Vad har ni på er?

Sv: Vad har ni på er?

vanliga strumpor + rimfrost rider från MH = varmt och skönt (men nästan för varmt vid några plusgrader..)

MH vinterstövlar, minns inte vad dom heter. Men dom är ganska varma iaf.

EllPri skrev:
Här uppe i Norrbotten kan det bli uppemot -30! Men då brukar jag ju inte rida men till hästen måste man ju iaf :)

Mitt tips är att använda "tåvärmare". Vi köpte sådana från Börjes och jag har inte frysigt om fötterna sedan dess :banana:

Dom där tåvärmarna funkade ju bara en-två gånger sen var dom inte varma mer.

Mitt tips är att använda "tåvärmare". Vi köpte sådana från Börjes och jag har inte frysigt om fötterna sedan dess :banana:

Skulle vilja köpa dessa men varenda gång jag kommer ner dit är det slut!:cry:
Jag har annars mina Jacson ridkängor när jag rider, jättesköna, lite kalla men jag har lagt i en varm sula så det har blivit kanonbra att rida i de.
:banana:

Jag har två-tre par strumpor varav ett par termostrumpor och så ofodrade skor med stålhätta ;)

//Rattfylla

Jag har tagit över ett par vinterkängor från maken som är i storlek 43-44. Själv har jag 41. Jag har ett par vanliga tennissockar och sen ett par riktigt tjocka yllesockar.
Det är fortfarande ganska gott om plats kvar och fryser inte alls om fötterna. Fast jag är ganska varmblodig :smirk: och är inte särskilt frusen av mig. Det gäller att hålla sig i rörelse hela tiden.

Stora vinterkängor, vanliga bomullsstrumpor, ridstrumpor och raggsockar. Det viktigaste är att det är lager på lager och att skorna inte sitter åt.

Jag har för det mesta Ariat skor och Dyon shortchaps men ibland vanliga sarmstövlar med dragkjedja och snörning.
Men jag är inte ute och skrittar så mycket, jag rider antingen i ridhuset eller är ute och klättrar eller rider på ridbanan och då blir jag varm.

ja rider me gumpadojjor å raggisar i eller mina MH kängor.

Kl*

Jag har ragsockar och fodrade skor men det bästa tipset jag kan ge är att skaffa stigbyglar i trä.

Kram

Jag brukar också frysa om fötterna fast det inte är så himla kallt, men sedan jag köpte mina raggsockor från Em*nco så fryser jag INTE!!
Dom är helt underbara!! :love:

Liknande trådar

Fritid Insåg imorse när hösten/vinterns första snö kom att jag behöver en ny vintergarderob som både klarar hundpromenaden men också håller mig...
Svar
1
· Visningar
365
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 229
Utrustning Nu när det är kallt ute hade jag behövt något varmare på fötterna när jag rider än mina vanliga jodphurs. Jag har sedan tidigare ett par...
Svar
13
· Visningar
1 022
Utrustning Vill ha någon typ av hökudde/hönät eller vad mer det kan kallas (?) för fodring på marken ute i hagen som är enkel att fylla på. Köpte... 2
Svar
29
· Visningar
1 599

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Dalmatiner
  • Fjärilar!

Hästrelaterat

Tillbaka