Vad heter denna Bagge?

karamelldrottningen

Trådstartare
Detta är någon form av skalbagge, eller hur?
Men vilken sort? Har sett flera nu och denna kröp runt i lakanen :wtf:

8F6D77EB-869F-47E7-B3FD-1788B051C551.webp

Ser att bilden blev suddig. Men den är alltså svart.

Säger också stor mjölbagge. Den ska inte vara ”farlig” eller någon direkt skadeinsekt eftersom den lever utomhus och kommer in ibland. Men är det många skulle jag i alla fall ringa Anticimex.

Jag visade bilden för min särbo som har jobbat som skadedjurstekninker. De är för dålig bild för att se vad de är för skalbagge

Jag får in liknande men de är större än 1,5 cm, snarare 2 cm eller kanske 2,5 cm. Vet inte vad de heter men jag brukar slänga ut de jag hittar och inte bry mig mer.

Liknande trådar

Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 284
Senast: Twihard
·
Hundhälsa Alltså - jag har ju någon sorts hygglig idé om vad som är en tjock respektive smal hund, men vill ändå gärna höra hur ni andra bedömer...
Svar
17
· Visningar
1 604
Senast: ii-ssa
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
186
· Visningar
24 594
Senast: Mia_R
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 210

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • GVFÖ 2025

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31