Vad heter växten?

kolblakkur

Trådstartare
Har en växt som jag är glad för men som aldrig riktigt återhämtat sig efter att jag missat att vattna den en gång, så jag vill köpa en ny. Men vad är det för växt?

Bifogade filer

• 5112BAE2-B78D-47BD-8160-4CD75ADAF414.webp
    5112BAE2-B78D-47BD-8160-4CD75ADAF414.webp
    329 KB · Visningar: 101
Har en växt som jag är glad för men som aldrig riktigt återhämtat sig efter att jag missat att vattna den en gång, så jag vill köpa en ny. Men vad är det för växt?
Det är någon variant av fittonia/åderblad.

Om det är en liten du vill ha finns de ofta billigt hos blomsterhandeln, i sticklingssortimentet.

Du kan inte rota en stickling?

(ta en stickling, ställ i ett glas med vatten. Plantera när den/de fått rötter?)

• Gilla
Reactions: Sel

Liknande trådar

Trädgård & Växter Är på jakt efter förvaring till trädgården. Gräsklippare, verktyg, redskap, krukor, allt som hamnar i växthuset "så länge". Är såna...
Svar
4
· Visningar
259
Senast: sthu
·
Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
676
Senast: sthu
·
Trädgård & Växter Vad har ni för bärbuskar och annat ätbart i er trädgård? :) Tänkte köpa in lite nytt och behöver inspiration:) Jag tycker nog om allt... 2 3
Svar
49
· Visningar
1 149
Senast: vilde
·
Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
764
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka