Vad i hela friden gör vi? Del XXVI

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Asko
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 002
  • Visningar Visningar 65 142
Status
Stängd för vidare inlägg.
Det har åskat här en sväng, drog ut allt för jag trodde det skulle bli rejält. men nej 5-10 minuter höll det på sen knäpptyst sen dess :meh:

Här mullrar det så där mysigt men det åskar inte riktigt.

Är uträtad och rak i rygg och kropp nu, idag var han rejält hårdhänt med mig. Jag satt fast så förbaskat mycket att jag måste tillbaka till kiron redan om en vecka.

Nu ska jag ladda för styrelsemöte :wtf:

Tack för varningen! Nu är Leon premedicinerad, det är så skönt när jag hinner innan paniken bryter ut.
Usch har ni så jobbigt. Vad får han för nåt?
Åskan är precis över oss nu, blixtrar och smäller i stort sett hela tiden. Tom labben lyfter på huvudet ibland och undrar vad som låter.
Sitter på golvet i boden, på hundbädden och har handen på lagotton. Hon är rädd, men har slutat hässja nu i alla fall. Husse renoverar medan vi tittar på.

Nästan så jag förtjänar en pokal med.
Har läst ifatt sen fredags i tråden så ett och annat gilla men nej jag kommer inte specifikt svara/tycka om alla saker men kort sammanfattning (allt som missas är bara inte skrivet här, sorry)

@tornblomma inte kul med sjukhusvistelse, var rädd om dig och kom ihåg 2 glas vatten/ 1 glas vin eller kaffe.

@Trott Fy vad dåligt skött av loppisen.
Jag hade nog med struntat i det men det är ju surt när man vill/behöver och köpt klädställning för att ev. ha försäljning, 50 kr var dock billigt för säljplats. PÅ det igen när det går och fungerar.

@RedHyuuga Dumma besiktningen, bra du kan få hjälp att ordna det med vänner.

@vallhund hoppas höften mår bättre, usch!

@alla som fyllt under dagarna.. grattis(kändes som det var ett helt gäng?)

@Klara Grattis på din dag :bump:

Som sagt, allt missat är läst men ändå :p
Tack! :bump:

Usch har ni så jobbigt. Vad får han för nåt?
Åskan är precis över oss nu, blixtrar och smäller i stort sett hela tiden. Tom labben lyfter på huvudet ibland och undrar vad som låter.
Sitter på golvet i boden, på hundbädden och har handen på lagotton. Hon är rädd, men har slutat hässja nu i alla fall. Husse renoverar medan vi tittar på.
15 mg Nozinan (20 kg hund). Jag är tacksam att kenneln som importerade honom aldrig använde honom i avel. Det luriga är att det debuterade när han var 4 - 5 år o har sedan dess eskalerats o generaliserats.

Jag som har kontakt med dem via mitt yrke suckar. De har alldeles för många arbetsuppgifter och alldeles för lite personal. Det kan inte vara kul att jobba där? Vet kontor där alla handläggare inom etableringen är deltidssjukskrivna.

Med tanke på vad som händer det första som händer så kan det inte vara ett kul ställe att jobba på, nej. Att behöva ha en stressfaktor över lokaler, över var man kan arbeta när det faktiskt finns lokaler men som de inte får använda pga. någon regel. Det är ju lite av en gåta.

Sen att kundtjänst ger helt felaktig info..är ju också en gåta.

Just nu är jag tacksam över att barnen ville ha glass utanför affären igår. Tack vare det blev vi kvar en stund extra på parkeringen medan vi åt. När vi skulle ut därifrån sedan kom brandbilen i full fart med både blåljus och sirener. Visade sig att det varit en mc olycka en bit bort, när vi åkte förbi låg en person övertäckt på vägen. :( Hade vi inte köpt den där glassen hade vi åkt där precis när det hände. Då hade barnen sett allting :crazy:
Nu såg de lyckligtvis bara brandbilen och var mest intresserade av att kolla efter min bror (han är brandman)

Just nu är jag tacksam över att barnen ville ha glass utanför affären igår. Tack vare det blev vi kvar en stund extra på parkeringen medan vi åt. När vi skulle ut därifrån sedan kom brandbilen i full fart med både blåljus och sirener. Visade sig att det varit en mc olycka en bit bort, när vi åkte förbi låg en person övertäckt på vägen. :( Hade vi inte köpt den där glassen hade vi åkt där precis när det hände. Då hade barnen sett allting :crazy:
Nu såg de lyckligtvis bara brandbilen och var mest intresserade av att kolla efter min bror (han är brandman)
Så fruktansvärt! :(

Det mullrar och mullrar... men vi hann hem för att dra ur och jag hann dra ut hos daghundens husse också. Dessutom hann jag få in tvätten innan regnet kom! :up: Dottern slutade ett idag, missade bussen hem och tog tåget till lilla stan. Jag hämtade henne, köpte jord och en brudslöja... :angel: och hämtade upp sonen på vägen hem. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka