Vad i hela friden gör vi? (Del XII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
-10, snöfall= snorkallt men underbart! :cool: :love:
Nu har dom andra två med fått magskydd :up:
Måste städa! Men det är så himla tråkigt! :wtf:

Snön vräker ner, ogillas skarpt då hästen inte har några snösulor och hovslagaren inte kommer förrän den 19. Jaja, det får bli mycket vila nu så får jag ta tag i det om några veckor.

Glasslock eller polarpads löser ditt problem tills hovslagaren kommer :D

Hon har inga tåbroddar så det ska nog vara glasslock då. Känner mig inte riktigt säker på hur jag ska fixa det dock..

Älskar att rida i snö men eftersom jag köpte henne nyskodd blev det varken snösulor eller fyra broddhål på. Det värsta är inte ridningen, det är alla styltor hon får i hagen. Det krävs inte mycket för att hon ska ramla har jag märkt, hon är van vid att stå ute i en fyrkant några timmar om dagen och endast ridas i ridhus. Här finns bara större hagar och skogen att tillgå ;)

Just nu förbannar jag denna vedervärdiga kyla och att jag snart måste gå ut igen. Har ont i nacken vilket betyder att jag kommer få huvudvärk snart också. Har inga värktabletter hemma. Jippie...

Snart får jag åka hem :banana: Ska hämta dottern på dagis och därefter ska vi till biblioteket för att lämna igen böcker, till gymmet för att skriva ut intyg för friskvårdspengar 2015 och slutligen till stallet.
Bör nog dessutom ge barnet mat någonstans under aftonen.

Har fortfarande inget vatten, trots att jag försöker värma rören.
Måste snart hitta en hink (var jag nu har såna) och hämta vatten hos grannen för kan inte ens spola toan :meh:

Har fortfarande inget vatten, trots att jag försöker värma rören.
Måste snart hitta en hink (var jag nu har såna) och hämta vatten hos grannen för kan inte ens spola toan :meh:

Jag skulle inte vågat vänta tills sambon kommer hem och fixar ett element, det kommer ju inte att bli varmare förrän i helgen/tidigt nästa vecka. Det låter ju som att en liten fläkt skulle fungera, fråga om grannen har en kupévärmare? Hade du varit i närheten av mig hade du kunnat låna två. Jag har en tendens att slarva bort dem och köpa nya så jag har tre :p

Jag skulle inte vågat vänta tills sambon kommer hem och fixar ett element, det kommer ju inte att bli varmare förrän i helgen/tidigt nästa vecka. Det låter ju som att en liten fläkt skulle fungera, fråga om grannen har en kupévärmare? Hade du varit i närheten av mig hade du kunnat låna två. Jag har en tendens att slarva bort dem och köpa nya så jag har tre :p
Har ett element stående där nu så det är rätt varmt runt rören. Måste vara nån ispropp i eftersom det känns ok i värme i luften runtomkring nu.

Åh, fick precis ett samtal från kollegan jag pratar mycket med när jag jobbar, blev riktigt sugen på att börja jobba igen. De var på kurs idag så fick lite information och skvaller från kursen, ska själv gå samma kurs imorgon. Så det kändes bra att ha lite koll på läget. :up:

Otroligt roligt :p
Regnar in på två ställen inne och ett ställe i garaget också, beroende på vilket håll regnet kommer ifrån. Baksidan är översvämmad större delen av året beroende på väder. Men grannarna är ju bra alla fall :up: :D
Det är ju bara pga. bra grannar som man bor kvar, hade inte jag haft så bra grannar som jag har så hade jag flyttat för länge sen istället för att planera ett nybygge här.

Snön vräker ner, ogillas skarpt då hästen inte har några snösulor och hovslagaren inte kommer förrän den 19. Jaja, det får bli mycket vila nu så får jag ta tag i det om några veckor.
Du får busa med henne i boxen. :up: Min Madam älskade när vi busade och retades på kvällarna sen hon kommit in och hon valde alltid bus före mat och började inte jag så började hon. :bump: :D

Städat idag, varit på praktik och snart kommer brorsbarnen och ska vara här till imorgon kväll :) imorgon blir de pizza då vi ska fira farmor i förskott sen på söndag blir de åka på visning igen :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
68 527
Senast: Mineur
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är... 2
Svar
21
· Visningar
1 293
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3
Svar
43
· Visningar
1 299
Senast: doppler
·
Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 021

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka