Vad i hela friden gör vi? Del XVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var det inte i den här tråden som någon skrev att man kunde fråga om tips om vin? :angel:

Jag är egentligen ingen alkoholälskare, mest så dricker jag herrljungas äppel-/flädercider köpt på ica, smirnoff och mojito med så lite alkohol som möjligt. Däremot så är jag en läskälskare :angel:
Alltså, jag skulle vilja ha tips på ett så sött vin som möjligt och som inte är torrt. Det är svårt för mig att testa då jag vill undvika att köpa hela flaskor och sedan inte dricka av det, och tyvärr så har vinälskaren här hemma en helt annan smak :grin:
Jag är medveten om att alkohol smakar ju då jag inte är så van vid det, men jag tänker att ju godare smak så kanske jag vänjer mig :)

Så fram med er vinälskare :p

Äter ostbågar och prokrastinerar.
Får ångest av att bara titta i instuderingsfrågorna. All kemi bara försvann efter förra tentan. Poff!

Var det inte i den här tråden som någon skrev att man kunde fråga om tips om vin? :angel:

Jag är egentligen ingen alkoholälskare, mest så dricker jag herrljungas äppel-/flädercider köpt på ica, smirnoff och mojito med så lite alkohol som möjligt. Däremot så är jag en läskälskare :angel:
Alltså, jag skulle vilja ha tips på ett så sött vin som möjligt och som inte är torrt. Det är svårt för mig att testa då jag vill undvika att köpa hela flaskor och sedan inte dricka av det, och tyvärr så har vinälskaren här hemma en helt annan smak :grin:
Jag är medveten om att alkohol smakar ju då jag inte är så van vid det, men jag tänker att ju godare smak så kanske jag vänjer mig :)

Så fram med er vinälskare :p

Gott och sött är Solbacka körsbärsvin, i princip ingen alcohol smak alls och inte den lätt beska eftersmak som Kirsberry ger då Solbacka är gjord utan kärnorna,

Stallet fixat på förmiddagen. Underbart väder! Trimmade den gamla ponnyn i paddocken, mycket galopp. Sen longerade jag den unga ponnyn. Under jag roade mig så red barnet omkring på stallets shettis. Praktiskt :p
Har därefter fixat fransarna i Malmö och lagat lasagne.

Morgonens hund promenad ar avklarad. Nu ska jag ata upp glassen jag har kvar i kylen (jag planerar att spracka mina diet mal i dag, och da kan jag lika garna gora det rejalt.:p) Innan jag satter ihop vagnen och tar Mandy pa langpromenad for att hamta tvatt hos sonen.:D

Skulle beställa kattmat men nej, helt plötsligt vill sidan även ha en talsvarskod ihop med alla kontouppgifter. Har beställt från detta företag sedan i höstas och först nu krånglar det. Hittade på bankens sida att talsvarskod finns att hitta på fakturans högra sida men månadens faktura har inte kommit än. Suck. Iofs är det ingen panik då företaget alltid levererar om en vecka från lagd beställning och katterna har drygt 2 kg torrfoder :)

Biobesök avklarat. Nu snart hemma, byta kläder och sticka till stallet. Skulle behöva äta också, men jag hinner nog inte.

Tittar på livesändningar från Crufts. Ska precis bli flyball. Gillar teamnamnet, tex Nuns on the run :laugh:
Funderar på om jag ska göra smaklökarna glada och magen arg och skämma bort mig med en kebabpizza idag :d

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 032
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 218
Senast: gul_zebra
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 921
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka