Vad i hela friden gör vi?! Del LI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Precis klarat mig genom att ha ett litet kalas med närmaste släkten och det gick bra. Jag var lite nervös, eftersom att min moster har aldrig uppskattat att min pappa skaffat sig en ny partner efter att mamma dog, och hon är ganska tjurig med sånt där. Ifjol när jag fyllde år så lyfte hon upp min katt, och lagom till att han började bli ganska jävlig så tyckte hon att det var en bra idé att katten skulle sitta i pappas partners knä. Jag tänkte att det kan hon ju inte gjort med flit, det vore lite FÖR. Men jodå, i efterhand fick jag reda på att hon hoppades på att katten skulle bita och riva henne.
Grattis! :bump:

Är rätt skapligt irriterad just nu. För en timme sen körde jag min sambo till tåget då han ska resa bort ett par dagar. På ett ställe på vägen stod en polisbil och blockerade motsatta körfältet, men mitt körfält var fritt. Lämnar av sambon och rullar hemåt, lite småstressad för jag ska laga mat till morgondagens lunch och är trött. Kör samma väg tillbaka och ja, vägen är avstängd - ingen släpps in den vägen. Ok, svänger runt för att ta andra vägen "in" till området där jag bor. Nope - tvärstopp där med. Många polisbilar. Rullar fram och frågar en polis - "vad gör jag nu? hur ska jag komma hem?" Hans svar var att det tyvärr inte gick utan jag måste ställa bilen och gå hem. Ok....
Kör runt igen och ställer av bilen vid närmaste mataffär, nära de andra avspärrningarna och går sedan till poliserna som står där för att fråga om jag får gå in. De berättar att det är väldigt stökigt och att de inte vet hur det utvecklar sig. Men, sa jag "hur ska jag komma hem då? Jag kan ju inte stå här på trottoaren...".
Fick till svar att bilen kom jag inte in med, men jag kunde gå hem - på egen risk.

såååå, nu hoppas jag att min bil står kvar imorgon och inte är sönderslagen eller uppeldad.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8aLxd/oroligheter-i-trollhattan

http://www.gp.se/nyheter/västsverige/våldsamt-upplopp-i-trollhättan-1.4202244

Är rätt skapligt irriterad just nu. För en timme sen körde jag min sambo till tåget då han ska resa bort ett par dagar. På ett ställe på vägen stod en polisbil och blockerade motsatta körfältet, men mitt körfält var fritt. Lämnar av sambon och rullar hemåt, lite småstressad för jag ska laga mat till morgondagens lunch och är trött. Kör samma väg tillbaka och ja, vägen är avstängd - ingen släpps in den vägen. Ok, svänger runt för att ta andra vägen "in" till området där jag bor. Nope - tvärstopp där med. Många polisbilar. Rullar fram och frågar en polis - "vad gör jag nu? hur ska jag komma hem?" Hans svar var att det tyvärr inte gick utan jag måste ställa bilen och gå hem. Ok....
Kör runt igen och ställer av bilen vid närmaste mataffär, nära de andra avspärrningarna och går sedan till poliserna som står där för att fråga om jag får gå in. De berättar att det är väldigt stökigt och att de inte vet hur det utvecklar sig. Men, sa jag "hur ska jag komma hem då? Jag kan ju inte stå här på trottoaren...".
Fick till svar att bilen kom jag inte in med, men jag kunde gå hem - på egen risk.

såååå, nu hoppas jag att min bil står kvar imorgon och inte är sönderslagen eller uppeldad.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8aLxd/oroligheter-i-trollhattan

http://www.gp.se/nyheter/västsverige/våldsamt-upplopp-i-trollhättan-1.4202244
Var försiktig!

Men herregud @mooi detta land är ju fan typ förlorat känns det som. Snart läge att emigrera.
Pratade med en polis idag som var totalt uppgiven. Ingen pallar längre...

Men herregud @mooi detta land är ju fan typ förlorat känns det som. Snart läge att emigrera.
Pratade med en polis idag som var totalt uppgiven. Ingen pallar längre...

Detta är inte första gången heller som det är ett mindre upplopp här i vårt område. Spicea upp söndagskvällen lite liksom.
Gud vad jag längtar tills vi kan flytta (letar nytt boende närmare våra jobb).

Detta är inte första gången heller som det är ett mindre upplopp här i vårt område. Spicea upp söndagskvällen lite liksom.
Gud vad jag längtar tills vi kan flytta (letar nytt boende närmare våra jobb).

Det är ännu lugnt här (Sthlm innerstad norra sidan) men det är nog bara en tidsfråga. Söder är i stort sett förlorat. Vem kommer köpa bostadsrätter för typ 10 mille och hamna mitt i gängkrig, stenkastning och knarkhandel? Tryggast är nog snart att att bosätta sig under en gran i norrländska skogarna typ.
Polis, räddningstjänst och ambulans kan inte köra fram utan att bli utsatta för stenkastning. Polisen har inga resurser att sätta in. Män(niskor) springer runt med automatvapen och det skjuts typ dagligen.
Men Löfven tycker nog att det går finemang för Sverige :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 125
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
867
Senast: WildWilma
·
R
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick... 2
Svar
22
· Visningar
2 090
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 146
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka