Vad i hela friden gör vi del XL

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Klara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 019
  • Visningar Visningar 57 664
Status
Stängd för vidare inlägg.
Imorgon gäller det, då ska jag genomföra min första praktikdag i primärvården :bump:.
Och uppenbarligen har jag tappat allt vett, för just nu är jag inte nervös. Det beror säkerligen på att jag stressat på tok för mycket den senaste tiden och nu kunnat släppa en hel del av den stressen, det är som att kroppen inte orkar reagera på kvarvarande stressorer för tillfället vilket är både bra och dåligt i ett. I hjärnan är det inte helt lugnt, men det blir liksom ingen kroppsreaktion.

Kattens stygn efter svansamputationen har tagits bort idag (och det hela gick bra, enligt rapport från pojkvännen), jag har förhoppningsvis löst boende till hästen, cykeln har vinterdäck, jag har under helgen fått till tre matlådor att äta till lunch under praktiken (tänker att de kvarvarande två löser sig nån kväll framöver), hemtentan är inlämnad (så hela den extrakursen är avbockad om den blir godkänd) och på fredag kväll får jag äntligen krama på mina katter (och pojkvännen för den delen) igen :love:

Tittar på vloggar med Jocke och Jonna på youtube, nyss hemkommen efter kvällspass på jobbet. Snöar som tusan ute och jag är hungrig. Släppte in katten som låter som sirenen på en brandbil när hon är hungrig :D Ska försöka spela in henne någon dag för det låter verkligen jätteroligt :rofl:

Imorgon kommer mamma hem. Jag vill inte höra allt om resan... men hon måste ju få berätta också... Bäst att sova nu så jag orkar!

Fy fan vad halt det är ute på vägarna. Krypkörde hem men hem kom jag :up:
Jag visste att det var en bra idé att ta semester imorgon, ska campa utanför verkstan tills de byter däck på min bil ;)
Natti tråden!
Skönt att det gick bra att ta sig hem :)
Gick riktigt lugnt hem här också idag, de flesta verkade faktiskt ta det lite extra lugnt idag.
Såg en bil i diket när jag åkte till jobbet och hade ingen lust att hamna där själv :p

Såg nån som gnällde över att hon inte fått plogat och alltså inte kunde ta sig till jobbet i natt
Varför ringer man inte den so plogar och säger till när man såg redan i morse att det var igensnöat.
Hon hade ju pulsat till hästarna så det var liksom inte att hon vaknade ikväll och sa oj.
Hela dagen har det skrivits om all snö men inte nåt om att det ringts nån som plogar.

Produktiv dag, lämnat däck för omläggning och byggt ny el uppvärmd thermobar. Bara isoleringen kvar så är den klar :up:
Red ut med vännen i snön och blåsten tills vi inte längre kunde prata för att kinderna var så bortdomnade :p känner mig dessutom helnöjd som valde att lägga på snösulorna tidigt i år till hovis förvåning med orden "snön kommer nog tidigt i år, jag har det på känn" :banana:

Fy så hopplöst allt känns. På vardagarna längtar jag efter helg för att slippa just vardagar, på helgerna längtar jag efter vardagar för att slippa vara hemma hela tiden osv. Jag är så jäkla less på att hela tiden vilja iväg till något annat, att vantrivas överallt men inte ha någonstans att ta vägen. Det går ju garanterat att få till ett bättre läge, meeen då måste jag ha energi att ta itu med saker också och inte sjutton hittar jag någon sådan någonstans. Imorgon måste jag dock byta till vinterdäck och fixa lite andra viktigheter, så vem vet, jag kanske lyckas starta igång något bra då :grin:

Tack då slapp jag vara morgon terrorist :D

Jag är _egentligen_ morgonpigg men sedan jag börjat inhysa en Alien har jag ibland skitsvårt att sova på nätterna och då är jag död såhär dags... Gissar att kroppen tränar :rofl:

Det är förresten jättemycket vinter här :love:

Jag är _egentligen_ morgonpigg men sedan jag börjat inhysa en Alien har jag ibland skitsvårt att sova på nätterna och då är jag död såhär dags... Gissar att kroppen tränar :rofl:

Det är förresten jättemycket vinter här :love:
Jag har inte gått o lagt mig än,har samma problem som dig,dock inte på grund av Alien,bara den griniga ryggen,men jag ska göra ett nytt försök nu,så god natt o god morgon!

ähh jag tar lite sovmorgon istället. Har legat vaken sen fyra och nu vill jag inte alls gå upp. Tjock i halsen också :cautious:

Jag sitter och lyssnar pa olika TV kanaler's uppgifter om om president kampanjen. Som vanligt pa senare tid. Jag maste kanske aktivera mig mer politiskt i fortsattningen. Jag kanner mig klart irriterad och frustrerad over FBI's agerande och det allmanna handlandet av hela den har soppan. Det ar dags att inte bara gnalla over hur det gar till langre utan att verkligen gora nagot sjalv at att fixa det jag anser ar fel.:cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
68 868
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla... 2
Svar
29
· Visningar
1 321
Senast: MiniLi
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 776
Senast: qitis
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 808
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka