Vad i hela friden gör vi? Del XVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fortsätter lite på ämnet
---
I kyrkan uppträder man aldrig med bara axlar och bara knän. Det innebär att shorts för både män och kvinnor samt minikjolar och ärmlösa toppar på damer ur etikettsynpunkt inte är att betrakta som lämplig klädsel vid kyrkobesök, enligt både Ribbing och von Sydow. De är eniga om att man bör visa respekt för det heliga också med sin klädsel.
...
Man ska ändå alltid minnas att kyrkan är ”heligt rum” och att man där bör bete sig värdigt och med respekt. Att dessutom använda sunt förnuft är aldrig fel.
---
http://kyrkpressen.fi/blogg/vaga-fr...h-svar/71-Hur-lattkladd-far-man-vara-i-kyrkan
Jösses, då borde jag blivit bannlyst för länge sen så mycket olika kreationer jag gått klädd i i kyrkorna och inte f*n bytte jag om bara för att göra nåt inne i kyrkan när det var glödhett ute och badbrallor var det enda man stod ut i i hettan.

Imorgon blir det semlor och mjölk till middag. :d

Grannen ska få "lite" rotfruktsgratäng, sisådär en 20 kilo samt 5 kilo varmkorv. "Jag håller på att minska lite i frysboxen", skulle inte tro det kommer att gå så bra. :devil:

Jösses, då borde jag blivit bannlyst för länge sen så mycket olika kreationer jag gått klädd i i kyrkorna och inte f*n bytte jag om bara för att göra nåt inne i kyrkan när det var glödhett ute och badbrallor var det enda man stod ut i i hettan.

Gäller så klart inte om man är där och arbetar och ingen kyrklig verksamhet bedrivs. Jag har klippt, rensat och planterat blommor när jag jobbade på kyrkogården och även hjälpt till när en grav skulle grävas dvs jag var tvungen att gå på gravarna samt stå på knä när jag planterade blommor på dom gravarna vi skötte. När jag gjorde det så gick jag över gravarna för att kunna gena, även kyrkan är en arbetsgivare som räknar utgifter och inkomster när det är arbete mot lön som pågår.

När vi målade kyrkan så var vi inne i kyrkan med shorts och bikinitopp när det var rast eller toalettbesök.

Imorgon blir det semlor och mjölk till middag. :d

Grannen ska få "lite" rotfruktsgratäng, sisådär en 20 kilo samt 5 kilo varmkorv. "Jag håller på att minska lite i frysboxen", skulle inte tro det kommer att gå så bra. :devil:

Till lunch åt jag kycklingsallad med vitlöksdressing och Presidentost. Till middag blev det ost och skinkpaj med sallad. Det enda som jag kostat på dom två maträtterna är smör till degen, du stog för mjölet :angel:

Kört fast på ett korsord.
Samtidigt funderar jag på när jag ska lära mig att inte tänka "jag provar utan" vad gäller tablett för sömnen - för det är svårt att somna då, om jag inte är helt slut efter tex jobb (men ibland svårt då med pga tankar).
Jaja, lär somna som en stock imorgon kväll i alla fall.

Jag har inget intresse alls av religion, det som intresserar mig är moder natur. Går hellre i naturen än tittar på byggnader faktiskt. Det är den jag är och jag orkar inte med att man ska anpassas för att passa in i mallen, nej tack.

Fast det är inte alltid man kan klä sig som man vill i naturen heller. Jag måste följa klädkod trots att jag är utomhus och klättrar berg hela dagarna. Så beroende på vad du är spelar det ingen roll om du är inne eller ute i naturen. För det första jobbar jag i ett muslimskt land, och för det andra så jobbar jag på ett berg som anses heligt. Så det är långbyxor, inga bara axlar och se till att det inte går att se något "clevage". Det är faktist inte ens irriterande och det underlättar mitt jobb oerhört när min manliga personal från lokal området inte ser ner på mig. Långbyxor och en ordentlig t-shirt istället för shorts och en string top är inte så jobbigt :)

Och ja, jag vet om tjejer från Europa som jobbar på andra ställen här där det har varit problem med deras personal för att tjejerna inte lyssnar och tycker att de har rätten att ha på sig vilka kläder som helst och bete sig hur som helst. Tyvärr funkar det inte riktigt när man jobbar mitt i ingenstans och lokal befolkningen inte är van vid det. Det är inte vårat jobb att ändra på deras kultur.

Det var ingen kritik, bara en annan synvinkel på att man faktist måste anpassa sig ute i naturen med ibland (vi har väldigt mycket turister på berget också, de flesta har ok kläder på sig :D)

@MacGyver - semlor? Som i plural? Nu blir jag avis :d
Måste köpa hem sen, kvantums semlor är så jävla goda! :love:
(åt en där igår, hon i kassan tittade jättekonstigt på mig när jag frågade om varm mjölk till... :confused:)
Vilken TUR att jag ska upp och dansa sen så jag ändå har "vägarna förbi" Ica...oops.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 067
Senast: Majjijann
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 342
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 958
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025