Gunnar Moderator 19 Mar 2022 #3 Grusosand skrev: Visa bifogad fil 87621 Klicka för att se mer... Finns det någon märkning under på kopp eller fat?
Grusosand skrev: Visa bifogad fil 87621 Klicka för att se mer... Finns det någon märkning under på kopp eller fat?
athena_arabians 19 Mar 2022 #4 Grusosand skrev: Visa bifogad fil 87621 Klicka för att se mer... Finns det någon stämpel under och finns det något fat till? Spontant säger jag förmodligen inte svensk utan Mellaneuropa. Ålder vågar jag inte gissa på men tror inte tidigare än ca 1940. Sedan reserverar jag mig för att jag kan ha jättefel, det jag kan är Rörstrand och Gustavsberg.
Grusosand skrev: Visa bifogad fil 87621 Klicka för att se mer... Finns det någon stämpel under och finns det något fat till? Spontant säger jag förmodligen inte svensk utan Mellaneuropa. Ålder vågar jag inte gissa på men tror inte tidigare än ca 1940. Sedan reserverar jag mig för att jag kan ha jättefel, det jag kan är Rörstrand och Gustavsberg.
Karfitsa 19 Mar 2022 #5 Håller med @athena_arabians, tror Tjeckien /Tyskland 40-50-tal. Det finns väldigt många liknande serviser,. Den ser inte svensk ut.
Håller med @athena_arabians, tror Tjeckien /Tyskland 40-50-tal. Det finns väldigt många liknande serviser,. Den ser inte svensk ut.