Vad i hela friden gör vi? Del XVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
"vad har det med saken att göra?" :banghead: ÄRLIGT?? Bortskämd?? Jösses.
Det är väl rätt mycket som inte har med något speciellt att göra här i tråden, så varför skulle inte @ainasoja få förklara sin situation och uttrycka behovet av att faktiskt kunna få komma iväg lite?
Som sjukskriven, eller i den situation som hon är så är man fullständigt jävla maktlös. Man har inte ett skit att säga till om, och det tär så fruktansvärt på en!
Speciellt då om man har svår värk eller annan svår problematik.
Man behöver något att se fram emot, sen när man väl hittat något och systemet sätter käppar i hjulet för en så är det väl inte ett dugg konstigt att man blir ledsen och uppgiven?

Är det för mycket begärt att vilja ha någon form av livskvalité utan att det blir en massa tjafs? Att få möjlighet att träffa sina nära och kära utan att systemet slår tillbaka med näbbar och klor för att man ska veta sin plats, och sina ungefär icke existerande rättigheter? (missar man dem från myndigheterna är det ju tur att buke kan upplysa en om vad som anses lämpligt!)

(Ps. @ainasoja - jag hoppas jag inte lade ord "i munnen" på dig eller tillskrev dig problem du kanske inte har. Eller att du tog illa upp, för det var verkligen inte min mening, tvärt om! Men det här är ju ett känsligt ämne även för mig, och det gör så fruktansvärt ont att få höra att man är bortskämd/inte har några rättigheter bla bla bla. Jag hoppas du kommer iväg trots allt :heart)

Så här ser jag på det, som själv är sjukskriven och det enda jag haft med AF att göra under 10 år var förra sommaren när jag blev utförsäkrad p.g.a ålder, sen kom de på att de inte ville ha mig så när de tre månaderna hade gått (det var den sommarn det, 7000:-/månad) och kan inte ens försöka jämföra mina problem här.

...jag är förberedd på mothugg, så ni vet...men samtidigt har även jag rätt att uttrycka mina åsikter, tankar och känslor :)
Det enda jag i så fall ber om ursäkt för (igen) är ifall Ainasoja tagit illa upp...

Det jag reagerade mest på var texten om att bli "sjuk" lagom till resan. Även om det är skämtsamt skrivet så är det de facto så att det finns folk som gör så.
I övrigt har jag förståelse för att det är svårt att planera men att vara frisk med fast jobb är inte en garanti för att det är fritt fram att styra sin ledighet hur som helst.

:D Gör inte det, man känner efter direkt! ;) Men ja jag är frisk och återställd, det har gått tre år sedan jag fick cellgifter och det har inte kommit tillbaka, men jag kommer att fortsätta att gå på kontroller ytterligare två år minst.
Tack! Det låter bra! Jag har idag (!) fått ett samtal jag aldrig trodde mig få.
VC ringde och meddelade att jag har "maligna celler" i bröstet.

Jag är nog chockad, tror jag. Jag känner ingenting och vill bara få en akuttid på sjukhuset och ta bort det som inte är bra. Jag fick tid på vc en torsdag för ett par veckor seDAN. MÅNDAGEN DÄRPÅ FICK JAG GÅ TILL MAMOGRAFI OCH MAN VALDE ATT GÖRA VAD-DET-NU-HETER- hoppsan caps lock...
i alla fall med en lång nål tog man celler på nio ställen, eftersom jag har tre knölar av olika storlekar.

Nu känner jag mig konstigt overklig och tycker att det passar dåligt i tiden. Jobbet och så..

Jag är nog chockad, tror jag. Jag känner ingenting och vill bara få en akuttid på sjukhuset och ta bort det som inte är bra. Jag fick tid på vc en torsdag för ett par veckor seDAN. MÅNDAGEN DÄRPÅ FICK JAG GÅ TILL MAMOGRAFI OCH MAN VALDE ATT GÖRA VAD-DET-NU-HETER- hoppsan caps lock...
i alla fall med en lång nål tog man celler på nio ställen, eftersom jag har tre knölar av olika storlekar.

Nu känner jag mig konstigt overklig och tycker att det passar dåligt i tiden. Jobbet och så..
:heart Det är jobbigt och svårt när man måste gå och vänta på besked, för mig var det den värsta tiden! När jag väl fick veta vad som gällde och vilken plan framåt vi hade så kändes det bättre även om det var tungt ibland.

Kram

Finns aldrig några lämpliga tillfällen för sånt :(
Håller tummarna att det är lindrigt!

Det är sällan man kan planera in sådant så det blir bra i tid.

Men ta inte ut något i förskott. Vänta ut läkarbesöket, ta nån med dig som kan lyssna på vad läkaren säger. Olika personer uppfattar olika saker så det är bra med två par öron. Se vad du får reda på där.

Du kommer att få besked om vad som kommer att göras, hur och när.
Det är inte så mycket man kan påverka. Man får sätta sig i baksätet och åka med. Vi åker gärna med dig.

/tanten

Det passar aldrig bra :(
Hoppas att du efter omständigheterna mår väl!

"vad har det med saken att göra?" :banghead: ÄRLIGT?? Bortskämd?? Jösses.
Det är väl rätt mycket som inte har med något speciellt att göra här i tråden, så varför skulle inte @ainasoja få förklara sin situation och uttrycka behovet av att faktiskt kunna få komma iväg lite?
Som sjukskriven, eller i den situation som hon är så är man fullständigt jävla maktlös. Man har inte ett skit att säga till om, och det tär så fruktansvärt på en!
Speciellt då om man har svår värk eller annan svår problematik.
Man behöver något att se fram emot, sen när man väl hittat något och systemet sätter käppar i hjulet för en så är det väl inte ett dugg konstigt att man blir ledsen och uppgiven?

Är det för mycket begärt att vilja ha någon form av livskvalité utan att det blir en massa tjafs? Att få möjlighet att träffa sina nära och kära utan att systemet slår tillbaka med näbbar och klor för att man ska veta sin plats, och sina ungefär icke existerande rättigheter? (missar man dem från myndigheterna är det ju tur att buke kan upplysa en om vad som anses lämpligt!)

(Ps. @ainasoja - jag hoppas jag inte lade ord "i munnen" på dig eller tillskrev dig problem du kanske inte har. Eller att du tog illa upp, för det var verkligen inte min mening, tvärt om! Men det här är ju ett känsligt ämne även för mig, och det gör så fruktansvärt ont att få höra att man är bortskämd/inte har några rättigheter bla bla bla. Jag hoppas du kommer iväg trots allt :heart)

Så här ser jag på det, som själv är sjukskriven och det enda jag haft med AF att göra under 10 år var förra sommaren när jag blev utförsäkrad p.g.a ålder, sen kom de på att de inte ville ha mig så när de tre månaderna hade gått (det var den sommarn det, 7000:-/månad) och kan inte ens försöka jämföra mina problem här.

...jag är förberedd på mothugg, så ni vet...men samtidigt har även jag rätt att uttrycka mina åsikter, tankar och känslor :)
Det enda jag i så fall ber om ursäkt för (igen) är ifall Ainasoja tagit illa upp...
Jag jobbar heltid och får 6300:-/månad i aktivitetsersättning. Klaga inte på 7000:- för att göra ingenting.

:heart Det är jobbigt och svårt när man måste gå och vänta på besked, för mig var det den värsta tiden! När jag väl fick veta vad som gällde och vilken plan framåt vi hade så kändes det bättre även om det var tungt ibland.
Tack! Ja, jag hoppas få mer besked av sjukhuset imorgon. Nu kände jag på den största knölen och den mellanstora och de känns som om de vuxit sedan förra veckan. Sedan mammografin, för drygt en vecka sedan, har jag stuckit huvudet i sanden och inte ägnat detta någon större tankemöda.

Jag har liksom intalat mig att de bara skulle säga att det var hormoniellt, och ja, att det är "vanligt med lite olika former i kroppen".

Vraför jag utgått från det, vet jag inte... :crazy:

Jag ansöker här med om rätten att ha en önskan om att få åka upp och besöka min familj i sommar och hoppas att den allvetande bukerätten kan ha en förståelse om det.

Jag KRÄVER inte att få kunna åka hem 1 ggr/år det är en önskan från min sida som sjuk med rehabiliteringserättning att få göra det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 066
Senast: Majjijann
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 333
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 947
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippmaskin till tjock päls
  • Vilken hundras?
  • Akvarietråden V