Vad i hela friden gör vi del XXIII.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Segis idag. Förmiddagen förflöt resonabelt och lugnt, åt för mycket till lunch, lite svullen fortfarande. Tur att det är en segisdag på jobbet också. Vi matchar i tempo, vardagen och jag just nu. Blir mer spring ikväll.

Fick hem en beställd bok också. Som droppade ned i avi-format, igår och som jag tänkt att ge mig i kast med någongång i helgen. Det känns trevligt.

När kommer solen tillbaka till oss?

Sommaren tog slut då @Marita73 bestämde sig att ta hem en ny gräsklippare för 14 dagar sedan:mad: Nu har vi 5 månader höst kvar innan det blir vinter och jul ...

Sitter på jobbet och tror att jag är på väg att få ett sammanbrott, ärligt. Jag vill bara gå hem och gråta hysteriskt och ta ångestdämpande jag har någonstans. Bara skrika. Allt känns bara svart och jävligt och sedan hör jag mig själv låta glad och trevlig i telefon och när någon kommer. Vet inte alls om hur det blir med jobbet. Allt balanserar på en knivsegg och jag har bara ångest över livet och framtiden och allt. När en sak verkar ordna sig går allting annat åt helvete. Och jobbet är liksom det centrala i allting så fungerar inte det så spelar det liksom inte någon roll vad som händer annars.

Pratar med ungefär halva domstolarna i Sverige känns det som.

Min sömn är helt störd för tillfället. Känns som om min kropp inte alls är redo att vakna och det känns som om jag bara sovit i hela fem minuter när klockan ringt. Jobbigt att komma upp nu för tiden. Ska snart iväg och träna med M på gymmet. Han ska även med mig som stöd första gången jag tränar på det riktiga gymmet, hur snälla som helst!

Igår gjorde jag något jag aldrig gjort innan med. Jag bytte från vinterdäck (dubbfria så oroa er inte) till sommardäcken som mamma hade gömt i sitt förråd helt själv. Nu hade jag ju med min kusin som hjälp ifall det skulle behövts vilket var tur. För bilen älskade höger fram och vänster bak så mycket att den inte ville släppa däcken. Så som vi slet och tog i liksom. Men nu känner jag mig mer haj på däckbyten iaf! Tycker det är något man bör få lära sig på körskolan, för helt plötsligt kanske du står där mitt ute i skogen utan någon som helst möjlighet att kunna ringa efter hjälp..
Jag brukar hoppa på fälgkorset :p

Men rejält duktigt ju! Och skönt att känna att man kan om du som sagt blir ståendes nånstans

Känner mig helt slut. Har tagit helg nu och en "att göra lista" finns som alltid men den är lättare nu och känns inte lika stressig. Dock är det löning nästa vecka som stressar och ger ångest som vanligt :(
Ångest till förbannelse över det mesta.
Trots allt detta så känns det som att jag kommer hitta tillbaka igen och bli stark igen. Jag behöver bara få trilla ihop lite en stund och tycka allt är skit.

Ikväll är det hockey, får bli att sega i soffan och hoppas matchen är bra fast Kanada känns ju lite tufft men dem var ju kaxiga innan mötet med Finland, om inte annat brukar matcherna vara bra/händelserika även om resultatet inte alltid går rätt väg.
Glassen tog slut igår så har tagit fram blåbär och tänkte äta det med yoghurt som lite gott under tiden.

Ikväll är det hockey, får bli att sega i soffan och hoppas matchen är bra fast Kanada känns ju lite tufft men dem var ju kaxiga innan mötet med Finland, om inte annat brukar matcherna vara bra/händelserika även om resultatet inte alltid går rätt väg.
Glassen tog slut igår så har tagit fram blåbär och tänkte äta det med yoghurt som lite gott under tiden.

Jag brukar alltid kolla på hockey VM men tror jag hoppar den här gången. Sverige är så jäkla kassa och jag blir alltid irriterad på att så få NHL svenskar kommer. Va fasiken, det är mer bra kanadensare och tom amerikanare med, även om en del av dem är unga, jfm Taylor Hall, McJesus, även Corey Perry. Och i USA Auston Matthews, Larkin, Eichel och andra. Så B att ingen svensk orkar över atlanten förrutom småpotatis. Vi har väl bara två någorlunda respektabla NHL:are, Backlund och Nyqvist.:mad:

Ja jo, ska sluta hetsa upp mig, men har ingen lust att se slakten och sedan läsa alla arroganta kanadicker på HF forum senare ikväll. :rage:

Jag brukar hoppa på fälgkorset :p

Men rejält duktigt ju! Och skönt att känna att man kan om du som sagt blir ståendes nånstans

Var inte bultarna/muttrarna som satt fast utan de fixade vi med en maskin ;) Det var snarare DÄCKEN som satt fast på bilen trots avtagna bultar/muttrar så skulle vi använt fälgkors så skulle det ändå inte gjort någon nytta om vi hoppade på dem eller inte :P

Heja Canada :bump::bump:

Dobbis 50% canadensare

Var inte bultarna/muttrarna som satt fast utan de fixade vi med en maskin ;) Det var snarare DÄCKEN som satt fast på bilen trots avtagna bultar/muttrar så skulle vi använt fälgkors så skulle det ändå inte gjort någon nytta om vi hoppade på dem eller inte :P
Slägga i överkant eller välinriktad spark i nederkant av däcken brukar få det att släppa.

Varit ute och gett hästarna lite mash o morötter i hagen. Kollade genom dem och sprayade mot insekter. Det får helt enkelt räcka för idag. Kycklingen står i ugnen och om ett par timmar ska jag iväg och jobba natt igen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
250
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
585
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 833
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er... 2
Svar
32
· Visningar
799

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka