Vad har ni under bomlösa sadlar?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Katrillion5
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 33
  • Visningar Visningar 9 140
Sv: Vad har ni under bomlösa sadlar?

Beundrar dig som verkar så fiffig! :) Hade aldrig kommit på att kolla i en säkerhetsväst..

Kollade lite på Mattes padden, men bara själva padden var ju ganska dyr. Just nu lutar det åt HM interpadden, det blir ju billigare om inte annat. Plus att jag slipper greja nå´t själv också! :D

kl; behöver man en special pad under en bomlös med paneler? som tex en barefoot Cheyenne.

Till min bomlösa Barefoot London har jag tillhörande pad. Hade önskat att det fanns fler färger att välja på.
När jag beställde den fanns den i grönt, nu är det bara svart..

Såg att H++ks har en correctionpad oxå.
Ser ok ut i kvaliten och knappa 800 kr.

Ja det var ju lite bättre pris! Får svänga förbi där och kika/klämma lite på den.

Efter en del velande fram o tillbaka har jag nu beställt en HM interpad. Väntar med spänning!

*kl*

Det borde ju vara skitenkelt att sy en egen HM interpad, det är ju bara att sy två fickor till inläggen.

Jamän då måste man ju anstränga sig.. :p Lättare att beställa färdigt! Sedan kostar ju padden och iläggen en del om man ska göra själv. Så för min del kändes det värt de lilla extraslantarna att köpa orginalet.

Men finns det inte ilägg man kan köpa lösa? För det borde ju bli betydligt billigare?

Jo det finns det. Men lösa skito inlägg (det material som är i HM interpadden) kostar 660:-. Hade man redan haft en pad hemma som gick att använda hade det ju blivit billigare, men inte om man måste köpa pad också.

En uppdatering: Har nu ridit några gånger med min HM interpad och jag är riktigt nöjd. Den är stadig o känns bra. Tyckte först att kanalen verkade lite smal, men jag antar att den är tillräcklig. Nybörjare på bomlöst som man är så jämför jag ffa allt med bomsadel.. :D

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
5
· Visningar
329
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 952
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 539
Senast: Cattis_E
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 341
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka