Bukefalos 28 år!

Vad i hela friden gör vi? Del XXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag var tydligen rejält trött. Gick och la mig vid två när filmen var slut och vaknade nu kl 12 :eek:

Det märks förresten att Det är kallt ute och kallare inne, raggsockorna fick åka på när jag skulle sova.
 
YAY, mitt knä var bra nog för att gå med på att köra röjsågen en stund! Trädgårfen behövde snyggas till..
Hästhagarna ska vi inte prata om, men det får jag nog be om hjälp med. Massor med sly som måste bort. Tur både pappa och maken tycker det är rätt roligt med röjsåg ;)

Nu ska jag köra över till mamma och pappas hus med alla strumpor och underkläder jag tvättat och låna torktumlaren.. I wants one själv, jag HATAR att tvätta underkläder och torka skiten..
 
Jag skriver ju inte jättemycket men sista tiden har jag jobbat, jobbat och jobbat. Dessemellan tagit hand om häst, trädgård och hus så tiden till buke har tyvärr blivit lidande. Tror det vänt nu så jag kan vara mer aktiv. Semester v26-27 och jag längtar faktiskt i år. Nu ska jag ta tag i en av mina orensade rabatter :meh:
 
hela jäkla datorn är nu uppdaterad, bara windows 10 kvar
Och om nån undrar hur jag har råd med en "ny" dator så är den 1 år gammal, och jag bytte till mig den mot en annan sak.
Jag idkar ganska ofta byteshandel och det funkar bra.
 
Jag hade tänkt att rida idag men Annie står tryckt längst in i lösdriften för att slippa bromsen. Hon följde med ut en sväng i hagen men satte full sprätt in igen när bromsen upptäckte henne. Är inte helförtjust i sommaren, allt är bara jobbigt.
 
Slängt i en maskin tvätt, och tänkte se om jag kunde få bromsarna på cykeln att lossna. Till min förvåning hade dom lossnat av sig själv :confused: glad i hågen börjar jag leta efter en cykelpump och hittade en. Men fick jag i någon luft i däcken? Nope.. :rage::meh::banghead:
 
Jag funderar seriöst på att skaffa katt! :banana: :bump::banana::banana::banana::banana::banana::banana:
Jag har haft två förut...Men det var 20 år sedan så måste höra med er..
Jag tänkte kontakta ett katt hem som finns i närheten som jag hälsat på och som verkar seriösa. :)
Men det som gjort mig tveksam förut är om jag är borta för mkt för katt?
jag jobbar och är borta sju från morgonen till ca halv sju på kvällen fyra dagar i veckan. Sen kan det ju ibland vara kvällar man är borta ibland.
Men jag tänker att eni utekatt borde kunna underhålla sig själv? Jag bor rätt lantligt så tror utekatt funkar här. Om man ska ha innekatt bör man kanske ha två så de har någon att roa sig med då jag är borta?

Grannarna har utekatt-så antar att det blir slagsmål i början. ..:meh:
 
@stjarnhimmel: Mina katter är utekatter och roar sig mest själva. De har ingen nytta av varandra för de kommer inte överens :meh: Det lagen säger är att katten måste ha tillsyn två gånger om dagen. Jag tycker inte dina arbetstider verkar inkompatibla med en katt. De kräver betydligt mindre av planerad aktivering än en hund.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp