Vad i hela friden gör vi? Del XIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nyss hemkommen från stallet, sladdat banan med lille häst och ett bildäck efter helgens löshoppning. Den enorma arbetsviljan han har kan inte annat än göra mig glad

vägen dit var inte lika kul, mötte en alkis på tunnel
banan som sa att jag såg ut som en förvuxen Ronja Rövardotter... jahap.. sen ville han att jag skulle läsa nobelpristagare i litteratur för hon var en sjujävla kvinna. vem? Sen följde han med mig av tuben, upp i rulltrappan och deklarerade att centrum skulle bli en kommunal toalett innan jag bestämt skakade av mig honom.
Alla människor som alltid vill prata med mig eller fråga efter vägen, skaffa Siri och google maps apparna

https://sv.wikipedia.org/wiki/Svetlana_Aleksijevitj

Måste det väl vara?

Mådde så uselt att jag ringde en av mina vänner så åkte vi upp till skogen och lade oss på gungan och gungade. Älskar stora gungor och älskar nattliga pratstunder <3 Nackdelen var väl att jag missade ta min sömnmedicin i tid vilket förvisso gör att jag inte kan sova (då den utöver stabiliserar mitt humör även gör mig förbannat trött och då vill jag inte köra). Nåväl, ibland är det faktiskt värt att ta den lite senare för mediciner ska inte påverka ens liv så mycket tycker jag.
Många kramar älskade vännen

Känner mig ledsen, förvirrad och jag överreagerar kanske för att jag redan är i en slags sorg men både i går och i dag har pappas frus dotter lämnat av posten på mitt jobb. Jag har tagit emot båda gångerna. Jag hann se henne innan hon klev in i går och hann dra på det professionella pokeransiktet när hon kom in. Hon blev väldigt ställd och förvånad över att möta mig där. Det märktes väl.
Och det svider. Det gör ont. Inte nog med att min pappa nu vet var jag jobbar. Jag måste även träffa henne, hans nya "dotter" som han valde framför mig.
Hon som får pengar, körkort, bil, tak över huvudet och som han ställer upp på hela tiden så fort det är något.
Jag känner mig så sniken som känner en viss avundsjuka. Det är inte likt mig. Men det svider nåt förjävligt!
:(
Tyvärr finns det för många människor i denna världen som inte gör det de borde och dessutom inte är helt mogna känslomässigt. Det är ett jävla skit att dessa människor skaffar sig barn som ofta får bära runt på en smärta större delen av livet. Lessen för din skull! Stor kram :heart

Det är väl typisk socialtjänst, skiter fullständigt i hur det ser ut och hur person mår, bara de har dig under tummen de närmsta 4 -5 åren.
Nej det är inte typiskt socialtjänsten! Blir så jäkla trött på att alla människor som sliter arslet av sig inom socialtjänsten skall bli dömda för de idioter som också finns inom kåren. Du kan hitta människor som inte sköter sitt jobb överallt i samhället!

På gymmet innan Attacken:
Stod (i vanlig ordning) och minglade vid receptionen...så kom en man jag pratade mycket med förut (hans fru gillade tydligen inte det, hon har aldrig sagt hej till mig ens, bara stirrat konstigt...) och ba "det var länge sen man såg dig, har du varit skadad?"
- Haha ja det kan man säga...
Så en av instruktörerna (världens härligaste, gladaste och galnaste Tabata-instruktör, tror jag bestämt!) stod bredvid och ba..."ja hon blev påkörd, men nu står hon här, pigg och glad som alltid! En riktig stjärna är hon! Är sååå glad att du är tillbaka!".
(Jag blev lite rörd :o )
Det var en som satt vid en bänk i närheten som råkade höra det, sen var snacket igång, igen.
...och ja, det verkar vara stora snackisen på gymmet nu...det gör mig inget! Jag får ju prata med folk liksom.
Igår var det en jam-kamrat som ba "jag går aldrig över där själv längre, tänker på dig varje gång jag går förbi och blir ledsen :( "
Så glad över att få vara tillbaka hos dessa fina, underbara människor igen :love:
...och sen tyckte folk att det var konstigt när jag blev knäckt av läkarens dom efter olyckan..."du kommer inte kunna dansa mer..." :confused::confused:

Nej det är inte typiskt socialtjänsten! Blir så jäkla trött på att alla människor som sliter arslet av sig inom socialtjänsten skall bli dömda för de idioter som också finns inom kåren. Du kan hitta människor som inte sköter sitt jobb överallt i samhället!
Jag är så sjukt imponerad av alla fantastiska soc-personer. Ert jobb måste ju vara överjävligt ibland. Så jääj you!!

Känner mig någorlunda utsövd idag, jag gick och la mig strax efter nio igår... Blixtrande huvudvärk är inte att leka med... Men vi hade nästan rekord på antal skyttar igår och fem nya medlemmar till föreningen! :up: Ett riktigt bra förslag på ny logga till föreningen och nu väntar vi bara på att det ska vara årsmöte för den andra föreningen så att det blir klart med ihopslagning så att vi ska jobba framåt. Idag är det städning, tvätt och bakning som står på schemat! Lite handling kanske också... :cautious:

Imorse bestämde sig min mobil (och väckarklocka) för att det var läge för en uppdatering = inget alarm gick igång :eek:. Vaknade som tur var 07:15 och satt i bilen 07:34. Hade lika gärna kunnat vakna sådär 11....:nailbiting:

Nu blir det frukost vid skrivbordet.

Ojoj! Näe det är klart det blir allt på en gång :(
Kan du ringa och fråga om anstånd på någon räkning eller så, så att det underlättar lite i alla fall? Eller finns det något annat du kan göra?
Visst hade du en samtalskontakt på G? Kan du vända dig till den/mottagningen och säga att läget blivit mer allvarligt?
Det ordnar sig ska du se :heart:heart
Ja, det hade varit lite lättare att hantera om allt inte kom samtidigt, men men, sällan man får bestämma sånt själv.
Jag ska betala de viktigaste räkningarna först, har två från samma ställe där det sagt att ifall det krisar sig är det bara att höra av sig, så tror det löser sig ändå, men hade varit skönt att få betalat allt på en gång ändå.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 836
Senast: Inte_Ung
·
IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
295
Senast: Tilly_85
·
Svar
2 001
· Visningar
103 934
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
70 209
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka