Bukefalos 28 år!

Vad heter det på engelska??

Isituss

Trådstartare
Håller på att skriva ett personligt brev till en jobbansökan för ett stall utomlands. Jobbet går till stor del ut på turridning med turister, varför jag vill nämna att jag ridit en hel del hubertusjakter och långritter. Detta har jag skrivit i den första kontakten som fördes på svenska och blev då uppmanad att skriva till stallägaren på engelska. Men vad heter det? :o

Hubertusjakt tror jag väl heter fox hunting, men dels är jag osäker på det eftersom det i mina öron klingar illa. Det är ju inte en riktigt jakt som genomförs liksom.:crazy:
 
Sv: Vad heter det på engelska??

Enligt min skotska flatmate räcker det att säga "hunting" för Hubertusjakt om personen redan vet att det rör sig om hästar och ridning. "Fox hunting" kan man säga, men det är mer om man absolut vill klargöra att det har med ridning att göra. Hon tyckte inte att det var någon risk för att man skulle missta det för faktisk jakt.

För turridning/långritter säger man helst hacks/hacking men treks/trekking funkar också som alternativ.

Hoppas det hjälper, lycka till med jobbet!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 446

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp