Vad i hela friden gör vi? Del XVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och fina o blank blev den !!
DSCN1326.jpg

Och innan någon påpekar det så satte jag inte tillbaka säkerhetsskyddet som jag har retat mig på sen jag köpte den.
Det där är en av mina drömmar.

jag behöver
1. en högtryckstvätt
2. en såg, med gerfunktion

Med två papp mer i månaden från och med månadsskiftet så kanske jag kan kosta på mig en framåt sommaren?

Jag har nog skrivit till dig någon gång innan om det här, och menar inte att vara otrevlig men det verkar många gånger som att du funderar över saker som rör människor sätt att agera som är ganska "självklara" för de flesta. Saker som man kanske inte funderar över för att man är "vetgirig" eftersom att det ofta är en del av en slags grundläggande förståelse av sin omgivning, och inte något mysterium.
Ja, får man inte fråga då eller, bara för att det är självklart för det flesta innebär inte det per automatik att det är självklart för mig. Jag kan ingenting om det sociala då jag varit den där utstötta, så jag är socialt obekväm och vill lära mig mer för att förstå sammbandet. Är det så konstigt? :confused:

Det där är en av mina drömmar.

jag behöver
1. en högtryckstvätt
2. en såg, med gerfunktion

Med två papp mer i månaden från och med månadsskiftet så kanske jag kan kosta på mig en framåt sommaren?
Dom är oslagbara när man bygger och inte speciellt dyra, den på bilden har jag byggt 2 hus med och sågat ved :o:nailbiting: inköpspriset låg runt 1000lappen.
Och då kan den såga allt ´+ att den går att skjuta fram o tillbaka så man kan såga breda brädor/skivor.

Väntar på farmen och på att se om jag är immun mot kräksjuka.
Har inte haft det sen 2002.
Ammade och satt på toa med en hink.
Underbara minnen.
Är jag inte sjuk tills i morgon bitti är det nog lugnt

Ok, igår var det några som hade missat det positiva, så vi kör väl en positiv sak nu då, som brukar gälla varje dag jag är på jobbet, oavsett vad jag skriver. :)
Idag har vi hjälpts åt, skrattat så jag kiknat och haft allmänt roligt. Jag gillar verkligen mina kollegor, aldrig något trassel, förutom några enstaka, men de är idioter och det tycker även dom jag tycker om av mina kollegor också.
Nu på lördag ska vi iväg med personalklubben och bowla och vi ska sammåka, vi har fixat ihop ett riktigt bra gäng och ordnat och donat idag. Märks hur bra sammanhållning vi har och jag gillar det skarpt. :up:

Och fina o blank blev den !!
DSCN1326.jpg

Och innan någon påpekar det så satte jag inte tillbaka säkerhetsskyddet som jag har retat mig på sen jag köpte den.
Min kompis som är ambulanssjukvårdare slänger alla skydd åt h*lvete när han köper en ny maskin, han säger "bättre att använda hjärnan och hålla fingrarna i styr än det skit som skickas med för hjärndöda och bara invaggar användarna i falsk trygghet" och jag håller fullständigt med honom. Här åker också nästan alla skydd i skroten som sitter fel-är dåliga eller värdelösa. Gamla snickerimaskinen har plattremstransmission och saknar alla skydd, det har aldrig funnits skydd på den då den är från 40-talet.

Ja, får man inte fråga då eller, bara för att det är självklart för det flesta innebär inte det per automatik att det är självklart för mig. Jag kan ingenting om det sociala då jag varit den där utstötta, så jag är socialt obekväm och vill lära mig mer för att förstå sammbandet. Är det så konstigt? :confused:

Såklart så måste man få lov att fråga, men det verkar ju skära sig mellan dig och andra på grund av just det här. Så du måste nog försöka komma till en insikt gällande att eftersom att många av dina frågor är självklara för andra så kan de uppfattas som just konstiga. Visst kan det kanske komma sig av utanförskap och att du därmed missat chanser till att skapa dig en förståelse, eller så kan det vara så att det finns en annan problematik som gör att du har svårare än andra att läsa av det sociala samspelt. Oavsett så behöver du nog professionell hjälp med att bena ut detta, så du slipper bli lika utsatt och oförstådd. Annars kommer nog det här mönstret, där du ställer frågor som provocerar andra och det blir en fnurra på tråden i kommunikationen,att upprepas. För att döma av dina trådar är det inte bara här på buke det sker, utan även i verkliga livet med vänner och kollegor.

Dom är oslagbara när man bygger och inte speciellt dyra, den på bilden har jag byggt 2 hus med och sågat ved :o:nailbiting: inköpspriset låg runt 1000lappen.
Och då kan den såga allt ´+ att den går att skjuta fram o tillbaka så man kan såga breda brädor/skivor.
Jag har en sån här som jag haft i många år, bordssåg, kap och klyv, bara svänga runt bordet så har man förvandlat den till kap eller klyv och med rullbanor till eller en planka på båda sidorna så har man en kanonbra kapbänk när man ska kapa mycket. Finns just nu en på Blocket för 2,400:- Dom kostade närnare 10,000:- när dom kom ut. Den har varit med om mycket men håller än och funkar kanonbra.

crop,w=800,h=600

Såklart så måste man få lov att fråga, men det verkar ju skära sig mellan dig och andra på grund av just det här. Så du måste nog försöka komma till en insikt gällande att eftersom att många av dina frågor är självklara för andra så kan de uppfattas som just konstiga. Visst kan det kanske komma sig av utanförskap och att du därmed missat chanser till att skapa dig en förståelse, eller så kan det vara så att det finns en annan problematik som gör att du har svårare än andra att läsa av det sociala samspelt. Oavsett så behöver du nog professionell hjälp med att bena ut detta, så du slipper bli lika utsatt och oförstådd. Annars kommer nog det här mönstret, där du ställer frågor som provocerar andra och det blir en fnurra på tråden i kommunikationen,att upprepas. För att döma av dina trådar är det inte bara här på buke det sker, utan även i verkliga livet med vänner och kollegor.
Alla kan vara lugna, profesionell hjälp kommer troligen i April, vilket varit planen hela tiden. En kollega jag pratar väldigt mycket med brukar jag fråga samma saker jag ställer här och är snäll och hjälper mig få rätsida på mina tankar, samtidigt lyssnar jag på kollegans tankar också. Jag är långt ifrån perfekt och kommer nog aldrig bli det heller, men sen vill jag förvisso inte va som alla andra heller.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 046
Senast: Majjijann
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 301
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 927
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka