Vad i hela friden gör vi? Del XXVI

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Asko
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 002
  • Visningar Visningar 65 168
Status
Stängd för vidare inlägg.
Försökt göra rent strykjärnet. Det har på senaste tiden släppt ut skräp av olika slag genom hålet , så har lånat mammas ett tag. Men idag skitade mammas strykjärn ner en väska jag hade sytt och som skulle ut i butiken :banghead::rage: så måste försöka få bort de märkena, som tur är inte stora men så jävla störande. Kan jag inte fixa det har jag ofrivilligt fått en ny necessär :meh: Så nu har mitt strykjärn fått en runda med ättika vatten och sen max värme och ånga, sen en vända med bara vatten som jag har ångat ut. Nu är jag helt svettig :meh:
Jag kan offra mig och ta hand om den fläckiga väskan! :angel: ;)

4,5 h senare så hade åskan äntligen dragit över... :crazy: Ungarna upptäckte att det gick att överleva utan tv och internet... :angel: Maken kom hem med migränliknande huvudvärk, sov tills maten var klar, åt och somnade om... Jag tänker dricka te och sen och gå och lägga mig tror jag...

Jag är rädd! Och vill nog faktiskt ha ett inbrottslarm trots allt, funkar när sambon är hemma men han är borta så mycket.
Var en som inte hörde hemma här på gården som tydligen hade gått mot vårt hus, svärfar gick ut till hen och ska tydligen ha varit riktigt otrevlig.

Fy vad otäckt!

Skaffa dig överfallslarm till att börja med.

Varit och handlat i storstan och passade på att sätta lite nya blommor på pappas grav :heart
Vi tog varsin milkshake på hemvägen :d och om vi orkar blir det "midnattssupé" lite senare.
Imorgon besök på psykiatrin, utvärderingssamtal vad jag behöver för hjälp från dom. Inställd på att de ska säga "för frisk" och nojjar över hur jag ska må efter besöket.

Glädjande besked, jag verkar få skatteåterbäring nu ändå :eek: Trodde det skulle dröja eftersom jag har eget företag men tydligen inte :) kanske beror på att jag gick väldigt mycket minus i företaget :p :angel:Hur som, välkommet då plånboken är rätt tom.
Bokat bord på loppisen på Hammarbacken på lördag, hoppas jag blir av med lite och får in pengar :)

Lindade knäet med zinkaband i morse. Går utan kryckor nu :D
Betydligt bättre än stödlinda.. Och jag kan poppa tillbaka axlarna igen :sneaky:
Hoppas jag tar mig upp i sadeln i morgon, ska ju för tusan tävla på söndag :angel:

Har varit förskonad från nervsmärtor så länge att jag glömt bort hur ont det gör.

Nu är dom tillbaka :rage:

Mina fötter brinner och inget hjälper :banghead:

Vi har hundar och bor väldigt tätt och både svärfar och hans bror jobbar på gården så någon är alltid hemma men är mycket mera otrygg när sambon är borta. Ett överfallslarm hade nog varit bra att ha

Kan vara en trygghet att ha till hands och som dessutom kan uppmärksamma dom som bor omkring att något är fel.

Grattis på födelsedagen @Klara !
sewing%2520machine%2520cake.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka