Vad heter hundar?

Sambons pappa har en hobbyfarm med nötkreatur och Sambon har en "egen ko" som han fått döpa och så alla hennes avkommor.
Hon kalvade en tjurkalv för någon månad sedan och nu har sambon döpt den till Bacon.

Tänkte att den historien passade bra här i tråden 🤣

Mamman heter Ruby, efter sambons tobacco-sort (champion ruby)
Kalv 1, tjur hette Big Mac (favorit-junkfood)
Kalv 2, kviga Vicky (favorit-öl, victoria bitter)
Kalv 3, kviga, fick jag döpa, Rosa (såklart😆)
Kalv 4, kviga, Maggie, efter ön vi bor på Magnetic island (farmen ligger inte här dock)

Och nu, kalv 5, tjur Bacon efter sambons favorit-frukost bacon and eggs
 
Klas-Göran skulle jag lätt döpa en hanhund till 😍

Gillar lite rejäla/udda äldre namn.
Önskar mig framöver en tik som jag kan döpa till Solgun 😍
Är lite besviken på att nuvarande hund har ett mindre fint namn 🫣


Om allt går vägen är det om nån/några veckor en phalène hane på väg hit till stugan.
Han heter förstås ett långt och omöjligt, registrerat namn.

Så ge mig exempel på hanhundsnamn. Jag behöver massor att välja mellan. Jag ser nog vad han heter när vi möts, men behöver en namn-bank att ta av. :)
 

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 168
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 065
Senast: Bulldoozer
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 565
Senast: alicegard
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 525
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp