Vad i hela friden gör vi? Del XIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter på jobbet. Ska snart gå hem, och önskar att jag hade makten att låta riva ett par hus som inte duger åt ens råttor att bo i, men där ska barnfamiljer med för lite pengar tvingas bo bland mögel och fuktskador.

Skulle köpa en dammsugare. Köpte en tröja från Moschino :confused: Verkar helt ha tappat fokus :meh:
På vägen hem gick jag in på systemet och behövde för första gången någonsin inte visa leg (detta trots att jag hade en väldigt omogen keps med öron på). "Glad Påsk" sa mannen i kassan med medlidande i rösten (det kan ha varit inbillning men han såg verkligen ut att tycka genuint synd om mig). "Tack" sa jag och klämde fram ett falskt leende (och såg troligen mest gråtfärdig ut). Kul, det verkar som att min enorma restskatt har fått mig att åldras i förtid :arghh::arghh::arghh::arghh:

Känner mig ledsen, förvirrad och jag överreagerar kanske för att jag redan är i en slags sorg men både i går och i dag har pappas frus dotter lämnat av posten på mitt jobb. Jag har tagit emot båda gångerna. Jag hann se henne innan hon klev in i går och hann dra på det professionella pokeransiktet när hon kom in. Hon blev väldigt ställd och förvånad över att möta mig där. Det märktes väl.
Och det svider. Det gör ont. Inte nog med att min pappa nu vet var jag jobbar. Jag måste även träffa henne, hans nya "dotter" som han valde framför mig.
Hon som får pengar, körkort, bil, tak över huvudet och som han ställer upp på hela tiden så fort det är något.
Jag känner mig så sniken som känner en viss avundsjuka. Det är inte likt mig. Men det svider nåt förjävligt!
:(

Ser i min journal online att psykiatrin ringt för att kolla hur det är med mig. Så snällt, jag har bara väntat på att höra från dem sen i julas då jag blev lovad samtalskontakt där. Nu mår jag ju bättre, om än inte bra, så de kommer väl säga att jag är för frisk för att komma till dem (när jag väl hör från dem igen).

Dagen idag var planerad med shopping, vi tittade in på tre bilfirmor på begagnade bilar, sen åkte vi mot Ikea, men då var jag så trött att det blev ångest, gråt och att jag somnade i bilen medan sambon körde hemåt istället. Så...jo, jag orkar mer hemma. Men fan inte så fort det är nåt utanför hemmet även om det är roliga saker.

Känner mig ledsen, förvirrad och jag överreagerar kanske för att jag redan är i en slags sorg men både i går och i dag har pappas frus dotter lämnat av posten på mitt jobb. Jag har tagit emot båda gångerna. Jag hann se henne innan hon klev in i går och hann dra på det professionella pokeransiktet när hon kom in. Hon blev väldigt ställd och förvånad över att möta mig där. Det märktes väl.
Och det svider. Det gör ont. Inte nog med att min pappa nu vet var jag jobbar. Jag måste även träffa henne, hans nya "dotter" som han valde framför mig.
Hon som får pengar, körkort, bil, tak över huvudet och som han ställer upp på hela tiden så fort det är något.
Jag känner mig så sniken som känner en viss avundsjuka. Det är inte likt mig. Men det svider nåt förjävligt!
Kram!

Kram :heart

Har haft med mig den ytterst väluppfostrade avkomman på universitetet idag så nu kan vet han hur han ska hantera sin stress :D

(det finns ett KBT-projekt i stresshantering för oss sjuksköterskestudenter som jag medverkar i)

Sitter på jobbet. Ska snart gå hem, och önskar att jag hade makten att låta riva ett par hus som inte duger åt ens råttor att bo i, men där ska barnfamiljer med för lite pengar tvingas bo bland mögel och fuktskador.

Det är väl typisk socialtjänst, skiter fullständigt i hur det ser ut och hur person mår, bara de har dig under tummen de närmsta 4 -5 åren.

Skulle köpa en dammsugare. Köpte en tröja från Moschino :confused: Verkar helt ha tappat fokus :meh:
På vägen hem gick jag in på systemet och behövde för första gången någonsin inte visa leg (detta trots att jag hade en väldigt omogen keps med öron på). "Glad Påsk" sa mannen i kassan med medlidande i rösten (det kan ha varit inbillning men han såg verkligen ut att tycka genuint synd om mig). "Tack" sa jag och klämde fram ett falskt leende (och såg troligen mest gråtfärdig ut). Kul, det verkar som att min enorma restskatt har fått mig att åldras i förtid :arghh::arghh::arghh::arghh:

Jag tror bestämd att Tant behöver en semester för hjärnan, med massor sudoku och korsord samt sangria, rom och annat gott i glaset så att Tants hjärna slutar tänka på mode och börjar fokusera på verkligheten:D

Imorgon kommer lönen. Den lilla, som ska räcka i två månader.
Suck.

Speciellt kul eftersom de kommer att dra bredbandet (tusenlapp) och jag behöver nya sommardäck. Och så var det ju 40% på tapeter och jag köpte sådana för 2 papp.

Men jag har frysen full av mat....

Jag tror bestämd att Tant behöver en semester för hjärnan, med massor sudoku och korsord samt sangria, rom och annat gott i glaset så att Tants hjärna slutar tänka på mode och börjar fokusera på verkligheten:D

Korsord och sudoku lär väl orsaka härdsmälta snarare? :p
Vad är det som säger att mode inte är verkligheten? Eller iofs vad fan är verkligheten rent allmänt. Kaoz alltså så oklart när man tänker på det! :rofl:

Imorgon kommer lönen. Den lilla, som ska räcka i två månader.
Suck.

Speciellt kul eftersom de kommer att dra bredbandet (tusenlapp) och jag behöver nya sommardäck. Och så var det ju 40% på tapeter och jag köpte sådana för 2 papp.

Men jag har frysen full av mat....

"det är lugnt jag har cash så att jag klarar mig livet ut...
.....
om jag dör imorgon"

Eller hur var det nu :rofl:

Har röjt i lägenheten i flera timmar, kastat typ sjutton påsar med skräp och det syns ingen större skillnad i lägenheten :cautious::cautious::cautious::wtf:

Topp tre saker jag inte hade under sängen:
1. En keyboard (öh va?)
2. En låda med proteinpulver (vad i helvete???? )
3. En Stella Mc Cartney-väska (kanske det mest logiska av dessa tre)

Nu funderar jag på att ge upp och korka upp vinet :angel:

Korsord och sudoku lär väl orsaka härdsmälta snarare? :p
Vad är det som säger att mode inte är verkligheten? Eller iofs vad fan är verkligheten rent allmänt. Kaoz alltså så oklart när man tänker på det! :rofl:

Enligt E=mc2 är ju allt relativt. om tant vet hur man kan ta sig ToR mellan Falköping och Stockholm för mindre en 400 kr samt bo gratis i Storstaden under påsk, så diskuteras gärna ämnet på tumanshand:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 836
Senast: Inte_Ung
·
IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
295
Senast: Tilly_85
·
Svar
2 001
· Visningar
103 927
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
70 203
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka