Vad i hela friden gör vi? Del XXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gjorde en chansning idag och hällde i lite (mycket) rödlöksmarmelad över broccolin i stekpannan när jag fräste på den. Så jäkla gott det blev! Sött och syrligt samtidigt, sockerchockade säkert mig själv nu och det är därför jag är hög och glad. Men skitsamma. Gott blev det. Rekommenderas.

Pratade med en klasskamrat, och det visade sig att jag måste skriva 2 (!!!) sidor till... 12-15 sidor var såklart utan försättsblad, innehållsförteckning, sammanfattning och bilagor... Jag har 13 sidor totalt. :( Dessutom blev jag nojig över att mitt arbete inte är rätt sorts examensarbete :nailbiting::crazy:

@RedHyuuga Tack för filmen på Helix, nu har jag åkt den på skärmen. Räcker fint.
Nästan så jag såg mitt hus ju så förbenat högt var det :yuck:
(nej jag bor inte såå nära Liseberg men inte allt för långt bort ändå)

Jaha nu kan inte AF bevilja mig lönebidrag pga att jag ordnat detta jobb själv.

Har funkat dom andra två gångerna men tydligen inte denna gång. Vill ha tillbaka min handläggare jag hade då :cry:

Nu blir det nystartsjobb och jag vill veta hur pass mycket pengar dom får för mig så jag kan "sälja" mig till Arbetsgivaren.

Men nä, då ska jag själv försöka bena ut det för AF tanten visste inte det men typ 50% av ett lönebidrag trodde hon. Svårt att räkna ut sånt då ett lönebidrag kan vara allt från 80% av ca 16 750:- till 0.

Vad är 50 % av det liksom :banghead:
Kopierat från arbetsförmedlingens hemsida:
. Ersättningen för nystartsjobb motsvarar dubbla arbetsgivaravgiften. Ersättningen baseras på en lön upp till 22 000 kr/månad. Om lönen är högre får du ingen ersättning för den del som överskrider 22 000 kr. Du kan få ersättning lika länge som personen varit utan arbete, max 10 år (12 månader för ungdomar).

Dvs Max ersättning vid fulla sociala avgifter är 13 825 kr

Senast ändrad:
Pratade med en klasskamrat, och det visade sig att jag måste skriva 2 (!!!) sidor till... 12-15 sidor var såklart utan försättsblad, innehållsförteckning, sammanfattning och bilagor... Jag har 13 sidor totalt. :( Dessutom blev jag nojig över att mitt arbete inte är rätt sorts examensarbete :nailbiting::crazy:

Kandidatuppsats?
Har ni inte haft handledningssamtal?

Kandidatuppsats?
Har ni inte haft handledningssamtal?
Nej, examensarbete för yrkeshögskola. Jag går en e-business manager utbildning, vilket gör att "ämnet" är väldigt brett. Jag har valt att skriva om mitt år som egen företagare med e-handel. Andra klasskompisar har skrivit om helt andra grejer, typ VR marknadsföring, användningen av personal som marknadsföringskanal osv osv... Helt skilda saker helt enkelt.
Vi har haft möjlighet till ett samtal under dessa 4 veckor, kruxet är att jag har vart i dalarna och skolan i Malmö. Jag har känt mig säker på mitt ämne tills idag när jag pratade med en klasskompis om antalet sidor och pratade lite om vad jag skrivit... Arbetet ska dessutom lämnas in imorgon kl 16 senast, vilket gör att det är lite väl i sista minuten att fråga läraren... Då är det bättre att försöka göra det här så bra som möjligt och hoppas att det blir ett G iaf...

Är arbetet av bra kvalité kan de bortse från att det är för få sidor.
Men det beror ju på

Är arbetet av bra kvalité kan de bortse från att det är för få sidor.
Men det beror ju på
Håller på att försöka utveckla tankarna lite. Till exempel förklara lite mer ingående varför jag valde vissa betalsätt osv. Hoppas kunna dryga ut det lite bättre utan att det blir dåligt.
Läraren i sig är nog inte så hård, vi har haft honom i 2 kurser tidigare plus senaste praktiken. Där fick jag bra betyg på rapporten som skrevs om praktiken, trots att inget proffs som @athena_arabians hade läst igenom det. Då hade jag en röd tråd osv, så jag hoppas han blir nöjd här med :) Han är en bra lärare så det ordnar sig nog.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
71 224
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
220
Senast: __sofia__
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
380
Senast: __sofia__
·
Samhälle Jag är inblandad i en tvist gällande häst. Säljaren försöker häva köpet. Se annan tråd. Iaf har jag tagit reda på en del om säljaren och... 2
Svar
27
· Visningar
2 300
Senast: Sanna25
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka