Vad i hela friden gör vi del XXIII.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Längtar efter sängen, men har bestämt mig för att äta upp maten först. Lagade riktigt nyttig och bra mat för ovanlighetens skull. Börjar märka av att kroppen mest fått leva på onyttigheter senaste tiden, så nu när jag väl lagat mat så SKA den ätas upp... Somnar snart sittandes...

Sant. Men då är det ju inte spännande, nu har serien gått om böckerna (väl?) och jag undrar hur mycket tv-serien och framtida bok/böcker kommer skilja sig :o:nailbiting:
Har faktiskt ingen aning, inte läst böckerna. Vet inte om jag vill det heller, det har en tendens att "förstöra" filmen/serien och jag blir bara irriterad på allt som inte finns i böckerna men i filmen/serien eller tvärt om :p Och ingen GoT avsnitt 4 tråd är skapad heller, så jag kan ju inte prata med nån om det senaste avsnittet... :cautious:

Hoppsan! Shoppade två nya stolar till balkongen idag :D

Jättefina var dom även om det är två olika modeller men när dom bara kostar ork och tid så gör det absolut inget :D

Har även fyllt på med yoghurt, fil, ost, mjölk, bröd, lite färs mm nu :D

Bra för kylskåpet ekade idag, det var "utsålt" i måndags :angel:

Har ett extremt pipande(långt) och gällt/skrikande ljud , inte superhögt men det hörs genom
3-glas fönster
:banghead: utanför någonstans ingen aning vad det kan vara, en fläkt?
Hörs om man är ute eller i sovrummet men ingen annanstans, strålande. :turd::yuck:
Det har har varit några dygn, kommer och går funderade på om det är ett larm men då borde ju någon till slut stänga av det? det gör mig tokig(are)
Någon som har smart tanke vad det kan vara? eller tips på vem/vart man kan ringa för att kolla upp ett oidentifierat ljud innan jag bryter ihop?
Tack på förhand!

Har ett extremt pipande(långt) och gällt/skrikande ljud , inte superhögt men det hörs genom
3-glas fönster
:banghead: utanför någonstans ingen aning vad det kan vara, en fläkt?
Hörs om man är ute eller i sovrummet men ingen annanstans, strålande. :turd::yuck:
Det har har varit några dygn, kommer och går funderade på om det är ett larm men då borde ju någon till slut stänga av det? det gör mig tokig(are)
Någon som har smart tanke vad det kan vara? eller tips på vem/vart man kan ringa för att kolla upp ett oidentifierat ljud innan jag bryter ihop?
Tack på förhand!
Nån frys som inte är stängd ?
Eller nån som har musskrämma ?
En del som är extremt känsliga kan höra dem
Kanske inte förresten haha.
Undrar vad det kan vara?

@Sonic76
Bra gissningar men kan inte vara rimligt tyvärr tror jag.

Ja du någonting är det frågan är vad och varför det tjuter ibland och inte ibland?
Det närmaste jag kan beskriva ljudet är: hörapparat när batterierna börjar ta slut (liknande pipiga tjut men högre ljud) och då är frågan vad som kan orsaka detta utomhus i stan?

Klart mysko tycker jag och lagom irriterande när man vill sova framförallt.

Och nej jag har inte tinnitus som bara visar sig ute eller i sovrummet.

@Sonic76
Bra gissningar men kan inte vara rimligt tyvärr tror jag.

Ja du någonting är det frågan är vad och varför det tjuter ibland och inte ibland?
Det närmaste jag kan beskriva ljudet är: hörapparat när batterierna börjar ta slut (liknande pipiga tjut men högre ljud) och då är frågan vad som kan orsaka detta utomhus i stan?

Klart mysko tycker jag och lagom irriterande när man vill sova framförallt.

Och nej jag har inte tinnitus som bara visar sig ute eller i sovrummet.

Gåtan börjar närma sig en lösning förhoppningsvis:banana::
Nu har ljudet ändrat sig så man hör varifrån det kommer och det huset ägs av mitt hyresbolag så ska ringa dit imorgon sen om det är deras fläkt/pryl what ever eller om det är någon av affärernas eller företaget/n som bygger/river huset mitt i mot får dem vackert ta reda på och helst lösa problemet för mitt tålamod är slut.

/hallonsaft som kastar sig på kudden nu när det är lugnt en stund & hoppas hinna somna innan det sätter fart igen.

Inser att min ena hund bitit sönder hörlurskabeln med kontroll/mic, turligt nog är det en sån som man tar loss från både hörlurarna och telefonen så går ju att bara köpa ny kabel, men kostar 250 kronor och är i fel färg :banghead::banghead::banghead:

När katten är vrålpigg och en annan vansinnigt trött..
Älskar katten men orkar verkligen inte leka kl 02
Mitt fel som inte har busat av henne förut idag
Brukar leka och busa på kvällen så hon är glad och nöjd och sover sen.
Nåja bara att försöka sova med en katt skenandes upp å ner i sängen haha

Seg, lyckades få mig drygt en timmes sömn i soffan. Nu är det bara två timmar kvar och sen får jag åka hem till sängen :) Snart börjar morgontrafiken och då vaknar jag till liv igen!

Duschade för att vakna till lite, jag blev upp för sent igår och behöver sova mer egentligen... Men det är bara att hålla ihop och le! :D Ikväll ska vi till sonens kommande skola, mingel och information! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
250
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
585
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 833
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er... 2
Svar
32
· Visningar
799

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka