Vad i hela friden gör vi? Del XVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bor mitt i stan med ett jätteträd utanför fönstret, och ett gäng fåglar som sjunger vackert. Har jag fönstret öppet hörs bara ett svagt mummel av bilarna, och en massa fågelljud. Kraxande kråka. Skrikande mås. Samt två eller tre olika fåglar som drillar långa fina flirtsånger. :love:

Blänger lite på @Lager jag kan ta mig sjutton inte få till en utbakad fläta hur jag än försöker... Inte ens på andra. Min stackars dotter håller på att bli tokig på mig när jag flätar hennes hår så fort jag kommer åt. :angel: Nu är hon dock lite emlig så hon orkar inte ens sitta upp så jag får fläta... :rage: :p Influensan tog henne till slut också... :cautious:
Så sjukstugan fortsätter här hemma, hon är dock lite mer självgående än sonen när hon är sjuk vilket är bra för mina studier... :up:

@Ninnurur @athena_arabians hellre tandläkarstolen än gynstolen alla dagar i veckan. :nailbiting: Cellprov på agendan idag.

Baggis ;) :D jag hoppar helst över gastroskopi, det är det värsta de gjort med mig. Koloskopi är inte trevligt men jag har gjort det så många gånger nu också att jag inte orkar hetsa upp mig. Hoppas cellprovet går snabbt och att det inte är något fel :up:

När jag fick medicin i dropp förut var bästa gången när särbon var med, då somnade jag mot hans axel :heart Vi var tydligen jättegulliga, alla läkare och sköterskor som gått förbi hade smålett litegrann :D

Blänger lite på @Lager jag kan ta mig sjutton inte få till en utbakad fläta hur jag än försöker... Inte ens på andra. Min stackars dotter håller på att bli tokig på mig när jag flätar hennes hår så fort jag kommer åt. :angel: Nu är hon dock lite emlig så hon orkar inte ens sitta upp så jag får fläta... :rage: :p Influensan tog henne till slut också... :cautious:
Så sjukstugan fortsätter här hemma, hon är dock lite mer självgående än sonen när hon är sjuk vilket är bra för mina studier... :up:

Borde inte du få lön som sjuksköterska snart?! :crazy:

@athena_arabians @Snurrfian det är absolut inte cellprovet som oroar. Men jag hatar stolen. Den är påriktigt hemsk.
Jag vande mig rätt snabbt när jag väntade mitt första barn... :cautious: Jag gick rätt mycket över tiden och blev inlagd för igångsättning och övervakning, två gånger om dagen var det gynundersökning... Tänk dig att kravla dig upp i den där stolen med en jättegravid mage, foglossningar och allmänt dåligt humör pga att man var tvungen att ligga inne på sjukhus... :angel:

@Snurrfian det låter inte som en jättekul kombination nej.

För att förtydliga mig lite. Jag hatar GYNSTOLEN enbart. Undersökningar och dylikt har hag inga problem med. Och det värsta med tandläkaren är ljudet på borren...

@Snurrfian det låter inte som en jättekul kombination nej.

För att förtydliga mig lite. Jag hatar GYNSTOLEN enbart. Undersökningar och dylikt har hag inga problem med. Och det värsta med tandläkaren är ljudet på borren...
:heart Om det är jättejobbigt så kan du prata med BM om det går att lösa på något annat sätt, jag får ju lite mer panik av själva situationen hos tandläkaren när de är i min mun och gröpar... :arghh:

Funderar på om jag mår så pass bra idag att jag orkar rida i eftermiddag. Det skulle behövas eftersom jag ska rida lektion för ny instruktör på fredag. Idag är sista chansen jag har innan dess att sitta på min häst. Imorgon har jag hästfri dag och på torsdag rider dottern honom på sin lektion.

För övrigt ska jag försöka orka plocka lite häftigt hemma idag. Jag tror vi har kattsand över precis hela golvet och jag måste plocka undan lite innan jag kan dammsuga. :meh:

Tack och lov att jag är ledig idag. Varit jobbigt sista dagarna. Ska till kurator också, bra timing på det :)
Så måste jag ta mig samman och ringa AF om att byta prqktikplats när ök om den här tar slut. Jag hqr lärt mig mycket bra stratgier för mig själv, men nu börjar det kosta energi att hantera tanten på kontoret. Hon som anser jämställdhet är största problemet i samhället ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 067
Senast: Majjijann
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 344
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 961
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka