Vad i hela friden gör vi?! Del LX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev visst bekymmer ändå, får lasta max 1095 på BE och släpet väger 700 och hästen väger inte under 400 så verkar kört.
Fattar inte hur tidigare ägaren sagt att hon kört lagligt med den bilen :cry:

Det lär hon inte ha gjort i så fall. Jag hatar verkligen att hålla reda på vad en får och inte får köra för kombinationer. Så fort jag har råd ska jag ta BE.

Men va fan :devil: har du käkat taggtråd till frukost o rakblad till lunch :rage:

Efter att ha förstört min kiros arbete flera gånger har jag nu inrättat mig i ledet, eller ja lite grann i alla fall :angel:
Och senaste 14 dagarna har bra dagar varit flera än dåliga,så man kan lära gamla hundar sitta :D

Imponerande :up:

Min vanliga naprapat har jag inget emot att besöka ofta (förutom kostnaden då) för det gör inte ont att titta på honom... :o

Blev visst bekymmer ändå, får lasta max 1095 på BE och släpet väger 700 och hästen väger inte under 400 så verkar kört.
Fattar inte hur tidigare ägaren sagt att hon kört lagligt med den bilen :cry:
Hrm...
Nu hänger inte här dinosaurien med. Hur kan du hamna på max 1095 kilo med E-kort? När bilen får dra 1400?

Från körkort.nu:
Personbil eller lätt lastbil med en totalvikt högst 3 500 kg.
Till den får du koppla ett släp som har en totalvikt högst 3 500 kg.

Jag fick lära mig att bilens tjänstevikt och släpets totalvikt bestämmer. Det andra fick inte överstiga det första. Men om man har BE så är det vad bilen får dra + släpets aktuella vikt som gäller. Vilket gjorde att lilla Opel Astran fick dra min 2-tons Ifor när den var tom. Men fullastad var det Nissan Terrano som gällde.

Har uträttat en hel del i dag.
Hämtat ut mina Matsmart paket på Ica. Fixat ny dosa till internetbanken på Swedbank. Handlat på TGR.
Träffat min KP och bokat in turridning med hen. Fikat på Ikea med min KP
Beställt nytt knäskydd som förhoppningsvis hinner komma innan nästa fredag. Då jag ska rida...

Jag "dammade av" min bra kamera häromdagen och blev riktigt sugen pa att fota ordentligt igen ... i gar la den av mitt i och allt den gor ar att blinka "err" :cautious:
Jag har ONT ... min RA ar mycket besvarlig pa mornarna speciellt och jag ar SUR :rage:

Pa plus sidan ... jag hittade just igen en kamera repair shop inte sa langt fran docktorn jag ska till i dag. Hundarna sag ut som om de var temporart dova igar nar det skots raketer och smallare overallt ... Ingen av dem ens ryckte till av overaskning en enda gang. :love: Och vi har haft en fantastiskt trevlig 4th of July firande hela helgen, Mondag OCH Tisdag.:cool:

Happy Independence Day onskar Camilla.:)
D7K_2092_zpsxdvcknda.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av... 10 11 12
Svar
228
· Visningar
19 084
Senast: mumin
·
Skola & Jobb Gammal användare, nytt nick pga ämnet. Jag har ett myndigt barn som haft det bitvis kämpigt hela tonåren. Många händelser av olika... 2
Svar
38
· Visningar
1 522
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 218
Senast: Twihard
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 964
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka