Vad i hela friden gör vi? Del XXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår blev inventeringen inställd på grund av vädret. Igen. Våran "Nightmare Trio" undkommer inventering ytterligare en månad :rage:

Fast helt seriöst, det forsade liksom massiva vattenfall från toppen av berget helt plötsligt och bilderna vi blev skickade av våra streams längre ner såg inte roliga ut :crazy: Hoppas på att våra iButtons har lyckats hålla sig kvar men jag gissar på att de har dragits med i den lägsta allra minst, den gick från att vara en större bäck till en arg flod :crazy: Inventering inställd pga förhöjd risk för träfall, grenar som faller och jordskred.

Nu sitter jag och väntar på att våran elev ska anlända, får se hur det går då vi inte fått hennes permit än. Av flera anledningar 1) min lokala representant sa att vi inte behövde göra det, han sa att vi inte ens behövde bry oss om att skicka in om ett nytt permit för vårt helt nya projekt :banghead: Eleven ska liksom göra saker som redan finns i vårt existerande permit, men som jag inte haft tid att göra. Men de har ändrat reglerna sedan typ förra året så nu kan du inte ha volontärer osv utan de måste ha sina namn på ditt permit (tar några månader att få godkänt). I fredags hade han mage att fråga vart elevens permit är :wtf: Enda anledningen att vi ens skickade in det överhuvudtaget är för att jag gjorde det TROTS HANS REKOMMENDATION då jag inte kände mig bekväm med att inte ha permits för vårt nya projekt, och satte ner hennes namn på det när vi ändå höll på 2) De blev fördröjt då den fjärde personen som skulle vara på vårar permit inte skickade sin pass kopia till oss på två månader. :meh:

Sa jag att jag hatar admin?

Kollade nyss CSN och det var tydligen knappt 5000 och inte 5500 som jag skulle få den här månaden. :down:
Räknade ihop mina räkningar och jag ska klara mig ändå och få ca 2800 kr kvar Tack vare att jag har 900 kr kvar på kontot. Men så tillkommer ju bensin i Skåne och på vägen upp, plus lite mat när jag är där nere... Blir nog knappt 1800 kvar att leva på då.. :down: Får försöka få ut lite mer att sälja känner jag.

Nehepp, det blir inget pakethämtande, leg och kontokort är borta ur mobilen. De måste ha ramlat ur när jag tappade telefonenigår kväll :down:

Jag slog till med drygt två timmar sömn inatt. Vaknade ändå oförskämt pigg strax efter 5 och fixade stallet tidigt. Nu är jag på utbildningen och fixar lite med min presentation kombinerat med gruppuppgifter lite då och då.

Dricker kaffe och försöker plocka i ordning på kontoret. Är papper och bråte överallt på bänkarna här inne eftersom jag lägger alla viktiga papper här inne för att sorteras när jag hinner. Men just nu vill lillminstingen inte sova fast han är jättetrött, och jag vill helst att han somnar på golvet istället för min famn.

Tror de börjat bila i tvättstugan i huset bredvid för det låter som fan så jag inte kan sova. Inte för att jag skulle gjort det längre än till nu ändå. :p

Gått en promenad med hundarna, jag måste nog be maken att gräva upp vattenhålet lite igen i närmsta gropen. När de stod där och krossade så var det ett stort vattenhål där de kunde åka ner med maskin och hämta upp vatten i skopan och vattna, nu har det nästan växt igen men det är uppskattat av både vilda djur och tama när man är ute och går så att de kan få dricka och svalka sig lite. Det är grundvatten som kommer upp så det är väldigt friskt och fint. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
71 225
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
220
Senast: __sofia__
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
380
Senast: __sofia__
·
Samhälle Jag är inblandad i en tvist gällande häst. Säljaren försöker häva köpet. Se annan tråd. Iaf har jag tagit reda på en del om säljaren och... 2
Svar
27
· Visningar
2 303
Senast: Sanna25
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka