Vad i hela friden gör vi? Del XXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Heja och hå så kom sommarlov i hög hastighet! :D Igår städade vi hela förmiddagen, på eftermiddagen hade jag huset fullt med mina extra barn, vi satte upp tältet jag köpte i fredags och så blev det visst bestämt att tre av barnen skulle sova i tält på natten. :D Så vi passade på att käka tillsammans med våran extra familj, deras yngsta följde muttrande med sina föräldrar hem men han hade fotboll på morgonen idag. Min äldsta kom in från tältet halv ett, de två andra sov åtminstone till 07:00. :D Jag åkte med mamman i andra familjen och sköt idag på förmiddagen och jäklar i min låda nu är högviltsprovet också klart! :banana::banana: Så jäklar nöjd att ha det klart för det har hängt över mig lite.
 
@stjarnhimmel: Mina katter är utekatter och roar sig mest själva. De har ingen nytta av varandra för de kommer inte överens :meh: Det lagen säger är att katten måste ha tillsyn två gånger om dagen. Jag tycker inte dina arbetstider verkar inkompatibla med en katt. De kräver betydligt mindre av planerad aktivering än en hund.
:):banana:
jag vill ha katt så mkt så det värker i kroppen!

Jag ska nog starta en egen tråd om detta!
 
Tittar på ett intressant program på Animal Planet, Killer IQ lion vs hyena. De kollar hur smarta dom är i en spegellabyrint, lejonhonorna fattade grejen snabbt, medan hanarna inte fattade alls :rofl: Hyenorna var ännu snabbare än lejonhonorna att första vart maten fanns.
 
Jag har gjort ingenting hela helgen. Förutom att kolla på en massa serier och spela data spel, känner mig lat men någon gång ska man väl ta det lugnt också?

Lyckades i alla fall ta en löptur både igår och idag. Enbart 2.5km men höftmuskeln säger ifrån trots att det egentligen finns både ork och muskler kvar :( Tror det blir besök hos doktorn för remiss till physion i morgon :(
 
Jag funderar seriöst på att skaffa katt! :banana: :bump::banana::banana::banana::banana::banana::banana:
Jag har haft två förut...Men det var 20 år sedan så måste höra med er..
Jag tänkte kontakta ett katt hem som finns i närheten som jag hälsat på och som verkar seriösa. :)
Men det som gjort mig tveksam förut är om jag är borta för mkt för katt?
jag jobbar och är borta sju från morgonen till ca halv sju på kvällen fyra dagar i veckan. Sen kan det ju ibland vara kvällar man är borta ibland.
Men jag tänker att eni utekatt borde kunna underhålla sig själv? Jag bor rätt lantligt så tror utekatt funkar här. Om man ska ha innekatt bör man kanske ha två så de har någon att roa sig med då jag är borta?

Grannarna har utekatt-så antar att det blir slagsmål i början. ..:meh:
Jag har ju x antal kissar :angel: Röstar på två innekatter :)
 
Funderar på att sätta mig och ta en drink på Lydmar hotell men känner mig lite lökig.
 
Jag funderar seriöst på att skaffa katt! :banana: :bump::banana::banana::banana::banana::banana::banana:
Jag har haft två förut...Men det var 20 år sedan så måste höra med er..
Jag tänkte kontakta ett katt hem som finns i närheten som jag hälsat på och som verkar seriösa. :)
Men det som gjort mig tveksam förut är om jag är borta för mkt för katt?
jag jobbar och är borta sju från morgonen till ca halv sju på kvällen fyra dagar i veckan. Sen kan det ju ibland vara kvällar man är borta ibland.
Men jag tänker att eni utekatt borde kunna underhålla sig själv? Jag bor rätt lantligt så tror utekatt funkar här. Om man ska ha innekatt bör man kanske ha två så de har någon att roa sig med då jag är borta?

Grannarna har utekatt-så antar att det blir slagsmål i början. ..:meh:

Kollade bara så katthemmet anser att det är ok att den/dom blivande katterna får gå ute.

Vet att vissa katthem inte vill att deras katter blir utekatter :crazy:
 
Kollade bara så katthemmet anser att det är ok att den/dom blivande katterna får gå ute.

Vet att vissa katthem inte vill att deras katter blir utekatter :crazy:
Det jag tänker på har olika krav för olika katter. Dvs vissa ska ha ett hem där de bara är inne annars ute. Vissa ska ha kompis och andra inte. Vissa ska inte vara hos barnfamilj och andra kan gilla barn
Det är därför jag gillar dom, att de ser vad varje katt behöver.
 
Jag är glad att jag inte fegade ur och hoppade en 80-bana. Vi kom 2:a! :eek: :eek: :eek:
Jag som bara gick in för att förhoppningsvis komma runt utan stopp.

Det var maskerad hoppning och min häst är utklädd till lastbil, därav däcken på benskydden och ett V8 på länden. :angel:
13427737_1325728107458032_1556335101257336735_n.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp