Vad i hela friden gör vi?! Del LI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mötte dagens första kollega och undrade hur det stod till. Kort sammanfattat är det mesta skit och det är facket, arbetsgivaren och den politiska vänsterns fel, för dom/vi låter inte hen välja schema först(vi har inte anciennitet på jobbet), och det är ju bedrövligt. God morgon på dig med :meh:

Jag såg något om det. Jag vet inte riktigt vad som hänt men vad jag hört (behöver inte vara sanning) är att föraren körde mot rött och då spårade ur. Förhoppningsvis är det ingen tkl som gjort fel men man vet aldrig.

Har sagt det förr. Det finns en anledning till att vi tågklarerare åker bil istället för tåg ;)
Jag tror det också. Hade det varit fel på växeln borde väl inte signalen gått att ställa till kör, tror jag? Vet inte hur regleringen ser ut där. Känslan här är väl ungefär som efter Sala, tack gode jävla tid för skyddsväxlar.

Är vaken, snorkallt inne. HV har stängt av värmen som ska ingå sen några dagar tillbaka och nu snöar det ute.
Extraelementen klara inte riktigt av att värma upp själva :meh:

Men kaffe intas under täcket o soffan med 30 kg vovva i knät ;)

Lyssnar på Spotify. Mina tre månader för 9kr är över så det går bara att använda shuffle :down: men än så länge är det bra musik och inte så mycket reklam :up:
Har en liten migränkänning så har slängt i mig två diklofenak, hoppas det inte blir värre :(

Det snöar. Rejält. :turd::turd:
Jag som tänkte komma igång att cykla den här veckan eftersom det hade blivit vår nu :down:

Det snöar rätt bra här med.
Är inte pigg idag men ska testa att jobba.
Är det för jobbigt blir jag hemma imorgon men ska försöka jobba om jag orkar.

Det är även bedrövligt att "man ska behöva jobba längre innan pensionen för annars sliter man ju på den unga generationen och det orkar dom inte!" Och när hen var ung var det bara att rätta sig in i ledet minsann! "Ja det är allt bra synd om dig" sa den här unga generationen och gick :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 125
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
867
Senast: WildWilma
·
R
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick... 2
Svar
22
· Visningar
2 090
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 151
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka