Den här är underligt tilltalande fast jag inte fattar ett skit:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den här är underligt tilltalande fast jag inte fattar ett skit:
Det riktigt pirrade i min mage av längtan när jag såg filmen, lite som när jag såg den första gången. Är så hypad fortfarande.@RedHyuuga helix är väldigt skön![]()
Det brukar jag också göra@Lager det lät riktigt gott jag brukar hälla sötsur chili över broccoli i stekpannan.
Kopierat från arbetsförmedlingens hemsida:Jaha nu kan inte AF bevilja mig lönebidrag pga att jag ordnat detta jobb själv.
Har funkat dom andra två gångerna men tydligen inte denna gång. Vill ha tillbaka min handläggare jag hade då
Nu blir det nystartsjobb och jag vill veta hur pass mycket pengar dom får för mig så jag kan "sälja" mig till Arbetsgivaren.
Men nä, då ska jag själv försöka bena ut det för AF tanten visste inte det men typ 50% av ett lönebidrag trodde hon. Svårt att räkna ut sånt då ett lönebidrag kan vara allt från 80% av ca 16 750:- till 0.
Vad är 50 % av det liksom![]()
. Ersättningen för nystartsjobb motsvarar dubbla arbetsgivaravgiften. Ersättningen baseras på en lön upp till 22 000 kr/månad. Om lönen är högre får du ingen ersättning för den del som överskrider 22 000 kr. Du kan få ersättning lika länge som personen varit utan arbete, max 10 år (12 månader för ungdomar).
Pratade med en klasskamrat, och det visade sig att jag måste skriva 2 (!!!) sidor till... 12-15 sidor var såklart utan försättsblad, innehållsförteckning, sammanfattning och bilagor... Jag har 13 sidor totalt.Dessutom blev jag nojig över att mitt arbete inte är rätt sorts examensarbete
![]()
Hmm, du är inte så förtjust i berg-o-dalbanor?@RedHyuuga Tack för filmen på Helix, nu har jag åkt den på skärmen. Räcker fint.
Nästan så jag såg mitt hus ju så förbenat högt var det
(nej jag bor inte såå nära Liseberg men inte allt för långt bort ändå)
Nej, examensarbete för yrkeshögskola. Jag går en e-business manager utbildning, vilket gör att "ämnet" är väldigt brett. Jag har valt att skriva om mitt år som egen företagare med e-handel. Andra klasskompisar har skrivit om helt andra grejer, typ VR marknadsföring, användningen av personal som marknadsföringskanal osv osv... Helt skilda saker helt enkelt.Kandidatuppsats?
Har ni inte haft handledningssamtal?
Är arbetet av bra kvalité kan de bortse från att det är för få sidor.Pratade med en klasskamrat, och det visade sig att jag måste skriva 2 (!!!) sidor till... 12-15 sidor var såklart utan försättsblad, innehållsförteckning, sammanfattning och bilagor... Jag har 13 sidor totalt.Dessutom blev jag nojig över att mitt arbete inte är rätt sorts examensarbete
![]()
Kopierat från arbetsförmedlingens hemsida:
Dvs Max ersättning vid fulla sociala avgifter är 13 825 kr
Hmm, du är inte så förtjust i berg-o-dalbanor?
Håller på att försöka utveckla tankarna lite. Till exempel förklara lite mer ingående varför jag valde vissa betalsätt osv. Hoppas kunna dryga ut det lite bättre utan att det blir dåligt.Är arbetet av bra kvalité kan de bortse från att det är för få sidor.
Men det beror ju på
Då är vi 2 stycken.Kan inte sova![]()
Berg och dal banor är ju det bästa! Förra sommaren åkte jag Helix 3 gånger @RedHyuugaDet kan vara skoj men höjder är inte riktigt min grej så blir lite motsägelsefullt.