Vad heter hundar?

Hmmmmm...

Nasse? (Om nu Frasse är upptaget så...)
Piglet? (Jag kände en rottweiler som hette Ior.)

Tillägg: svart/vit - Mulle!
Mulle? Även om han får finna sig i att leva som skogsmulle, näe....
Jag strävar efter att hålla honom slank och atletisk. Inte mullerund :D:D:D
 
Om allt går vägen är det om nån/några veckor en phalène hane på väg hit till stugan.
Han heter förstås ett långt och omöjligt, registrerat namn.

Så ge mig exempel på hanhundsnamn. Jag behöver massor att välja mellan. Jag ser nog vad han heter när vi möts, men behöver en namn-bank att ta av. :)
Jag är så glad för din skull!

Jag tänkte spontant Ian med betoning på i:et
 
Skaffar jag en till hund lar det bli en tik ... som ska fa dubbelnamn ala sodra USA. Jag ar lojligt fortjust i Ada-Mae liksom Emma-sue :D Men da jag har massor med namn for mina hundar och jag hoppas verkligen ha Tate kvar nar den valpen kommer sa lar hon ocksa ha smeknamnet Sis ... Perfekt langd och ljud for traning.:p
 
Ja 😁

Jag hade döpt den till Katten 👌
Det får mig att tänka på katten i filmen "Home". Den heter Pig. 😍
Screenshot_20230407-073453-218.png
 
Skaffar jag en till hund lar det bli en tik ... som ska fa dubbelnamn ala sodra USA. Jag ar lojligt fortjust i Ada-Mae liksom Emma-sue :D Men da jag har massor med namn for mina hundar och jag hoppas verkligen ha Tate kvar nar den valpen kommer sa lar hon ocksa ha smeknamnet Sis ... Perfekt langd och ljud for traning.:p

Nej men du måste ju skaffa en Inga-Lill, Maj-Britt eller Anna-Greta istället :D
 

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 195
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 087
Senast: Bulldoozer
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 639
Senast: Hellhound
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 576
Senast: alicegard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp