Vad heter era fordon?

Alla bilar mm får inte namn.

Förra kallade vi dock för Håkan Bråkan. En Renault megane med ibland egna åsikter. Startade inte om det var för kallt t.ex och hade något litet elfel här och där.

Min nya bil kallas rätt och slätt Volvon eller v40:in

Min mors bil en lite röd citroäng c3 går under namnet Biffen
 
Smurfbilen.
En liten blå polo. När min systerdotter fick syn på den utbrast hon att det var en smurfbil och det har suttit kvar.

Jobbilen har jag med. En caddy. Den är min jobbil helt enkelt.

Passaten och hästtransporten heter ingenting.

Jobbilen går under "King Caben" eller "Skrammeleländet"... den har verkligen det karaktäristiska King Cab-skramlet :grin:
 
Aldrig kallat mina bilar för någonting. För mig är det bara saker. Med ett undantag. Båten har ju faktiskt, precis som de allra flesta båtar, ett namn.
 
Min bil har inget annat tilltalsnamn än typ ”Bilen” ;)
Enda bilen jag har haft som fått ett namn var min allra första bil, en röd volvo 440 som kallades Röda Faran. Troligen mer kopplat till min bilkörning än bilen i sig..

Annars har vi kallat bilarna för märke/modell när vi haft flera bilar.
 
Puh: Pappas 940
Subban: Min gamla bil en Subaru Legacy
Fossingen: Första lastbilen jag hade på jobbet, hade FOT på regnr.
Häxan: Min förra lastbil gick ibland under det namnet, ett spel på regnr HXY.
Pärlan: Min vita v70
Har inte hittat något bra smeknamn till den nya lastbilen, som känns rätt, den går under lite olika.
Jag kom på att lastbilen visst har ett smeknamn, 28:an, då det är internnummret på den bilen. Förvisso gick även den gamla lastbilen under samma, den hade samma internnummer innan den byttes in.
 
Min förra hette Lyn. En liten röd Kia Picanto som hade LYN 775 som regnr. Gjorde sig självt liksom.
Den nya skulle först inte ha nått namn och med regnr OFM var det inte helt enkelt. Men det är en mörkgrå Kia Rio så det blev en Ior av den i alla fall.
 
Aldrig kallat mina bilar för någonting. För mig är det bara saker. Med ett undantag. Båten har ju faktiskt, precis som de allra flesta båtar, ett namn.

Problemet uppkommer nog först när ”bilen” inte är en entydig definition. Hade heller aldrig namn på bil innan vi hade två stycken, då förenklar det att ha ett kort och koncist och entydigt namn på varje exemplar, som funkar bra i kommunikationen mellan både vuxna och barn.

Båt skulle jag aldrig behöva namn på eftersom ägandet av sådan kommer att vara 0 tills jag dör.
 
Jag har ett enkelt nöje i att försöka komma på namn baserade på reg skyltarna och tar det första som dyker upp i huvudet. Det hjälper en hel del i att komma ihåg åtminstone bokstäverna :D

NFG - NeverForGotten/-ForGet (den nuvarande bilen, en högt omärklig Opel som man säkert skulle kunna glömma :rofl:)
KWH - Karl William Hansson
HCR - HeCtoR

Ibland så gör jag det med bilar som jag går förbi också, då jag tycker att det är roligt :angel:
 
Min Skoda Yeti kallas ibland för "Man till kvinna" pga att den har bokstäverna MTK.

Mammas Hyundai i10 kallas ibland för "rfsun" pga liknande bokstäver.

Pappas Subaru Forrester kallas för "Fossin".

Min första bil, en Mazda 323, kallades för Prosit. Sen har jag haft några v40s som varit odöpta.
 
Börjar ha haft ett par nu. De flesta i mindre helt skick, vilket har speglats av namnen :angel:
  • Spruttibangbang - Äldre Mazda
  • Titanic - Saab 9000
  • Vobblo - Volvo 850 med väghållning som en båt, därav namnet.
  • Jeppe-Traktor - Jeep
  • Harrison Ford Scrotio - Ford Scorpio. Lever än så länge men utan värme eller kupefläkt :meh:
  • Prostata-Passaten - VW Passat, just nu isärplockad i sina beståndsdelar på garageuppfarten
Just nu letar jag ny bil så får se vad det blir nästa gång. :o
 
Min passatgubbe heter Roland :D Även kallad Rolle Buckla efter en liten incident i ett parkeringsgarage :angel: Roland kommer efter bilnumret. Jag döper alltid bilar, gillar uppenbarligen att besjäla döda ting :D
 
Alla bilar som har passerat har fått ett namn :)
Toyota -88 hette Ingegerd
Golf MKI hette Olga
Golf MKIII hette Karl Oscar Henning (regskylten)
Subarun heter Subban ;)
Saab 9-3 heter Gurkan (regskylten)
 
Pauly: en blå nissan pulsar

The Beast: en vinröd liten 4x4 med lift kit och "monstertruck-däck"

Hade en annan bil i Nya zeeland men minns inte namnet tyvärr. Det var en Subaru legacy

Nu har vi en vit Toyota Camry trotjänare från -94. Har inget namn. Kallar den mest "Beautiful" och "Darlin' "
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp