Vad i hela friden gör vi? Del XXVI

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Asko
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 002
  • Visningar Visningar 65 168
Status
Stängd för vidare inlägg.
Ringt till det andra jobbet som var på timmar. Dom hade börjat leta annan person så dom skulle få mer besked nästa vecka, men om dom inte hittade någon innan v 25 så skulle dom höra av sig. Känns lite dumt att ha tackat ja till ett jobb och sen vara tvungen att säga nej. Nu var ju inget kontrakt skrivet men ändå.
Så vi får väl se, kanske blir sommarlov en månad för mig :p

Råkade förresten ut för en märklig grej igår som jag blev lite ställd över. En vän till mamma hade beställt en tygväska som jag har gjort under veckan, så var förbi med den till henne igår i hennes butik, och fick såklart frågan vad den kostade, - 250 kr. Fick då frågan om det var med eller utan kvitto, och jag bara "alltså det kvittar för mig" och då blev följdfrågan "är den billigare utan kvitto?" O_o Jag bara ehh nej?

Alltså, visst jag förstår att visa saker blir billigare om man kör utan kvitto, och vadå, skulle jag bara tagit bort momsen hade det blivit 200 istället för 250. Men det är inte direkt så jag har något påslag på mina sydda grejer :meh: För att få ut en vinst på typ väskorna hade dom kostat lite mer liksom... Visst vissa kanske gör så, men mina saker kostar samma lika, oavsett om jag lägger dom i min butik och du handlar så eller om jag skulle sälja dom på en loppmarknad :banghead: Blev lite ställd och irriterad. Nån kanske tycker jag handlade fel men vad tusan. Hur som blev det med kvitto, ställd på butiken :meh:

@_husmusen_ skönt att det gick bra hoppas begravningen var riktigt fin.

@bumpo komplicerade känslor när man blir det för vem som helst och kan tänka mig det är ännu mer för dig, njut av känslan men se till att behålla ditt kloka förstånd.
Jag håller med @Sonic76 som sa det så enkelt men såå bra.
Jag försöker att göra det. Jag har ju världens bästa vänner att diskutera igenom allt med.

Den där mannen är så himla underbar :love:
Jag trodde aldrig att det kunde kännas så här underbart att träffa nån. Att klicka så fullständigt med en annan människa och att känna sig så otroligt älskad :love:
Han får mig att må så himla bra och är så otroligt lyhörd på hur jag vill och behöver ha det för att må bra och jag är så upp över öronen kär :love:

Häromdagen kom han förbi jobbet med dessa bara för att :heart:
905E6241-A6A3-408B-AA62-5A8B2FC8B4FA.jpg

"Dagens sliskigaste kärleks inlägg på buke " :D

Åh, idag är inte alls en bra dag. Alla andra tar sin examen och jag är både så himla glad för deras skull och väldigt avundsjuk? :arghh::meh:

Fan vad jag hatar att vara sjuk. Jag vet att jag inte kan göra något åt det men det svider ändå när saker inte går som planerat :cry:

Hon som intervjuade mig ville inte ha min referens ens :rofl: Hon tyckte det lät så bra så och litade på mig. Men det är väl skillnad om man har fler "lika bra" kandidater till tjänsten antar jag :)
Jag har varit med om både och, men upplever att kommunen är petigare med att ringa referenser.

@Angua Jag gjorde samma sak för ett tag sen men jag är under 40 så jag satsade på blåbär och nötter, hade kollat på både godis och chips som jag ratade.
Men jag lovar att du kan vara lugn ca 2 veckor senare går det konstiga infallet över, med marginal dessutom :o

@EmmaW Sliskigt eller inte, riktigt fin bukett även om inte rosa är min favorit så är såväl rosor som gerbera det. Enkel, fräsch och lagom storlek vare sig liten eller för vräkig.
Njuuut av känslan, honom och uppvaktning det förtjänar du verkligen :love:

@Saija jag tar det inte som påhopp.

Är det skolavslutning så är det. Ungarna bestämmer agendan för dagen så nu jag ut och fiska. Så fantastiskt underbart! Plus att jag fortfarande har 'kastknycken' i handleden.
Det är jättekul att fiska! :D

Så länge någon annan hanterar mask och släpper tillbaka eventuell fisk :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka