Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
nu strax ner till stallet. Blir en tur till ridhuset idag. Underlaget är kasst (i ridhuset), men jag kan lika gärna skritta där som att göra det i blåsten ute på de stenfrusna vallarna. Plus att ponnyhästen och jag behöver 4 väggar om vi ska jobba lite för att ha koll på vart vi är.
Blåser genom märg och ben här.. Blä! Ska löshoppa hästarna lite, men de får stå inne ett tag till. Ska iväg en sväng till gårdsbutiken i närheten först. Sen ska jag laga staket så de får gå ut i lilla sommarhagen.. Rasthagen är fruset knöggel och där har jag dem bara när det är mjukt i backen. Stora hagen somd e skulle gått i hänger det en stor björk på trekvart över staketet. Den är rutten och kan ramla när som.. Speciellt i den här blåsten..
Vaknade och fick en oväntad och obehaglig upptäckt. Jag har fått mens. Fast jag egentligen inte ska. Jag fick den avklarad under jul, vilket borde betyda om ca 2 veckor ska jag få den. Känner efter, och p-ringen är borta har ingen aning om när den bestämde sig för att åka ut, mest logistik är när jag å karln sågs sist, men jag brukar märka om den försvinner ut under sex kul när man planerat träffa karln på tisdag
För övrigt så blåser det som fan här i södra Norge med
Sitter och slösurfar här nere i källaren (kontoret har flyttat ner pga renovering) medan jag väntar på att sonen ska vakna. Han har sovit i nästan 3 timmar nu vilket är drygt 2 mer än han brukar. Räknar kallt med att han kommer vara urhungrig när han vaknar så mannen ska sköta utfodringen medan jag fixar tvätten. Helt OK fördelning enligt mig
Varit ute och ridit en kort sväng, fixat stallet och följt med stallägaren för att titta på en till häst till henne.
Fryser som fan så nu ska jag tända i kaminen. Väntar med badet tills hästarna har fått kvällsmat så jag kan tillbringa hela kvällen sen iklädd morgonrock
Precis lyckats skicka in en ansökan om sommarvik. Hoppas man får svar!
Och just nu vill jag bara gråta.. så fruktansvärt stressad över tentorna om 1,5 v, tiden har bara runnit iväg nu under jul/nyår, och nu känns det som jag aldrig kommer hinna plugga tillräckligt
Jag vaknade förkyld i dag. Näsan rinner, ögonen är röda och lite svullna, hostar och nyser och lätt feber.
Har bara flyttat mig mellan sängen och soffan.
Hästmänniskan Tja, hittade du en sadel åt den där ska nog fuxen inte vara några problem….
Jag som tyckte Islandshästen hade kort rygg … du slår honom...