Vad i hela friden gör vi? (Del XII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
nu strax ner till stallet. Blir en tur till ridhuset idag. Underlaget är kasst (i ridhuset), men jag kan lika gärna skritta där som att göra det i blåsten ute på de stenfrusna vallarna. Plus att ponnyhästen och jag behöver 4 väggar om vi ska jobba lite för att ha koll på vart vi är.

Blåser genom märg och ben här.. Blä! Ska löshoppa hästarna lite, men de får stå inne ett tag till. Ska iväg en sväng till gårdsbutiken i närheten först. Sen ska jag laga staket så de får gå ut i lilla sommarhagen.. Rasthagen är fruset knöggel och där har jag dem bara när det är mjukt i backen. Stora hagen somd e skulle gått i hänger det en stor björk på trekvart över staketet. Den är rutten och kan ramla när som.. Speciellt i den här blåsten..

Bäddat rent i sängen, kört igång en maskin tvätt och åkt iväg med återvinningen. Mycket mer behöver man inte göra va? :p

Ska dra iväg till stallet snart. Funderar på att löshoppa idag. Eller rida kanske.... :idea:

Vaknade och fick en oväntad och obehaglig upptäckt. Jag har fått mens. Fast jag egentligen inte ska. Jag fick den avklarad under jul, vilket borde betyda om ca 2 veckor ska jag få den. Känner efter, och p-ringen är borta :banghead: har ingen aning om när den bestämde sig för att åka ut, mest logistik är när jag å karln sågs sist, men jag brukar märka om den försvinner ut under sex :meh: kul när man planerat träffa karln på tisdag :banghead:

För övrigt så blåser det som fan här i södra Norge med :wtf:

Sovit l omgångar i natt, tröttsamt! Magen kurrar så nu ska jag komplettera mitt te med ett ägg och ett par knäckebrödsskivor.

Sitter och slösurfar här nere i källaren (kontoret har flyttat ner pga renovering) medan jag väntar på att sonen ska vakna. Han har sovit i nästan 3 timmar nu vilket är drygt 2 mer än han brukar. Räknar kallt med att han kommer vara urhungrig när han vaknar så mannen ska sköta utfodringen medan jag fixar tvätten. Helt OK fördelning enligt mig :D

Kaffe och "färskt" (micrat) wienerbröd är väl nyttigt om wienerbrödet var gratis va? :angel:

Gott är det iallafall. :d

Jag har äntligen tagit tag i mitt Cv och det börjar äntligen likna nåt :up:

Måste man verkligen skicka med ett personligt brev till varje jobb man söker ? :cautious:

Varit ute och ridit en kort sväng, fixat stallet och följt med stallägaren för att titta på en till häst till henne.
Fryser som fan så nu ska jag tända i kaminen. Väntar med badet tills hästarna har fått kvällsmat så jag kan tillbringa hela kvällen sen iklädd morgonrock :)

Precis lyckats skicka in en ansökan om sommarvik. Hoppas man får svar!

Och just nu vill jag bara gråta.. så fruktansvärt stressad över tentorna om 1,5 v, tiden har bara runnit iväg nu under jul/nyår, och nu känns det som jag aldrig kommer hinna plugga tillräckligt :(

Jag vaknade förkyld i dag. Näsan rinner, ögonen är röda och lite svullna, hostar och nyser och lätt feber. :wtf:
Har bara flyttat mig mellan sängen och soffan.

Brrrrrr, vad kallat det blir när det blåser,efter en 40 min rask promenad med hunden har jag nu kalla tår,röd näsa och tomtekinder.

Precis hemkommen från stallet. Och väntar på att tonåringen ska bli klar i duschen så det blir min tur. Fryyyyser.

Och så väntar jag på stan att gubben ska komma hem med pizzan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
69 335
Senast: Mineur
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är... 2
Svar
21
· Visningar
1 318
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3
Svar
55
· Visningar
1 689
Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 165
Senast: Majjijann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Ögonfärg
  • Sängproblem...

Hund, Katt, Andra Djur