kan skapa själva med!

Absolut!
 
Tips? En svans och ngn ruggig väst eller så?

Svans och ring i örat och säckiga byxor (gärna typ hängselbyxor, fast bara över ena axeln) och kanske en huva av något slag. Ruffigt, smutsat och kanske läder- eller pälsdetaljer.

Cirkus är också ett roligt tema :)
 
Det jag tyckte bäst om som barn var en "tigermössa" (som en huva med öron) och svans. Är man lite pysslig kan man säkert göra "tassar" också. Nu hade de ju redan en tigercape men det kanske kunde utvecklas?

Annars, häst? :D
images


Kock, brandman, pilot?
 
Svans och ring i örat och säckiga byxor (gärna typ hängselbyxor, fast bara över ena axeln) och kanske en huva av något slag. Ruffigt, smutsat och kanske läder- eller pälsdetaljer.

Cirkus är också ett roligt tema :)

Ja men gud, storebror och grannflickan har lekt cirkus hela sommaren! :bow:
 
Det jag tyckte bäst om som barn var en "tigermössa" (som en huva med öron) och svans. Är man lite pysslig kan man säkert göra "tassar" också. Nu hade de ju redan en tigercape men det kanske kunde utvecklas?

Jag har lite fuskpäls i gömmorna, samt helt värdelösa plastdiadem. Tänkte försökta kombinera de två till örondiadem med tillhörande lössvans. Jag är halvpysslig - har f.n. en brännbåsa på fingret efter att ha blivit distraherad medan jag fixade sonens pirathandkrok med smältlimspistol... :o

Annars, häst? :D
images

En anekdot i kategorin roliga saker som barn säger:
Sonen 4 år funderar över sin halloweenkostym...
"Ja, och om jag går som zebra då? Då måste jag ju krypa!"
Den ömma modern håller med om att det inte verkar så praktiskt.
"Nej, det går inte! Jag går som häst istället!" :D (till slut blev det dock pirat)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp