Vad i hela friden gör vi? (Del XII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha fint det! Känns bra att veta att det inte var här du var och fick ett sådant mottagande i alla fall! Här är mer ordning och reda.
Fast idag drog vi faktiskt på mattiden en timme då jag jobbat natt, men var inte bara bara!
På det stället var det INGEN ordning och reda nånstans och allt såg ut därefter men en sak ska dom ha cred för, snälla och vänliga och bjöd på middag när vi kom ner med första lasset samt fika innan vi åkte hem.

Jag dömer aldrig människor efter varken utseende eller social status och är nog lite white trash själv också enligt mallen. Alltid retar det nån. :p

Ser på djurakuten. Några ungar är inskickade dit med sin kanin och de har med sina sparpengar som de skulle ha till en ny kanin och nu är de oroliga att pengarna inte ska räcka till att hjälpa sin kanin. Hur kan man göra så mot sina barn? :(
Stackars ungar :( hur gick det?

Funderar över vad jag måste prioritera, antingen en stor soffa eller att komma ut på altanen :laugh:

Svårt val, för jag är ju ändå aldrig ute på altanen ändå :confused:

Vill ha ny soffa men vardagsrummet är ju så jävla svårmöblerat :banghead:

försökte se en skräckfilm men den var så tråkig att jag nästan somnade :grin: ... så jag gick ut och rastade hundarna i stället varpå gammelhunden ignorerade mig och när jag skulle gå fram så slog jag en vurpa och hamnade raklång i snön :laugh:
Jag borde sova men har ingen lust eftersom jag sov bort halva dagen i dag efter utsläppet i morse. :devil:

Karln snarkar så gott medans jag som tagit både insomningstablett och sömntablett ligger här vaken :banghead:

Hoppas att Olga Ellie Hedvig, Gunvor Karlsson eller vad hon nu heter inte får för sig att börja leka kl 8 imorgon, det är inte uppskattat att föra ljud före kl 11 i mitt hem. Hon med många namn är dock förlåten för det är ändå roligt att hon börjat våga röra sig utanför sina safty zoones som hon har här hemma.

Är man hittekattunge så har man inte fått lära sig att leva med människor men det går bättre och bättre för varje dag nu men det där med tidiga mornar får hon lägga av med illa kvickt!

Jag är ofrivilligt vaken, igen. Har ont i käken efter att ha dragit ut en tand i måndags, så jag vaknar när iprenen har klingat av:mad:
Får kanske be om något starkare, för tydligen är det normalt med denna typen av smärta.

Dricker whiskey med julmust som det okultiverande svin jag är. Nojar lite inför krig och håller på och ladda ner massa recept på hur man gör egen ost ifall att. Ska övertyga sambon att vi ska ha valnötsträd med också

Maken hallde just en skvatt bourbon (some egentligen ar min matlagnings flaska, men hans 'Scotch' har tagit slut) i mitt ganska sota anis te. Det blev faktiskt mycket gott. Det hela utfordes som ett experiment och endast for att bota forkylningen sa klart. ;)

Godmorgon, det tog emot att gå upp i dag. Har börjat vända tillbaka dygnet så det inte blir så jobbigt att gå upp sen när jag ska börja jobba. :)

Jag är vaken pga av grannens hundkräk. "Ta du sovmorgon var orden i går"....sluta låta din sketna valp stå och skälla under mitt sovrumsfönster då! *mutter*

Det är kallt här hemma, och jag kan inte lista ut varför. Och så har jag ont i min fotled igen :banghead: Och så saknar jag den jag vill krama på :meh: Ena katter dissekerar och äter upp min ena aloe vera planta just nu :cautious: Jag ser det men okar inte göra så mycket åt det :angel: Det blåser snorkallt ute :arghh: Jag vill åka till ullared men har inga pengar :wtf:

Så nu har jag nog klagat klart, nu ska jag inta morgonkaffet så kanske jag är människa sen igen ;)

Funderar på att stiga upp. Katten har slutat tjata på mig eftersom tonåringen (till allas förvåning) vaknat, stigit upp och gett henne mat. Annars brukar det vara hennes tjatande man lessnar på och tillslut kliver upp.

Snart dags att gå ner till stallet och ta in tanten. Vi ska åka iväg till ridhuset, så ska en vän rida, som eventuellt även kommer hjälpa mig 1-2 gånger i veckan innan sitt ridförbud. Förhoppningsvis sker ridförbudet när våren kommit, det är mest nu jag behöver hjälp.
Så hoppas allt klaffar. :)

Vaken men tröööött
Hunden kräktes i sängen i natt igen men vet varför.
Ska gå upp och rasta henne och ge henne lite mat.
Sen kanske äta frukost och elda lite.
Det blåser här igen....hatar verkligen blåst

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
69 335
Senast: Mineur
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är... 2
Svar
21
· Visningar
1 318
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3
Svar
55
· Visningar
1 689
Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 165
Senast: Majjijann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka