Precis.Jo samma här, blir väldigt sällan när jag gör det också, dels för att det sliter faktiskt på håret också.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Precis.Jo samma här, blir väldigt sällan när jag gör det också, dels för att det sliter faktiskt på håret också.
Precis. Jag är ateist och för mig handlar det inte om religion utan om respekt.
På lite samma linje så var jag i Auschwitz förra helgen och skulle där inte heller klätt mig i en röd miniklänning och glitterboa liksom.
Folkvett god damn it!
Precis. Jag är ateist och för mig handlar det inte om religion utan om respekt.
På lite samma linje så var jag i Auschwitz förra helgen och skulle där inte heller klätt mig i en röd miniklänning och glitterboa liksom.
Håller med om det där. Är så långt ifrån kyrklig eller kristen som man kan komma, men de gånger jag varit kyrkor är det självklart jag följer de "regler" som finns, tex nåt över axlarna i kyrkan. Likaså, om jag mot förmodan, nån gång skulle besöka ett tex muslimskt land, eller för den delen en moské i Sverige så är det självklart att jag klär mig på ett sätt som inte är en "synd" (kommer inte på bättre ord) för dem i moskén.Nej, går man efter traditionen så ska man ha tämligen täckt kropp i en kyrka. Ja, jag har jäkligt svårt för brudar med bara axlar. Om man nu känner att man måste gifta sig i en kyrka kan man väl ha respekt för alla traditioner.
Tillägg: Ja, jag höll käften när kusin gifte sig med bara axlar men jag tyckte det var respektlöst.
Kanske borde raka av sig allt och inte ha något hår alls?Precis.
Fast jag kommer aldrig besöka en moskéen, har inget intresse.
Håller med om det där. Är så långt ifrån kyrklig eller kristen som man kan komma, men de gånger jag varit kyrkor är det självklart jag följer de "regler" som finns, tex nåt över axlarna i kyrkan. Likaså, om jag mot förmodan, nån gång skulle besöka ett tex muslimskt land, eller för den delen en moské i Sverige så är det självklart att jag klär mig på ett sätt som inte är en "synd" (kommer inte på bättre ord) för dem i moskén.
Det är såklart frivilligt vad man är intresserad av, men det låter för mig tråkigt att vara komplett ointresserad av andra kulturer och religioner. Jag besöker gärna religiösa byggnader, historiska platser osv runt om i världen trots att jag är ateist och kanske inte känner mig helt hemma i vissa uppfattningar ser jag det som lärorikt och utvecklande! Rekommenderas verkligen!
Framförallt är det ju väldigt vackra byggnader med mycket historia som säger vad vi/andra kommer från.
Jag har inget intresse alls av religion, det som intresserar mig är moder natur. Går hellre i naturen än tittar på byggnader faktiskt. Det är den jag är och jag orkar inte med att man ska anpassas för att passa in i mallen, nej tack.Det är såklart frivilligt vad man är intresserad av, men det låter för mig tråkigt att vara komplett ointresserad av andra kulturer och religioner. Jag besöker gärna religiösa byggnader, historiska platser osv runt om i världen. Trots att jag är ateist och kanske inte känner mig helt hemma i vissa uppfattningar ser jag det som lärorikt och utvecklande! Rekommenderas verkligen!
Jag har inget intresse alls av religion, det som intresserar mig är moder natur. Går hellre i naturen än tittar på byggnader faktiskt. Det är den jag är och jag orkar inte med att man ska anpassas för att passa in i mallen, nej tack.
Jag älskar att besöka gamla kyrkor (ja, nya är också intressanta, jag har varit på katolsk gudstjänst i Falun och den byggnaden är relativt ny). Det är kunskap och historia, vilka jag anser att man inte kan få för mycket av.
Jag har inget intresse alls av religion, det som intresserar mig är moder natur. Går hellre i naturen än tittar på byggnader faktiskt. Det är den jag är och jag orkar inte med att man ska anpassas för att passa in i mallen, nej tack.
Det är så kul när männsikor som inte känner mig eller vet vem jag är baserar allt på att jag inte är intresserad av EN sak.Du verkar ha missuppfattat hela grejen, men ok, valet är fritt. Trist bara att du missar så mycket när du inte är öppen för omgivningen liksom!
Dock är det aldrig för sent att bli nyfiken!
Det är så kul när männsikor som inte känner mig eller vet vem jag är baserar allt på att jag inte är intresserad av EN sak.![]()
Visst är det intressant! Tänka tillbaka på vad som har hänt på just den specifika platsen tidigare.
Kyrkogårdar är något som jag, och den där underliga dottern jag har, gärna besöker. Då förväntas jag läsa på alla gravstenar vad de begravda har hetat, vilket yrke de har haft, hur gamla de blev osv.
Visst är det intressant! Tänka tillbaka på vad som har hänt på just den specifika platsen tidigare.
Kyrkogårdar är något som jag, och den där underliga dottern jag har, gärna besöker. Då förväntas jag läsa på alla gravstenar vad de begravda har hetat, vilket yrke de har haft, hur gamla de blev osv.