Vad i hela friden gör vi? Del XVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Frisyrer är apsvårt jag vet. Speciellt när jag hatar att göra något med håret. Jag körde relativt ofta med porrtofsar en period...
Ponytails över öronen?
Jag gillar heller inte att göra något med mitt hår, vill liksom ha en enkel frisyr man kan göra utan massa styling, typ sätta upp en tofs eller liknande.
Har inte riktigt vågat ha det utsläppt då jag vart mobbad för mitt hår, samt att det tovar sig så förbaskat i utsläppt läge just nu. Har inte gjort det innan, tror det är slitet, så går hos frisör och försöker klippa bort det.

Vissa dagar funderar jag faktiskt på det, men det känns inte som jag, med en sån på huvudet..

Man vänjer sig jättefort faktiskt. Har inte haft riktig hijab, men bodde så jag hade enkel slöja över huvudet och axlarna lite löst sådär för att visa respekt. Sedan när jag skulle gå "naken" kändes det rätt skumt ett tag. Men så vänjer du dig vid att gå utan och så är det normalt igen. Normer är så kontextberoende. :D

Man vänjer sig jättefort faktiskt. Har inte haft riktig hijab, men bodde så jag hade enkel slöja över huvudet och axlarna lite löst sådär för att visa respekt. Sedan när jag skulle gå "naken" kändes det rätt skumt ett tag. Men så vänjer du dig vid att gå utan och så är det normalt igen. Normer är så kontextberoende. :D
Visa respekt? Mot vem? :confused:

Varit på yoga, sen ätit middag (köpeköttbullar och makaroner :D), nu har godispåsen kommit fram igen :o
Var tvungen att stänga in kaninen i buren också. Han har fått för sig att han ska smaka på kablar och jag har varken lust att få huset nedbrunnet eller kaninen uppbrunnen, så då blev buren bästa lösningen just nu.

Mot omgivningen? Vilket land bor du i eftersom det är så?

Idag bor jag i Sverige. Jag har bott på flera ställen. :)

Tycker inte det är märkligt alls. Det är massa tjafs om att kvinnor här ska ta av sig sina slöjor av den ena eller andra orsaken. Som om en bit tyg allenarådande bestämmer om du är självständig eller förtryckt. Dumheter. Vill jag visa respekt emot andra människor genom att klä mig som dem så är det inget farligt. Vill de inte klä sig som mig är det heller inget farligt.

Ponytails över öronen?
Jag gillar heller inte att göra något med mitt hår, vill liksom ha en enkel frisyr man kan göra utan massa styling, typ sätta upp en tofs eller liknande.
Har inte riktigt vågat ha det utsläppt då jag vart mobbad för mitt hår, samt att det tovar sig så förbaskat i utsläppt läge just nu. Har inte gjort det innan, tror det är slitet, så går hos frisör och försöker klippa bort det.
Min standardstyling inför jobb var borsta borsta borsta sen håret i sned fläta. Tre minuter totalt. En hemmadag så tog jag bort flätmomentet. Två minuter. Eller bara en standardtofs. Däremot om jag skulle ut.... holy crap vad tid håret tog...

Idag bor jag i Sverige. Jag har bott på flera ställen. :)

Tycker inte det är märkligt alls. Det är massa tjafs om att kvinnor här ska ta av sig sina slöjor av den ena eller andra orsaken. Som om en bit tyg allenarådande bestämmer om du är självständig eller förtryckt. Dumheter. Vill jag visa respekt emot andra människor genom att klä mig som dem så är det inget farligt. Vill de inte klä sig som mig är det heller inget farligt.
Fast jag som aldrig bärt hijab kommer inte göra det i sverige för att visa respekt. Jag gillar inte ens att ha mössa eller keps, vill att håret ska få så mycket syre som möjligt.
Sen vad andra väljer att ha sitt hår osv, det är upp till dom. :)

Min standardstyling inför jobb var borsta borsta borsta sen håret i sned fläta. Tre minuter totalt. En hemmadag så tog jag bort flätmomentet. Två minuter. Eller bara en standardtofs. Däremot om jag skulle ut.... holy crap vad tid håret tog...
Jag tror det längsta tid jag lagt ner på mitt hår är när jag plattar det.

@RedHyuuga: Jag hade sjal över håret (inte direkt hijab men ordentligt täckt) när jag besökte moskéen i Uppsala. Inga problem, jag var nyfiken och ville gärna besöka den så täcka håret var ingen stor grej. Och jag gjorde det av samma respekt som gör att jag inte går in i en kristen kyrka med bara axlar.

Fast jag som aldrig bärt hijab kommer inte göra det i sverige för att visa respekt. Jag gillar inte ens att ha mössa eller keps, vill att håret ska få så mycket syre som möjligt.

Har du aldrig följt en klädkod, aldrig rest till andra länder, aldrig besökt religiösa byggnader, aldrig deltagit i olika sammanhang där du känt att du av respekt velat klä dig på ett visst sätt?

Utbakad fläta har jag. Iof med rätt kort hår. Men det håller allt på plats. Fläta när håret är fuktigt och dra åt. Får du en lång fläta i nacken kan du vika in den under själva skallflätan och sätta fast med hårnålar. Det sitter som berget hela dan.

Antagligen. Var inte därför jag hade tofsarna heller. Jag tycker det är snyggt och jag passar i det.

Jag har sidorflätor rätt ofta (passar under ridhjälmen), och blev nu lite ställd över att det tydligen inte är gulliga råttsvansar utan någonslags märklig obskyr porrhåruppsättning... :nailbiting:

:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 067
Senast: Majjijann
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 342
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 958
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka