Vad heter en sån hårddisk....

EmelieR

Trådstartare
.... som man har liggandes. Ofta med en DVD i som på en vanlig stående hårddisk...
Skulle vilja ha en sån istället för den stora klumpen.

Sv: Vad heter en sån hårddisk....

Min sambo säger att det heter desktop. Och så skäller han på dig för att det heter inte hårddisk, en hårddisk sitter i datorn ;)

Fast... det stämmer väl ändå inte riktigt? Vad är då en extern hårddisk?

Fast... det stämmer väl ändå inte riktigt? Vad är då en extern hårddisk?

En extern hårddisk är just en hårddisk utanför själva datorn.
En hårddisk är oftast väldigt liten. "Burken" innehåller betydligt mer än en hårddisk.

haha- okok... En såndär mackapär man har hårddisk i som man kan använda till projektorn söker jag alltså ;)

Din sambo verkr ha koll ... Vad hittar jag för bra modeller. Vill att den ska ha minst 2.0 ramminne och gärna en ganska stor hårddisk i...

Senast ändrad:

En extern hårddisk kräver att du har en dator att sätta den i för att komma åt materialet- jag vill använda denna som dator... Alltså allt du gör här ska man kunna göra där. Den ska bara var tunnare och ligga ner... o se ut som en dvdspelare helst...

Man får ju inte göra reklam här, så jag vet inte om tråden tas bort då :confused: Men komplett.se har mycket till bra priser.

Tror förresten att din tråd hör hemma under "Datorer", inte ÄU :p

Jag tror det är en mediacenter du är ute efter? En dator som påminner om en lite tjockare dvd spelare som du kan ha på din tvbänk ? =)

Om den ska vara precis som en dator är det en mediacenter du ska ha. Ska du dock bara ha den till att spela musik eller se på film(via din projektor), kan du skaffa ett billigare alternativ med hårddisk. Tex, en tvix eller en popcorn hour.

Tack TAck allihopa!!!
Om jag lagt den under datorer hade jag tyvärr fortfarande inte fått ngt svar... Här går det fortast! Så jag hoppas att det är ok :)

Det går även bra att använda vilken dator som helst till detta.
Installera sedan programvaran Mediaportal (gratis), och koppla till din teve.

Kanske inte lika snyggt, men så har jag och min bror gjort, vi hade en dator över som vi tryckte in en fet hårddisk i och använde som mediacenter, sen är det bara att droppa filmer på den via nätverket. Sen att det ser sjukt fult ut att vi har ett tower-chassi (stående dator) liggandes under teven är sånt man får ta..

haha- vi har sambons speldator som mediacenter.. Den står brevid soffan som ett torn- kopplad till projektorn... Såå jag vet vad du pratar om... Men jag ville ha en som ligger ner i ett skåp- STÄNGT- därav ville jag veta...
Funktionen med datorn och externa hårddiskar o allt... den har jag
Tyvärr inga TVkanaler där....

Vad det gäller tv-kanaler så har vi en sån här: http://www.teknikmagasinet.se/nydb/...em&utm_content=480315&utm_campaign=directlink

Den tar ju visserligen bara in dom fria kanalerna, och det krävs nog att man bor i stan med bra täckning, men det duger (kollar nästan aldrig på teve, utan mest serier och film).

Här hittar du en del chassin i den modellen du är ute efter: http://www.komplett.se/k/kl.aspx?bn=10553
Fast du får ju fylla den med delar själv, men förutsatt att du eller din sambo har lite koll på hur en dator fungerar så är det ju inga problem!

Hehe- det har vi INTE... Men jag tror att jag kanske kan lämna in spelburken o få den omlagd i en sån va? De kanske tom kan ordna ett tvkort me... Nu å har du gett mig dagens projekt! Tack!

Tack TAck allihopa!!!
Om jag lagt den under datorer hade jag tyvärr fortfarande inte fått ngt svar... Här går det fortast! Så jag hoppas att det är ok :)

Nej det är inte OK. Men eftersom det inte verkar vara en dator du är ute efter, utan något inom hemelektronik så skickar jag den till Hem o Hobby.

//lizan, moderator

Liknande trådar

IT & mobiler Har testat ChatGPT (chatgpt.com) och är förvånad hur ofta den ger helt felaktiga svar på enkla och raka frågor. Som t.ex. "Vem är... 8 9 10
Svar
186
· Visningar
7 408
Senast: Lobelia
·
IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
562
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
707
Senast: Jeps
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 814

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka