Vad i hela friden gör vi? Del XVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men jag måste erkänna att de två snart-tioåringarna som sitter i soffan och sjunger med i alla låtar gör det lite mer uthärdligt. :love:

Men nu gav jag upp, la mig i min säng och ska läsa min bok.

Pappa berättade idag att farfar fortfarande kommer ihåg när jag var och hälsade på dom med lastbilen.
Det är tydligen några i hemtjänsten som inte kan backa in med personbilen på deras uppfart och då hade farfar minsann berättat att hans sons dotter backat in där utan problem med LASTBIL. :heart
Lite kul när man gör ett sånt stort intryck, då de börjar bli lite dementa, annars är det vanligt att de kommer ihåg sådant som hände längre tillbaka i tiden. Lite rörd blev jag allt. :heart

Ibland blir jag så less på mig själv. Önskar att jag faktiskt kunde hålla mig tämligen "kort" och kall, snudd på otrevlig tillbaka till någon som skriver ungefär så, utan att få dåligt samvete för det.
Speciellt när det slutade med att jag fick sista ordet igår...:banghead:

Tror att folket använder Melodifestivalen som skäl till att få frossa i godsaker utan dåligt samvete (varför man nu skulle ha det...) med tanke på att de flesta inläggen på fb snarare visar bord där "de laddat upp för mellomys" ...mellomys kan för övrigt vara ett av de värsta orden jag vet, eller bara mello för den delen. Jag ryser.
Där är kakor, bullar, tårta, chips, godis, alkohol, popcorn, annat smått och gott. I mängder.

Jag äter chips, choklad och lösgodis + dricker vin utan att kolla på melodifestivalen. Borde jag skämmas för det eller? :eek:

tur jag gav mig ut i köket, var en katt där som upprört påpekade att matskålen bara visade out of torrfoder error! Och jag hade stängt till köket så hon kunde inte kommaut till mig och säga det. Fyy, vilket dålig matte jag är..
Kråkorna får inte vara i köket fn, för de vill bygga bo ovanpå kylskåpet, något som i deras värld inkluderar att göra om elkablarna som går där... Jepp, det är vår snart!

JAg funderar allvarligt på att ta in hästarna och gå och lägga mig. Är man trött och grinig är det kanske rätt bra ide?

Blev inget med spekulanten jag hade på min ponny. Förstår inte varför man svarar på en annons med en oinriden och oinkörd häst om man vill ha en inkörd? De försökte övertala mig att göra det åt dem (utan på påverkan på priset såklart...) men jag har ju inte tid - därav försäljningen. Suck!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 026
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 203
Senast: gul_zebra
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 916
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Starlink
  • Barn med magont

Hund, Katt, Andra Djur