Vad heter bidraget ?

Mynta2

Trådstartare
Vad heter det dära bidraget man kan söka från kommunen som gör att föräldrar kan stanna hemma längre med sina barn ? Det är inte jämstäldhetsbonusen jag menar, utan nåt som ger typ 3000:-/mån. Skulle försöka förklara för sambon om det, men kom inte på vad det kallades.
 
Sv: Vad heter bidraget ?

Jo, jag läste alldeles nyss det. dom ville väl hellre bygga bort dagisköerna, fin tanke, men NÄR ? Mölndal skulle införa det i alla fall.
 
Sv: Vad heter bidraget ?

3000 kr/månaden om man inte sätter sitt barn på förskolan, men man får jobba som vanligt och ha typ farmor som barnvakt. Det går inte heller att få om man får olika bidrag, som t.ex. a-kassa eller fp.

Senast jag läste om utbetalningen skulle de första pengarna betalas ut under 2010!! Så är du hemma hela 2009 får du inte pengarna först 2010, men de kanske är olika från kommun till kommun?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Google är inte min vän idag, men vad jag eftersöker är en utövande schaman i GBG med omnejd (kan ev tänka mig att åka längre sträckor...
Svar
8
· Visningar
1 245
Senast: miumiu
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 186
Senast: Elendil
·
Juridik & Ekonomi Tips och råd, vad att tänka på? För ca 1,5 år sedan kom det fram att min systers sambo var/är spelmissbrukare. Det kom fram under stor...
Svar
11
· Visningar
1 752
Senast: Ava22
·
Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 231
Senast: Destiny_D
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp